Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@06:09:38 GMT

اشتغال به کار 6 هزار نفر در حوزه صنعت شهرستان بناب

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۱۹۱۸

اشتغال به کار 6 هزار نفر در حوزه صنعت شهرستان بناب

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، شهریار فتحی امروز در جلسه ای که با موضوع بررسی مشکلات فاضلاب صنایع و واحدهای تولیدی خشکبار شهرستان بناب و با حضور جمعی از مدیران شهرستان ترتیب یافته بود؛ اظهار کرد:  رسیدگی به مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی از مهم ترین وظایف دولت و مسئولان است و در کنار آن باید به بحث محیط زیست نیز توجه بسیار ویژه ای داشته باشیم تا نسل های آتی با مشکل مواجه نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مشکلات فاضلاب صنایع شهرستان بناب باید بصورت سیستماتیک و کلی حل شود و قطعاً نمی توان بصورت انفرادی به این مشکل نگاه کرد که در غیر این صورت تشکیل این جلسات بی ثمر خواهد بود.

فتحی با اشاره به نقش بسیار مثبت مجموعه صنعت در شهرستان بناب افزود: یکی از بزرگ ترین دستاوردهای واحدهای صنعتی در شهرستان بناب اشتغال مستقیم بالای ۶ هزار نفر در این حوزه است که در واقع بیش از ۲۴ هزار نفر در شهرستان بناب روزی زندگی خود را از وجود صنایع و واحدهای تولیدی به دست می آورند و باید قدردان بود و در راستای حمایت و توسعه صنعت در شهرستان بناب گام برداشت.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب خاطرنشان کرد: گاهاً صداهایی شنیده می شود که صنعت به درد این شهرستان نمی خورد ولی تاریخ ثابت کرده که هر کجا توسعه ای اتفاق افتاده، آنجا صنعت از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار بوده است.

فتحی همچنین با اشاره به نقش برجسته واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان تصریح کرد: به واسطه حضور و فعالیت این عزیزان هیچ گاه در شهرستان بناب مشکلی احساس نکردیم و نقش خیران و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی در بحث مدرسه سازی، کمک های مؤمنانه و تهیه تجهیزات و امکانات بیمارستانی در ایام کرونایی برجسته بوده و این ها نشانه هایی از اهمیت صنعت در پیشرفت و توسعه شهرستان بناب است.

 

فعالیت ۲۳ واحد خشکبار در شهرستان بناب

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بناب گفت: در حال حاضر ۲۳ واحد خشکبار در شهرستان بناب فعال هستند که از این تعداد ۱۲ واحد دارای پیش تصفیه فاضلاب، ۶ واحد در حال آماده سازی و بقیه فاقد پیش تصفیه فاضلاب هستند که باید هر چه سریع تر نسبت به تکمیل و راه اندازی آن اقدام کنند.

صیاد لطفی اضافه کرد: برخی واحدها از اقدام برای پیش تصفیه امتناع کردند و با وجود اخطارهای زیاد توجهی نشده و این واحدها به دادستانی معرفی و قرار بر پلمب واحد شستشوی آنها شده است.

انتهای پیام/۶۰۰۰۴

منبع: فارس

کلیدواژه: اشتغال محیط زیست شهرستان بناب صنعت فرماندار بناب شهریار فتحی فاضلاب صنایع بناب فارس تبریز شهرستان بناب واحدهای تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۱۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری ظهر یکشنبه در جریان دیدار نماینده ولی فقیه کردستان با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان کردستان مخاطب اداره کار محسوب می‌شوند و از خدمات وزارت کار بهره می‌برند.

وی افزود: این اداره‌کل در استان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد و سال گذشته ۱۹ هزار بازرسی را از واحدهای تولیدی و صنعتی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی ادواری سالانه از کارگاه‌ها، واحدهای تولیدی و صنعتی برای حفظ ایمنی و حق و حقوق کارگران توسط بازرسان این اداره‌کل انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان بررسی و این پرونده‌ها توسط هیأت‌های تشخیص در اداره کل تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر برشمرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند؛ ضمن اینکه امسال درآمدهای از سوی مجلس برای بیمه کارگران ساختمانی فاقد بیمه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6091126

دیگر خبرها

  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان