Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد گفت: به منظور خدمات‌ رسانی بهتر در جهت مدیریت و اصلاح هزینه‌ ها، دو سیستم بهایابی نوین ABC (هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت) و TDABC (هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت های زمانگرا) در حوزه خدمات درمانی شهرداری مشهد به کارگیری شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، رضا خواجه نائینی، با بیان اینکه شرایط دشواری که این روزها، عوامل اجرایی و کادر پزشکی در بیمارستان‌ها از ابعاد مختلف پشت سر می‌گذارند، اظهار کرد: مراکز درمانی و سایر سازمان‌های مسئول مراقبت سلامت، با محیط چالشی و رقابتی مواجه هستند که ضمن تمرکز بر ارائه خدمات باکیفیت و مراقبت از بیماران، باید با تمرکز بر مدیریت هزینه‌ها در جهت کاهش بهای تمام شده خدمات حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروزه با توجه به نقش اطلاعات صحیح در تصمیم گیری ها، به ویژه اطلاعات مالی و هزینه‌ای، لزوم طراحی و به کارگیری یک سیستم هزینه یابی که قادر به شناسایی و کشف هزینه‌ها و محاسبه دقیق بهای تمام شده خدمات باشند، از جایگاه ویژه ای برخوردار است که روز به روز بر اهمیت آن افزوده می‌شود.

معاون مالی و پشتیانی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: مراکز پزشکی شهرداری مشهد به عنوان بازوی خدمات درمانی شهرداری در سال گذشته در سخت‌ترین شرایط درمانی کشور و رویایی با ویروس منحوس کرونا در کنار ارائه خدماتی همچون توزیع ماسک و محلول در جهت حفاظت از سلامت جامعه، به ویژه کارکنان شهرداری مشهد، بر آن شد که به منظور خدمات رسانی بهتر به مردم شریف مشهد در جهت مدیریت و اصلاح هزینه‌ها، دو سیستم بهایابی نوین ABC هزینه یابی بر مبنای فعالیت و TDABC هزینه یابی بر مبنای فعالیت‌های زمان‌گرا را در این مرکز اجرایی کند تا ضمن بهبود ارائه خدمات و تمرکز بر فعالیت‌های دارای ارزش، به دنبال توسعه فعالیت‌های دارای ارزش افزوده خود باشد.

وی تاکید کرد: سیستم‌های جدید مورد استفاده با توجه به ماهیت فعالیت این مرکز و سبقه بکارگیری آن در سایر مراکز درمانی از جمله بخش آی سی یو بیمارستان شریعتی اصفهان، فیزیوتراپی کلینیک دارالشفاء امام حسین (ع) در تهران و بسیاری از مراکز درمانی دیگر انتخاب شده است.

خواجه نائینی ادامه داد: با اجرایی کردن این دو سیستم ضمن انتخاب مناسب‌ترین روش بهایابی در این مرکز، به دنبال آن هستیم تا با استفاده از سیستم بهایابی بر مبنای فعالیت‌های زمان‌گرا، ظرفیت‌های بلا استفاده در هریک از بخش‌های فعالیت مراکز پزشکی را مشخص کنیم.

وی با بیان اینکه در مقایسه بهای تمام شده برآوردی با تعرفه دولتی، به دنبال شناسایی انحراف مساعد (نامساعد) در هر یک از خدمات ارائه شده در بخش‌های درمانی مستقر در مراکز پزشکی بوده ایم، گفت: نتایج به دست آمده از استقرار این سیستم نشان می‌دهد که ۸۴ درصد هزینه‌های سال گذشته را هزینه حقوق تشکیل داده است، همچنین با استفاده از به کار گیری سیستم بهایابی بر مبنای فعالیت زمان‌گرا، مشخص شد، ظرفیت بلا استفاده در درمانگاه‌های این مرکز در سال ۹۹ در بخش دندانپزشکی درمانگاه‌های پاستور و کامیاب و در بخش پزشکان عمومی درمانگاه میز را کوچک خان بوده است.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد گفت: نتایج به دست آمده از بررسی اطلاعات و آمار موجب شد تا اقدامات لازم در جهت تغییر استراتژیک فعالیت‌های درمانی به منظور افزایش ارزش و اثر بخشی این خدمات به بیماران و مراجعه کنندگان، در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 522075

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر مشهد شهرداری مشهد معاون شهردار مشهد شهر کلانشهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری مشهد مراکز پزشکی هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۱۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها

ایسنا/گیلان رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: آموزش ایمنی و آتش‌نشانی برای تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌ها که اعلام آمادگی کنند، برگزار می‌شود.

شهرام مومنی امروز، هفتم اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعلام آمادگی سازمان آتش نشانی رشت در ارائه آموزش به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، اظهار کرد: آموزش‌ها برای تمام پرسنلی که علاقمند باشند، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت آشنایی افراد با نکات ایمنی، افزود: حضور در محل کار در کنار رعایت نکات ایمنی، قطعا آسودگی خیال برای پرسنل و مراجعه کنندگان را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت با اشاره آمادگی این سازمان برای آموزش ایمنی و آتش نشانی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، گفت: تیم عملیاتی آتش نشانان با حضور در مراکز تخصصی نسبت به برگزاری دوره تئوری و عملی  آموزش ایمنی و آتش نشانی می‌پردازند.

مومنی با بیان اینکه حفظ ایمنی در کنار افزایش دانش ایمنی یک اولویت است، تصریح کرد: بسیاری از کارگاه‌های بزرگ، فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و غیره در سایه اشتباهات کوچک؛ دستخوش خسارات جبران ناپذیر مالی و گاهی جانی شده‌اند که حفظ ایمنی در محیط کار به همراه افزایش سواد ایمنی کارکنان؛ گام‌های اولیه و یک الویت ویژه است.

وی افزود: روش‌های پیشگیری از آتش‌سوزی، شناخت انواع آتش‌سوزی‌ها، شناخت انواع تجهیزات ایمنی و اطفاء حریق، شناخت انواع کپسول آتش‌نشانی و نحوه صحیح استفاده از خاموش کننده‌های دستی، دروس ارائه شده در این دوره‌های آموزشی خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه