Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:41:23 GMT

اختصاص نیم میلیون دُز واکسن به سربازان

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۲۰۳۵

اختصاص نیم میلیون دُز واکسن به سربازان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار رحمان علیدوست درباره تمهیدات سازمان وظیفه عمومی ناجا در شیوع کرونا گفت: در شرایط کرونایی فعلی، سازمان وظیفه عمومی ناجا با جدیت موضوع را پیگیری و غربالگری مشمولان را در دستور کار خود قرار داده و از این رو اقداماتی نظیر تب سنجی مشمولان در هنگام ورود، توزیع اقلام بهداشتی، ضدعفونی کردن فضاهای آسایشگاه‌ها، خودروهای حمل مشمولان و سایر اماکن نظامی از همان روز نخست شیوع کرونا در دستور کار قرار گرفته و همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر در این شرایط مدت زمان دوره آموزشی از دو ماه به یک ماه کاهش پیدا کرده است، گفت: در تمامی مراکز آموزشی دوره رزم مقدماتی یک ماه است.

علیدوست درباره تزریق واکسن کرونا به سربازان نیز گفت: در مورد واکسن کرونا در سطح کشور تا کنون با جدیت و پیگیری و تعامل خوب ستاد کل و ناجا با دولت با تزریق ۵۰۰ هزار دُز واکسن کرونا به سربازان موافقت شده و تا جایی که من اطلاع دارم در تهران و آذربایجان غربی بیش از ۹۰ درصد از کارکنان وظیفه واکسن‌ها را تزریق کرده‌اند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره مشمولانی که در هنگام اعزام به سربازی به کرونا مبتلا باشند نیز گفت: مشمولان غربالگری خواهند شد و این موضوع به دو شکل موضوع قابل رسیدگی هست. مشمولان کرونا مثبت قبل از اعزام به خدمت توسط همکاران ما در رده‌های وظیفه عمومی شناسایی و عودت می‌شوند که دوره اعزام این افراد یک یا دو ماه تمدید می‌شود.

وی ادامه داد: اما کسانی که در مراکز آموزش شناسایی شوند، حتماً در این مراکز، مکان‌هایی برای قرنطینه پیش بینی شده و تحت نظر قرار خواهند گرفت تا وضعیتشان بهبود پیدا کرده و بتوانند در ادامه فعالیت‌های آموزشی خود شرکت کنند.

کد خبر 5304948

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان وظیفه عمومی ناجا سربازی واکسن کرونا ویروس کرونا شهرداری تهران اربعین 1400 ویروس کرونا اربعین حسینی شورای شهر تهران قوه قضاییه سازمان تامین اجتماعی وزارت آموزش و پرورش پیش بینی وضعیت هوا کیفیت هوای تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آغاز سال تحصیلی ستاد مرکزی اربعین پلیس راهور وظیفه عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۲۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، احمد محمدی‌زاده صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و روز معلم با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه جایگاه معلم، بیان کرد: معلمان پرورش‌دهنده مهمترین سرمایه جامعه و انسان‌ها هستند.

وی انسان‌های پرورش یافته به‌دست معلمان را پایه‌ریزان تمدن ملی و جهادگران میدان کارزار مبارزه با جهل و بی‌سوادی دانست و افزود: این افراد سازندگان هویت و فرهنگ یک ملت هستند و در واقع معلمی شغل انبیا الهی است.

استاندار بوشهر اظهار کرد: شهید مطهری با فکر و بیان قوی رسوخ اندیشه‌های عمیق اسلامی را ذهن جوانان دنبال می‌کرد، همان گمشده‌ای که امروز در جامعه دانش‌آموزی با آن مواجه هستیم و بخشی از تغییر رویکرد که در مدارس اتفاق افتاده ناشی از همین ضعف است.

وی سال جاری را سال آموزش و پرورش در استان بوشهر اعلام و بیان کرد: امسال همه با هم منسجم در رفع مشکلات زیرساخت‌های آموزش و پرورش تلاش و کمک می‌کنیم.

محمدی‌زاده یکی از برنامه‌های مهم در حل مشکلات زیرساخت‌های فضا‌های آموزشی در استان بوشهر را انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس عنوان کرد و یادآور شد: در این راستا استان بوشهر یک‌هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی، مولدسازی و مسئولیت‌های اجتماعی تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین طبق این تفاهم‌نامه ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیز از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای حل مشکلات زیرساختی فضا‌های آموزشی در استان اختصاص می‌یابد.

وی گفت: در مجموع بر اساس این تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزش و پرورش استان بوشهر اختصاص می‌یابد.

استاندار بوشهر گفت: از محل این اعتبار ۱۴۳ طرح شامل ۱۳۵ مدرسه و ۸ مجتمع فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش استان بوشهر بر اساس برنامه زمان‌بندی ساخته و تحویل می‌شود.

وی توجه ویژه مشکلات اداره کل نوسازی مدارس استان بوشهر ضروری دانست و یادآور شد: در همین راستا در ابتدای سال جاری ۲۵۰ میلیارد تومان به حساب این اداره کل واریز شده است.

محمدی‌زاده با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت روز معلم، نواختن زنگ سپاس معلم، تجلیل از معلمان شاغل و پیشکسوت و سرکشی از خانواده فرهنگیان شهید استان بوشهر را از برنامه‌های استان در این زمینه اعلام و اظهار کرد: مدیران و معلمان مدارس از آموزگاران دوران تحصیل خود در مقاطع مختلف تحصیلی تجلیل کنند.

وی در ادامه ایجاد منبع جدید درآمدزایی برای آموزش و پرورش استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و گفت: این طرح امسال ابتدا در مرکز ۱۰ شهرستان استان بوشهر امسال اجرایی شود.

استاندار بوشهر خواستار پرداخت سهم آموزش و پرورش از محل عوارض شهرداری‌های استان بوشهر شد و یادآور شد: قانون پرداخت منابعی از سوی شهرداری‌ها را به آموزش و پرورش در نظر گرفته که باید در پرداخت این سهم تسریع شود.

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر
  • تحلیف سربازان مرکز آموزشی امام رضای بیرجند و مراسم گرامیداشت روز معلم
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • سربازان وظیفه، تنها تماشاگران امشب فوتبال ایران
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال