Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@19:33:03 GMT

کدهای درآمدی شهرداری از طریق وزارت نفت پیگیری شود

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۲۰۴۵

کدهای درآمدی شهرداری از طریق وزارت نفت پیگیری شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا حیدری عصر سه شنبه در هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به نقش مهم اعضای شوراهای شهر و روستا در نظارت بر امور، اظهار کرد: یک شورای شهر زمانی موفق خواهد شد که چشم‌اندازی مخشص برای توسعه داشته باشند و برای تحقق آن گام بردارند.

وی لازمه اجرای صحیح وظایف را فارغ شدن از وابستگی‌های حزبی و جناحی دانست و عنوان کرد: یکی از راه‌کارهای حل مشکل عدیده شهر بندرعباس استفاده از کدهای درآمدی مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: کد درآمدی مرتبط با حل مشکلات حمل و نقل و ترافیک مرتبط با وزارت نفت در قانون دیده شده است اما همچنان در این حوزه‌ها دچار مشکل هستیم.

وی با ذکر این نکته که این درآمد در بودجه سنواتی دیده شده است، تشریح کرد: باید برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و تهیه لوازم یدکی خودردها از طریق این کد درآمدی اقدام شود.

حیدری با ذکر این نکته که دومین کد درآمدی برای حل مشکل ترافیک، جرائم رانندگی است، مطرح کرد: بر اساس قانون باید ۵۰ درصد از جرائم رانندگی به حساب شهرداری‌ها واریز شود تا در حوزه حمل و نقل عمومی و حل مشکل ترفیک هزینه شود که متاسفانه این مهم تحقق نیافته است و نیاز به پیگیری دارد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با ذکر این نکته که نمی‌توان تمام مشکل‌ها را نگاه کالبدی حل کرد، بیان داشت: به عنوان مثال برای حل مشکل حاشیه‌نشینی و رفع مشکلات کودکان نیاز به فرهنگ‌سازی داریم که باید در این راه از ظرفیت‌های رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها استفاده کرد.

حیدری انظبات اجتماعی را یکی از موارد مورد تاکید در شورای بندرعباس دانست و تصریح کرد: در این دوره با روحیه فردگرایی، مصرف‌گرایی و اشرافی‌گیر مقابله خواهیم کرد.

وی نقش نظارتی شورای شهر را دارای سه بعد دانست و عنوان کرد: نظارت بر مصوبات شورا، نطارت بر وظایف قانونی شهرداری و نظارت بر عملکرد مدیرانی که خدمتشان متناسب با خدمات شهری است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس ابراز داشت: پس از بازدیدهایی که در سطح شهر بندرعباس و محلات مختلف داشتیم، مشخص شد که بسیاری از مشکلات بوجود آمده ناشی از تصمیم‌هایی است که به صورت جزیره‌ای و بدون جلب نظر مردم است که این روند باید دگرگون شود.

وی ضمن تاکید بر بازدیدهای میدانی توسط مدیران شهری، تشریح کرد: اگر بازدیدهای میدانی توسط مدیران شهری صورت بگیرد، مدیران از حال پشت میز نشینی خارج می‌شوند و وارد عرصه تصمیم‌گیری اجتماعی خواهند شد که در نهایت باعث کاهش ضریب خظای تصمیمات خواهد شد.

حیدری اصلاحات بودجه با هدف توجه به محلات کم برخوردار را از اولیت‌ها دانست و مطرح کرد: با توجه به اینکه اقشار زیادی دست‌فروشی می‌کنند؛ باید تدبیری برای آن اندیشیده شود و مکان‌هایی برای آن‌ها فراهم گردد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به بازار ماهی‌فروشان بندرعباس و فضای ماهی پاک‌کنی این بازار، بیان داشت: فضای ماهی پام‌کنی قریب به دو سال بدون ضابطه شفاهی در اختیار تعاونی ماهی فروشان قرار گرفته که این ضایعات بدون هماهنگی به مبلغ حدود ۷۰۰ میلیون تومان به شخص دیگری اجاره داده شد.

حیدری تصریح کرد: سازمان این امکان را به صورت مزایده برای متقاضیان در نظر گرفت و سال گذشته شخصی با مبلغ ۲۵ میلیون تومان برنده شد؛ اما وضعیت آن هنوز مشخص نیست که باید در کمیسیون حقوقی این موضوع مطرح و پیگیری شود تا حق هیچ کسی ضایع نشود.

وی عنوان کرد: از هیات رئیسه شورای شهر انتظار داریم که نامه‌ها، بخش‌نامه و آئین‌نامه‌های ارسالی از دستگاه‌های دیگر که دارای برچسب محرمانه نیستند را در جلسات علنی و نامه‌های محرمانه را در جلسات غیر علنی در اختیار اعضای شورای شهر قرار دهید.

کد خبر 5304878

منبع: مهر

کلیدواژه: بازار ماهی فروشان بندرعباس وزارت نفت شورای شهر ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر واکسیناسیون کرونا آمار کرونا گرگان کرمانشاه شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه زلزله اربعین حسینی اردبیل بیرجند ایلام عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس شورای شهر حل مشکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۲۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجادشعبه ویژه پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدعلی الفت‌پور افزود:بخش عمده‌ای از راهکار‌ها و استراتژی‌های مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری، به خصوص ارتشاء از طریق احصاء نظرات و ایده‌ها و مطالعات گذشته شناسایی و بررسی شده است.

آقای الفت‌پور تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های صورت‌گرفته در این زمینه و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و تخصصی، تشکیل شعبه‌ای مشخص و ویژه برای پیگیری اخذ رشوه در شهرداری تهران، توسط اداره کل دفتر هماهنگی هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و کمیته‌های انضباطی در دست اقدام است و پرونده‌های مرتبط در این خصوص با حساسیت بالا و دراسرع وقت، بررسی و تا حصول نتیجه، پیگیری می‌شوند.

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست
  • ایجادشعبه ویژه پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • پیگیری مشکل پل های عابرپیاده اسلامشهر
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه