Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@10:02:12 GMT

پیک پنجم کرونا تمام شد؟

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۳۳۴۶

پیک پنجم کرونا تمام شد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، احمد وحیدی در حاشیه جلسه قرارگاه ملی مبارزه با کرونا در جمع خبرنگاران گفت: جلسه قرارگاه مقابله با کرونا امروز سه‌شنبه با حضور همه اعضا برگزار و در مورد اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی بحث شد که بعضاً با نسبت‌های مورد رضایت اجرا نمی‌شود. لذا باید تلاش کرد اجرای این دستورالعمل‌ها بهتر شود و در این زمینه قرارگاه مدیریت کرونا موظف به پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیاری از استان‌ها پیک کرونا را رد کردند و آمارها در حال نزول هستند ولی یکی دو استان مشکل داشتند که تذکر داده شده تا در آن استان‌ها به‌گونه‌ای عمل شود که ابتدا کاهش پیدا کند. عدد قابل توجهی واکسن وارد کشور شده و سرعت عمل در تزریق واکسن افزایش پیدا کرده است. مقرر شد با هماهنگی وزارت بهداشت و بسیج تزریق واکسن دو برابر شود و در این حوزه خانه‌های بهداشت هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وزیر کشور درخصوص پرداخت معوقات کادر درمان گفت: سازمان برنامه و بودجه و تامین اجتماعی تقبل کردند تا مبالغی از کارانه و مطالبات کادر درمان پرداخت شود و مابقی را به طور قسطی در ماه‌های آینده پرداخت کنند. همچنین برنامه‌ای برای پرداخت معوقات کادر درمانی طراحی شد و سازمان تامین اجتماعی نیز بخشی از مطالبات بیمارستان‌ها را سریعا پرداخت خواهد کرد تا بیمارستان‌ها از نظر ارائه خدمات وضعیت مطلوب‌تری داشته باشند.

وی ادامه داد: برابر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا منع تردد شبانه همچنان ادامه دارد. برای دو شبی که برخی عزیزان دچار ابهام شدند که منع تردد لغو شده یا خیر، جریمه آن دو شب کسر خواهد شد و برای کسانی که صرفا برای تزریق واکسن به مراکز مراجعه می‌کنند با استفاده از کد ملی و همکاری نیروی انتظامی جریمه اعمال نخواهد شد که جزئیات بیشتر به استحضار مردم خواهد رسید.

وحیدی در پاسخ به سوالی درباره احتمال لغو ممنوعیت تردد با توجه به عبور از پیک کرونا گفت: باید به عدد قابل قبولی برسیم چراکه منطق منع تردد این بود که از دیدارهای شبانه که نقش مهمی در افزایش ابتلا داشت، جلوگیری شود و چون عدد ما علی‌رغم کاهش هنوز قابل توجه است منع تردد تا قبل از رسیدن به عددی قابل قبول ادامه خواهد داشت.

وزیر کشور درباره ایجاد ابهام درخصوص حکم انتصاب سردار سپهر و حکم رئیسی برای وحیدی گفت: اینها با هم تناقضی ندارد و ما برای اینکه کارها را بتوانیم قوی‌تر و یکپارچه‌تر و ۲۴ ساعته ادامه دهیم قرارگاهی تشکیل دادیم تا مصوباتمان با قدرت بیشتری دنبال شود که مسئولیت آن را به سردار سپهر واگذار کردیم. رئیس‌جمهور حکمی برای آن قرارگاه به من صادر کردند و ما هم برای ساماندهی و پیشرفت بهتر کار این مسئولیت را به سردار سپهر تفیض کردیم.

پربیننده ترین ️آغاز سال تحصیلی جدید از سوم مهر با حضور رییس جمهور سقف مهریه می‌ ریزد؟ واکسیناسیون سنین مختلف کذب است مصوبه ستاد ملی برای منع تردد شبانه تغییر نکرده است فروش فرش یک‌ سوم شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا منع تردد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۳۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟

آیا این امکان وجود دارد که نانوذرات از دستگاه گوارش عبور کرده و دارو را مستقیم به بافت مغز برسانند؟ محققان دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گویند بله و انتظار می‌رود آخرین یافته‌های آنها برای بیماران مبتلا به اختلالات نورودژنراتیو مانند مولتیپل اسکلروزیس یا ام‌اس، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا ALS و بیماری پارکینسون یا PD مفید باشد. این کار با همکاری شرکت کلین نانومدیسین انجام شده است.

به گزارش ایسنا، مرتضی محمودی، دانشیار گروه رادیولوژی در کالج‌های پزشکی استئوپاتی و پزشکی انسانی و سلامت دقیق دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گوید: ما بر روی شناسایی هویت بیولوژیکی نانوذرات از جمله نوعی از پروتئین‌ها که به سطح می‌آیند، متمرکز هستیم. این موضوع مهم است زیرا نوع پروتئین‌هایی که به سطح می‌آیند، الگوی منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند که می‌تواند ما را برای عبور از سد خونی مغز و کار مستقیم در بافت‌های مغز یاری کند.

محمودی و تیم تحقیقاتی او دو مقاله در مورد هویت بیولوژیکی نانوذرات منتشر کرده‌اند. اولین مورد با عنوان «Measurements of heterogeneity in proteomics analysis of the nanoparticle protein corona across core facilities » در سال ۲۰۲۲ در نشریه Nature Communications منتشر شد.

دومین مقاله این گروه با عنوان « A uniform data processing pipeline enables harmonized nanoparticle protein corona analysis across proteomics core facilities » در ماه ژانویه ۲۰۲۴ در Nature Communications منتشر شد.

محمودی می‌گوید: نانوذرات یکسان با پروتئین کرونا را تهیه و به ۱۷ مرکز ارزیابی مختلف ارسال کردیم. ما تنوع داده‌های قابل‌توجهی را از پروتئین‌های ارسالی دریافت کردیم، بنابراین روشی برای تجزیه و تحلیل برای کمک به آزمایشگاه‌ها در بازتولید دقیق‌تر داده‌ها از هویت بیولوژیکی نانوذرات ایجاد کردیم. این ابزار به جامعه علمی کمک می‌کند تا در تحلیل نتایج هماهنگ‌تر شوند.

محمودی می‌گوید: از آنجایی که ما بیش از ۱۵ سال تجربه تجزیه و تحلیل قوی کرونا پروتئین را داریم، توانستیم با شرکت کلین نانومدیسین (Clene Nanomedicine) برای روشن کردن هویت بیولوژیکی نانوذرات آنها همکاری کنیم.

CNM-Au۸ سوسپانسیونی از نانوبلورهای طلا است که بیماران می‌توانند به صورت خوراکی مصرف کنند. نانوکریستال‌ها از طریق دستگاه گوارش عبور کرده و وارد سیستم گردش خون بدن می‌شوند، جایی که با پروتئین‌های خون و سایر مولکول‌های زیستی برهم‌کنش می‌کنند و توسط آنها پوشانده می‌شوند.

به نقل از ستاد نانو، محمودی توضیح داد که این ترکیب توانایی نانوبلورها را برای عبور از سد خونی مغزی افزایش می‌دهد. تحقیقات ما نشان می‌دهد که این نانوبلورهای طلا که با استفاده از روشی جدید برای تشکیل ساختارهای خاص و بدون سورفکتانت‌ها ساخته شده‌اند، می‌توانند یک کرونا پروتئین متمایز تشکیل دهند که دسترسی به بافت مغز را تسهیل ‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • کارخانجات تمام بدهی چایکاران را پرداخت کنند
  • وست هم - لیورپول؛ ترکیب رسمی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم