Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از کالاخبر؛ سید رضا فاطمی‌امین عصر سه شنبه در نشست با تشکل‌ها و فعالان حوزه تولید سیمان افزود: موضوعات ساخت مسکن و صادرات برای این وزارتخانه اهمیت بسیار دارد و امیدواریم بتوانیم در قالب یک تعامل و همکاری، نمونه‌ای متعالی از حکمرانی هوشمند را به نمایش بگذاریم.

این عضو کابینه سیزدهم با بیان اینکه  به‌شدت با تصمیمات خلق الساعه مخالف هستم، به روز رای اعتماد به وزرا در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: حتی صبح همان روز که هنوز معلوم نبود در جلسه رای اعتماد مجلس چه خواهد گذشت، برخی‌ها با من تماس گرفتند که "صادرات سیمان را ممنوع کنید"، اما با آن مخالفت کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه‌داد: معنی ندارد وقتی بازرگان و تاجری قراردادی برای صادرات منعقد کرده، با یک تصمیم سریع و خلق الساعه آن را منتفی کنیم.

فاطمی‌امین بیان‌داشت: وظیفه ما پیش‌بینی کردن است و همان‌طور که شاهد بودید در موضوع اخیر سیمان نیز بدون تعزیرات، دوربین و بگیر و ببند کار را به پیش بردیم و اعتقاد ما بر این است که اقتصاد باید پیش‌بینی‌پذیر باشد.

او با بیان اینکه بحث بورس کالا برای حاکمیت و صنعت مهم است گفت: با عرضه در بورس اگر مازاد تقاضایی باشد و درآمد ایجاد شود دیگر به جیب دلالان نمی‌رود و این درآمد به جیب تولید کننده می‌رود.

وزیر صمت افزود: در زمینه بورس کالا، همه کالاها و زنجیره‌های مربوطه را در نظر داریم و فقط سیمانی‌ها نیستند که ورود آنها به بورس مطرح شده است.

فاطمی‌امین تاکید کرد: همه عاملان فروش باید فاکتور زده و در سامانه جامع تجارت اعلام کنند و تا دو هفته دیگر نیز همه عرضه کنندگان باید در قالب این سامانه درآیند در غیر این صورت اجازه خرید از بورس را نخواهند داشت.

وی خطاب به تولیدکنندگان و انجمن‌ها و تشکل‌های سیمانی، خاطرنشان‌کرد: در موضوعات حمل و نقل، کاهش قیمت تمام شده، پروژه‌های افزایش بهره وری و تامین سوخت زمستانی برنامه‌هایی برای این صنعت داریم.

وی گفت: در زمینه تامین برق نیز ساخت بیش از ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه در بخش صنعت را با همکاری وزارت نیرو در دستور کار داریم که فولادی‌ها در این زمینه پیش‌قدم شده‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: باید برای سه ماه آینده "برآورد مخاطرات" داشته باشیم و به این منظور هر ماه یک برنامه پایش خواهیم داشت.

در این جلسه تولید کنندگان اعضای انجمن ها و تشکل های سلیمانی به بیان مهمترین مسائل و مشکلات مبتلا به این صنعت پرداختند.

تامین برق و سوخت واحدها، کاهش اقدامات سختگیرانه شرکت پخش فرآورده های نفتی برای تامین سوخت تولیدکنندگان سیمان به ویژه سوخت مازوت در زمستان، برگزاری جلسه با وزیر صنعت هر یک یا دو ماه برای رصد و بررسی مسائل این صنعت، افزایش ۳۵ درصدی کرایه حمل و نقل ریلی، رفع مشکلات واحدهای سیمانی مستقر در داخل شهرها با محیط زیست، لزوم جبران خسارت از سوی وزارت نیرو برای واحدهای آسیب دیده از قطعی‌های برق و قدیمی بودن فناوری صنعت سیمان و لزوم کاهش فاصله تکنولوژیکی آن با جهان از جمله درخواست های اصلی فعالان سیمانی در این جلسه بود.

همچنین برخی واحدها خواستار ارائه تسهیلاتی برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر بادی و خورشیدی و استفاده از پساب حرارتی خطوط تولید برای تولید برق در آن واحدها شدند.

پربیننده ترین جزییات عرضه اولیه «فسبزوار» «توسن» به روش ترکیبی، عرضه اولیه می شود سنگین ترین صف های خرید و فروش / اقبال خریداران به بورس کالای ایران نمای میانی بورس(۲۳شهریور) / صعود ۱۸هزار واحدی شاخص کل روش جدید عرضه اولیه؛ تقسیم رانت یا کمک به حضور غیرمستقیم؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سیمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۱۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به برنامه فشرده وزارت نفت برای رفع ناترازی بنزین با توجه به افزایش تقاضاها، گفت: با توجه به دستور وزیر نفت و سیاست دولت، صنعت پتروشیمی وارد این حوزه می‌شود تا به‌جای صادرات، از متانول تولیدی صنعت پتروشیمی با فرایند MTG بنزین تولید شود.

به گزارش ایسنا، مرتضی شاهمیرزایی امروز در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید، در جمع خبرنگاران با اشاره به اعلام آمادگی متانول‌سازها برای تولید بنزین، اظهار کرد: معافیت‌ها و مشوق‌هایی برای این واحدها در نظر گرفته شده و مراحل نهایی برنامه‌ریزی زیرساخت‌ها و سازوکارهای لازم برای سرمایه‌گذاری تولید بنزین از متانول انجام شده است، زیرا ظرفیت تولید متانول در کشور بالاست و زنجیره این محصول توسعه نیافته است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم به‌طور ویژه در زمینه تکمیل زنجیره محصولات برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرده است، گفت: جهش در تولید کالا و تجهیزات در کنار افزایش تولید محصولات پتروشیمی از برنامه‌های صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ است، اظهار کرد: به این منظور برنامه‌های مختلفی ترسیم شده که حرکت دانش‌بنیان‌ها در مسیر جهش تولید کالا و تجهیزات، یکی از آن‌هاست.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه این موضوع با هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی مطرح و تأکید شده است که کالاهای مورد نیاز خود را با استفاده از توان داخلی تأمین کنند تا شاهد جهش بزرگ و انقلابی در ساخت داخل باشیم، البته تا جایی‌ که آسیبی به برنامه تولید وارد نشود، تاکید کرد: جهت‌گیری‌ها در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های صنعت پتروشیمی نیز به‌سمت کالاها و تجهیزات دانش‌بنیان است که پیش از این در خارج سفارش‌گذاری می‌شد.

راه‌اندازی نخستین PDH کشور در اوایل سال آینده

شاهمیرزایی با بیان اینکه هلدینگ‌هایی همچون پتروفرهنگ و شستان که واحدهای متانولی بیشتری دارند باید بخشی از ظرفیت خود را برای تولید دیگر محصولات زنجیره آماده و برنامه‌ریزی کنند، گفت: بخشی از واحدهای MTP و MTG در قطب پارسیان در مجاورت قطب عسلویه احداث خواهند شد، همچنین واحد PDH پتروشیمی رجال به‌عنوان نخستین PDH کشور تا اوایل سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه سایر طرح‌های PDH نیز در مرحله اجرا قرار دارند و سرمایه‌گذاران به‌دنبال این هستند که صرفه اقتصادی این طرح را افزایش دهند، گفت: هم‌اکنون حدود ۱۲۷ مجوز طرح پتروشیمی به‌طور رسمی صادر شده است،   طرح‌های برنامه هفتم توسعه به‌طور میانگین حدود ۳۷درصد پیشرفت دارند.

شاهمیرزایی راهبرد اصولی دولت سیزدهم را تکمیل زنجیره ارزش به‌منظور پرهیز از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده از منابع هیدورکربوری اعلام و بیان کرد: مجوز حدود ۱۷ طرح پتروشیمی پس از بازنگری‌های انجام‌شده لغو شد و طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش جایگزین آن‌ها شدند. همچنین طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش در قالب ۲۱ بسته به هلدینگ‌ها ابلاغ و مجوزهای لازم صادر شده است که با جدیت پیگیر اجرای آن‌ها هستیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • زنجیره یکپارچه تامین و تولید مرغ در گلستان تشکیل می‌شود
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود
  • ۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا