Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت با اشاره به درخواست برخی از افراد از او قبل از رأی اعتماد گفت: این وزارتخانه به‌دنبال تصدی‌گری نیست، بلکه استفاده از مشورت بخش خصوصی در اولویت‌گذاری‌ها و قاعده‌گذاری‌ها را دنبال می‌کند.

به گزارش قدس آنلاین، سید رضا فاطمی‌امین در نشستی با فعالان صنعت سیمان به‌ بررسی دغدغه تولیدکنندگان این بخش پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه تولیدکنندگان سیمان از بلاتکلیفی خود در سوخت کارخانجات صحبت‌هایی را مطرح کردند و از وزیر صنعت خواستند فکری به حال سوخت کارخانجات در فصل زمستان کند تا مانند قطعی برق واحدهای تولیدی را با چالش جدی روبه‌رو نسازد.

به‌اعتقاد تولیدکنندگان هزینه‌های تولید افزایش پیدا کرده است و قطعی برق ده‌ها میلیارد تومان به کارخانجات سیمان خسارت وارد کرده است اما هیچ کس پاسخی برای جبران خسارت تولیدکنندگان مطرح نمی‌کند.

در ادامه این نشست وزیر صنعت اعلام کرد: رویکرد ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای همه رشته فعالیت‌ها این است که به یک برنامه مشترک بین این وزارتخانه و فعالان اقتصادی برسیم، البته برنامه‌های تدوین‌شده را باید با ذی‌نفعان نیز به اشتراک بگذاریم.

وزیر صمت با بیان اینکه "برای حمایت از بخش خصوصی باید ۴ اقدام را انجام دهیم" گفت: اولویت‌گذاری به‌عنوان اقدام نخست باید در دستور کار دولت قرار گیرد، به این معنا که در مورد منابع و فرصت‌ها باید اولویت‌هایی را تعیین کنیم، به‌عنوان مثال در حوزه فولاد و خودرو باید میزان تیراژ تولید را تعیین کنیم و یا در حوزه صادرات، صادرات به کشورهای همسایه در اولویت قرار گیرد.

فاطمی امین گفت: اقدام دوم، تدوین قاعده‌ها است که این قاعده‌ها در حوزه مالیات و قیمت است که باید با بهبود این بخش‌ها بستر حرکت بخش خصوصی، غیردولتی و کسب‌وکارها به‌سمت توسعه را فراهم کنیم.

وزیر صنعت با ابراز اینکه "در هفته جاری قیمت سیمان به وضعیت تعادلی رسید و از فعالان این صنعت تقدیر می‌کنم که با همکاری خود این مهم را رقم زدند"، تصریح کرد:

این وزارتخانه به‌دنبال تصدی‌گری نیست، بلکه استفاده از مشورت بخش خصوصی در اولویت‌گذاری‌ها و قاعده‌گذاری‌ها را دنبال می‌کند.

وی در ادامه صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه "مخالف تصمیم‌های خلق‌الساعه هستم"، افزود: بگذارید موضوعی را مطرح کنم صبح روز رأی اعتماد من در مجلس برخی به من فشار آوردند که صادرات سیمان را ممنوع کنم من در پاسخ گفتم "هنوز مشخص نیست وزیر می‌شوم البته با این موضوع هم به‌شدت مخالفم زیرا به‌نظرم تصمیم‌های خلق‌الساعه اصلاً نتایج مثبتی نخواهد داشت و بیشتر به صنایع آسیب وارد می‌کند".

فاطمی امین با اظهار اینکه "ما در بخش سیمان بگیر و ببند انجام ندادیم"، گفت: قطعاً برنامه وزارت صنعت حمایت از تولیدکنندگان است و در بخش حمل‌ونقل هم برنامه‌هایی داریم تا حمل کالا با سهولت انجام شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در حوزه قطعی برق هم در تلاشیم با تنظیم سندهایی فضا را برای فراهم کردن برق مورد نیاز صنایع ایجاد کنیم.

وی با اعلام اینکه از اول شهریورماه به تمام همکاران خود در بخش صنایع و مسئولان گفته‌اند تا چالش‌های ۳ ماه پیشِ‌روی خود را بگویند تا راهکارهای لازم برای حل آنها فراهم شود، گفت: عرضه کالا برای تولیدکنندگان سیمان بسیار مؤثر است و حتی در شرایط مازاد تولید به‌جای آنکه سودها به جیب دلالان برسد در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: درخواست محرمانه سیمان رای اعتماد فاطمی امین فاطمی امین وزیر صنعت بخش خصوصی گذاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۲۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس علی آبادی وزیر صنعت معدن و تجارت کابینه سیزدهم، شامگاه دوشنبه وارد استان مرکزی، پایتخت صنعتی کشور شد و در شهرستان اراک، در پاویون مورد استقبال رسمی استاندار مرکزی، مسؤولان استانی و شهرستانی قرار گرفت.

در این سفر قرار است امروز سه شنبه وزیر در سی و دومین همایش بین‌المللی مهندسی مکانیک در دانشگاه صنعتی اراک حضور پیدا کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر خود با فعالین اقتصادی و تشکل‌های حوزه صنعت نشست خواهد داشت و از شرکت دانش بنیان انرژی صنعت خاورمیانه در اراک، بازدید می‌کند.

کد خبر 6098853

دیگر خبرها

  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل
  • امین: فعالیت دانشجویان در صنایع را برای سازمان‌ها توجیه کنیم 
  • ماجرای دیدار وزیر ارشاد و رضا رویگری
  • رد فرجام‌خواهی اسپورتینگ در ماجرای مهدی طارمی
  • وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد
  • باید از ماشین‌آلات معدنی تولید داخل حمایت شود
  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • استقرار ۵۰ درصد تولیدکنندگان شوینده در قزوین
  • جزئیات جدید از ماجرای یسنا ۴ ساله؛ دلیل ربودن او چه بود؟
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی