Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@02:31:32 GMT

تاکید حزب الله عراق بر ضرورت خروج نیروهای آمریکایی

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۲۸۶۳

تاکید حزب الله عراق بر ضرورت خروج نیروهای آمریکایی

سخنگوی حزب الله عراق با انتقاد از نتایج مذاکرات راهبردی بین بغداد و واشنگتن، بر ضرورت خروج نیروهای آمریکایی از این کشور تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المعلومه، گردان‌های حزب الله عراق امروز سه‌شنبه اعلام کرد که نتایج گفت‌وگوهای راهبردی بین آمریکا و دولت عراق برای فریب مردم عراق بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد محیی» سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق گفت که تصمیم پارلمان این کشور مبنی بر اخراج نیروهای آمریکایی نادیده گرفته شد و همه تلاش‌ها برای اخراج نیروهای آمریکایی از عراق در واقع تلاش برای فریب مردم بود.

وی با بیان اینکه نتایج مذاکرات راهبردی بین آمریکا و عراق دروغ بود گفت: ملت عراق فریب این دروغ‌ها را نمی‌خورند.

محیی بر ضرورت خروج نیروهای آمریکایی از عراق و عدم دادن فرصت به آنها برای تسلط بر فرایند انتخابات تاکید کرد.

پارلمان عراق دو روز بعد از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین سابق رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در فرودگاه بغداد به دست آمریکایی‌ها، طرح خروج این نظامیان را تصویب کرد. طی این مدت، طرفین چند دور گفت‌وگو به منظور تحقق این مسئله و دستیابی به مکانیزیمی در این باره داشته‌اند.

آخرین و چهارمین دور گفتگوهای راهبردی میان عراق و آمریکا به ریاست مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در 23 جولای 2021 (4 مرداد 1400) در واشنگتن برگزار شد و طی آن مقرر شد که نیروهای رزمی آمریکا تا پایان سال 2021 میلادی عراق را ترک کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار عراق اخبار آمریکا اخبار عراق نیروهای آمریکایی حزب الله عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۲۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد

یکی از رهبران حماس تاکید کرد خروج رهبران این جنبش از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سامی ابوزهری یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفتگو با "الجزیره مباشر" تاکید کرد که ما از سوی برادرانمان در قطر و مصر تحت هیچ فشاری نیستم و چیزی به ما دیکته نمی‌شود.

وی اظهار داشت که حرف و حدیث‌ها در مورد خروج رهبران حماس از غزه و انتقال آن‌ها به قاهره در چارچوب توافق آتش‌بس به هیچ وجه صحت ندارد.

جهاد طه سخنگوی حماس نیز ادعای منتشر شده توسط شبکه العربیه مبنی بر توافق بر سر خروج بعضی از رهبران این جنبش از غزه در چارچوب توافق برای آزادی اسرای فلسطینی و صهیونیست را تکذیب کرده بود.

وی گفت: رهبران حماس در کنار مردم غزه در این بخش از خاک فلسطین باقی خواهند ماند و اشغالگران نازی هستند که منطقه را ترک خواهند کرد.

هیئتی از حماس فردا به قاهره می‌رودرسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن 2 اسیر در غزه را ثابت کردهشدار حماس درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه