Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، داریوش سعیدی معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: آبگرمکن‌های خورشیدی در اختیار ساکنان منطقه سردسیر و جنگلی پُشتکوه اول شهرستان فریدونشهر واقع در غرب استان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پرداخت یارانه حمل ۲۶ هزار سیلندر گاز در این مناطق و منطقه عشایری واقع در محدوده طرح صیانت در شهرستان سمیرم در جنوب استان از جمله دیگر اقدامات پروژه جایگزینی سوخت فسیلی بوده است که کماکان در سالجاری هم ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان هزینه اجرای اقدام‌های یاد شده را یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و اظهارداشت: این رقم از محل اعتبارات ملی و استانی بالغ بر برای اجرای پروژه جایگزینی سوخت فسیلی در مناطق جنگلی استان و در محدوده طرح صیانت از جنگل‌های زاگرس هزینه شد.

سعیدی خاطرنشان کرد: تاکنون در مجموع ۷۸۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در پشتکوه اول و دوم فریدونشهر برای خانوار‌های ساکن در این مناطق با هدف پیشگیری از تخریب و قطع درختان جنگل نصب و راه اندازی شده که تاثیر بسیار قابل توجهی در استفاده نکردن از منابع طبیعی داشته است.

وی با تاکید بر اهمیت استفاده رایگان از انرژی پاک خورشید تصریح کرد: هر چه بتوان این صنعت را توسعه داد به حفظ منابع با ارزش طبیعی می‌انجامد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان اظهارداشت: اقدامات مرتبط با جایگزینی سوخت فسیلی در قالب نصب آبگرمکن‌های خورشیدی، پرداخت یارانه حمل سیلندر گاز و تهیه لوازمی از جمله تنور گازی در سال‌های گذشته تاکنون با هدف تقویت پوشش گیاهی و حفاظت از جنگل‌های منطقه بوده و توانسته ضریب حفاظتی از جنگل را افزایش دهد.

نگاهی به وضعیت عرصه‌های طبیعی اصفهان حاکیست که این خطه با ۲۴ شهرستان، مساحتی معادل ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد از آن را معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار عرصه‌های منابع طبیعی و ملی و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل معادل (۴ درصد)، ۶ میلیون هکتار مرتع معادل (۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار بیابان معادل (۳۲ درصد) در بر گرفته است.
جنگل‌های استان اصفهان بطور عمده در ۲ شهرستان فریدونشهر با ۴۰ هزار هکتار و سمیرم با ۲۵ هزار هکتار قرار دارند.

استان اصفهان از نظر تقسیم بندی نواحی رویشی در ۲ ناحیه رویشی زاگرسی و ایران تورانی قرار گرفته است که ناحیه رویشی زاگرسی غرب و جنوب استان را شامل می‌شود و بقیه مناطق جزو ناحیه رویشی ایرانی تورانی به شمار می‌رود.


انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبگرمکن خورشیدی انرژی خورشیدی انرژی پاک منابع طبیعی میلیون هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۱۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد

رئیس کل دادگستری مازندران به افرادی که قصد تعرض به منابع طبیعی و اراضی ملی در استان را دارند هشدار داد برخورد قضایی با متعرصین انجام می‌شود و برخورد دستگاه قضایی مازندران با متخلفین، جدی، قاطع و بازدارنده خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، عباس پوریانی در حاشیه بازدید از اراضی جنگلی- جلگه‌ای، اراضی حفاظت شده البرز مرکزی و اراضی ساحلی سیسنگان شهرستان نوشهر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برخی زمین‌های جنگلی و ساحلی در شهرستان نوشهر مورد تصرف قرار گرفته و متاسفانه برخی افراد به خود اجازه می‌دهند علی‌رغم اینکه این زمین‌ها متعلق به منابع ملی است، زمین را در ید و تصرف غاصبانه خود قرار دهند.

رئیس کل دادگستری مازندران تاکید کرد: همه دستگاه‌های مرتبط تکلیف دارند از اراضی ملی و منابع طبیعی صیانت و حفاظت کنند، چرا که این اراضی، جزو انفال و متعلق به مردم است و دستگاه‌های متولی از جمله اداره کل منابع طبیعی استان، به عنوان امین مردم باید از این منابع خدادادی حراست کنند.

پوریانی با بیان اینکه دستگاه قضایی در این راستا ورود جدی به موضوع خواهد داشت، تصریح کرد: افرادی که قصد تعرض به منابع ملی و منابع طبیعی دارند از این قصد خود عدول کنند، چرا که قطعاً برخورد دستگاه قضایی با متخلفین، جدی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در برخی اراضی ملی غرب استان، افرادی ساخت و سازهایی انجام دادند و علی‌رغم اینکه حکم خلع ید و قلع و قمع مستحدثات در خصوص این زمین‌ها صادر شده، ولی متاسفانه اداره کل منابع طبیعی تاکنون نسبت به اجرای این احکام اقدام نکرده و به تکالیف و وظایف خود در این خصوص عمل نکرده است که قطعاً دستگاه قضایی به موضوع ورود نموده و نسبت به اجرای احکام صادره به قید فوریت اقدام خواهد شد. 

به گزارش تسنیم، رئیس کل دادگستری مازندران در جریان سفر کاری خود به غرب استان از اراضی جنگلی- جلگه ای موسوم به 10 هکتاری در روستای ملکار، اراضی 5 هکتاری حفاظت شده البرز مرکزی در مجاورت پارک سیسنگان، اراضی جنگلی منطقه توسکاتک و اراضی ساحلی سیسنگان بازدید به عمل آورد و به صورت میدانی، وضعیت تغییر کاربری‌های غیرمجاز، ساخت و سازهای بدون مجوز و تصرفات اراضی ملی را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس