Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعلام دستورالعمل استفاده از شاد: معلم دخترخاله‌تان نیست که او را «عزیزم» خطاب کنید

شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) ده نکته کوتاه برای دانش آموزان و والدین در آستانه بازگشایی مدارس منتشر کرد. وزارت آموزش و پرورش در کانال اطلاع‌رسانی شبکه شاد، ۱۰ نکته پیرامون آموزش مجازی و آغاز سال تحصیلی برای دانش آموزان و خانواده‌ها منتشر کرده که در یکی از بندها آمده است: هنگام پیام دادن به معلم‌تان او را با کلمات رسمی مخاطب قرار دهید. درست است که او را نمی‌بینید، ولی دخترخاله‌تان نیست که او را «عزیزم» خطاب کنید.

واکنش آموزش و پرورش به خبر ممنوعیت دادن کارنامه دانش‌آموز به مادر

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در واکنش به خبر ندادن کارنامه دانش‌آموز به مادر گفت: در شرایط عادی خانواده، پدر و مادر هر دو می‌توانند برای پیگیری امور تحصیلی فرزند خود به مدرسه مراجعه کنند. حکیم زاده خاطرنشان کرد: به طور کلی برای خانواده‌هایی که مشکلی ندارند و والدین از هم جدا نشده‌اند، هیچ فرقی بین پدر و مادر برای انجام کارهای دانش آموز از جمله گرفتن کارنامه وجود ندارد. این مورد را حتی می‌توانید از خیلی خانواده‌ها سوال کنید و ببینید مشکلی در این زمینه تاکنون وجود نداشته‌ است.حکیم زاده خاطرنشان کرد: به طور کلی برای خانواده‌هایی که مشکلی ندارند و والدین از هم جدا نشده‌اند، هیچ فرقی بین پدر و مادر برای انجام کارهای دانش آموز از جمله گرفتن کارنامه وجود ندارد. این مورد را حتی می‌توانید از خیلی خانواده‌ها سوال کنید و ببینید مشکلی در این زمینه تاکنون وجود نداشته‌ است.

درخواست یک نماینده دیگر مجلس برای محاکمه روحانی: زودتر دست به کار شوید تا مرغ از قفس نپریده!

محمدحسین آصفری، نماینده اراک در توییتی نوشت: با رسیدن انبوه واکسن از سایر کشورها مشخص شد ما تحریم پرزیدنت روحانی بودیم! او با هشتگ «محاکمه روحانی» ادامه داد: زودتر دست به کار شوید تا مرغ از قفس نپریده!

یک نماینده: مدیرکل آژانس آمد و رفت، ما از توافق بی‌اطلاعیم

نماینده قم در مجلس در تذکر شفاهی خواستار دعوت و توضیح رئیس سازمان انرژی اتمی درخصوص توافق صورت گرفته با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، شد. احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه امروز -۲۳ شهریورماه- مجلس طی تذکر شفاهی بر اساس بند ۸ ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس با اشاره به سفر اخیر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اظهار کرد: این بند درباره تصمیم‌گیری درباره دعوت اشخاص حقیقی و حقوقی به مجلس است. آقای گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشور آمدند و برگشتند و ما هیچ اطلاعی از توافق صورت گرفته نداریم. وی افزود: بر اساس بند ۸ ماده ۲۲ آئین‌نامه داخلی از رئیس و هیات رئیسه مجلس درخواست داریم، فردا آقای اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در جلسه علنی یا غیرعلنی به مجلس دعوت شود و در خصوص این توافق که مرتبط با قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌هاست به نمایندگان ملت توضیح دهد تا در جریان توافق صورت گرفته باشیم. محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان امیرآبادی تاکید کرد، این موضوع در دستور جلسه نیست و جای مطرح کردن آن در حین بررسی طرح نیست.

روزنامه اطلاعات: درک مصلحت کشور نه خجالت دارد، نه شماتت

روزنامه اطلاعات نوشت: سفر رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران و دست‌یابی به توافقی که مانع از تشدید اختلافات ایران و آژانس شد، بازتاب‌های زیادی داشت؛ از جمله برخی این توافق را نقد کردند که به چه دلیل برخورد تندتر و قاطعانه‌تری صورت نگرفت؟ چرا دولت جدید که قاعدتاً مخالف روندهای گذشته در تعامل با نهادهای بین‌المللی بود و آن‌ را وادادگی سیاسی می‌خواند، وقتی خود به قدرت رسید، در همین ابتدای کار سیاست میانه‌روی در پیش گرفت؟ چرا حالا حضرات در مجلس و دولت برجام را پاره نمی‌کنند یا به مأموریت بازرسان آژانس پایان نمی‌دهند؟ این گلایه هم از سوی معدودی اصولگرایان و هم از سوی برخی اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود و رئیس‌جمهوری و دولت را مورد خطاب انتقادی قرار می‌دهند. درک مصلحت نظام و مردم و حتی تغییر موضع و عملکرد در هنگامه‌ها و وقایعی که برای کمک به رفع مشکلات مردم و کشور ضروری می‌نمایند، نه خجلت دارد و نه شماتت. ایستادن بر سر موضع و حتی لجاج برای نشاندن حرف خود به کرسی با وجود ایجاد هزینه‌های غیرقابل جبران برای نظام و کشور، عین بی‌تدبیری و بی‌منطقی است و خوشبختانه رئیس‌جمهوری نشان داده است که حاضر به پرداخت چنین هزینه‌هایی نیست یا حداقل تا به حال چنین نشان داده است؛ حتی اگر برخی آن‌را نشانه عقب‌نشینی بدانند.

صادقی: اصلاح‌طلبان منتظرِ بدون عمل نیستند

محمود صادقی: اصلاح طلبان، منتظر به این معنا که بی‌عمل باشند و ببینند آنها چه اقدامی می کنند، نیستند اما مولفه فوق در نوع کنش اصلاح طلبان تاثیر دارد. اگر نظام با توجه به شرایط گذشته، خودش به این جمع بندی رسیده باشد که یکی از دلایل کاهش مشارکت، محدودیت هایی است که برای احزاب و حضور کاندیداها ایجاد کرده، باید فضا را بازتر کند، از این روی اصلاح طلبان رغبت بیشتری برای تعامل برایشان به وجود می آید اما اگر احساس کنند فضا، بسته تر می شود، ممکن است فاز کنش ها هم تغییر پیدا کرده و گرایش به سمت آن طیف رادیکالی، افزایش پیدا کند.

کنايه‌ ابطحي به سايبري‌ها: فدايي طالبان نشويد!

عضو مجمع روحانيون مبارز با بيان اينکه پنجشير مداخله نظامي نمي‌خواهد و هيچ‌کس هم تا به حال چنين ادعايي نکرده و اين دروغ ساخته پرداخته ذهن خود سايبري‌هاست، نوشت: حرف ما اين است که فدايي طالبان نشويد، اگر خودتان طالبان وطني و فکري نيستيد.

سيدمحمدعلي ابطحي، عضو مجمع روحانيون مبارز، در يادداشتي تلگرامي نوشت: بله من گذرنامه ندارم. هشتگ لازم نيست. به خاطر اتفاقات ۸۸ سال‌هاست گذرنامه من و خيلي از دوستان، دست اطلاعات سپاه است و هرچه تلاش کرده‌ايم به ما نمي‌دهند.وقتي ميگم به لشکر سايبري سواد رسانه‌اي ياد بدهيد، يعني به آنها بگوييد با سرچ گوگل تاريخدان و سياست‌مدار نمي‌شوند.در اين مزه‌بازي جديد که نوشته‌اند اصلاح‌طلبان بروند پنجشير، من نوشته بودم گذرنامه ندارم، فکر کرده بودند من هيچ‌وقت گذرنامه نداشته‌ام. طفلکي‌هاي خودمحقق‌پندار و خودپوآرو‌پندار جواب‌هاي جالبي داده بودند:يکي سرچ کرده بود که من همراه آقاي خاتمي ۲۰ سال پيش در مراسم تشييع مرحوم حافظ اسد شرکت کرده بودم. پس بيخود مي‌گويم گذرنامه ندارم.يکي نوشته بودم اگر گذرنامه نداريد چطور نوشته‌ايد روز يازده سپتامبر در ابوظبي بوديد.

يکي نوشته پولش را من مي‌دهم.خلاصه نگم براتون که چه طنز بازاري شده است.حالا که فرمانده بسيج فرموده‌اند ما چند ميليون نيروي انقلابي وارد عرصه مجازي کرديم که اين فضا بزن در رو نباشد. لطفا به اين دوستان سايبري “بزن در رو” اندک سوادي و اندک ادبي هم ياد بدهيد. به نفع خودتان و خودشان هست.براي پول بيت‌المال که در اختيار اين جماعت قرار مي‌دهيد قيامت جواب لازم است.پنجشير مداخله نظامي نمي‌خواهد. هيچ‌کس هم تا به حال چنين ادعايي نکرده. اين دروغ ساخته پرداخته ذهن خود سايبري‌ها است.حرف ما اين است که فدايي طالبان نشويد. اگر خودتان طالبان وطني و فکري نيستيد.

يک زن ايراني شهردار فرانکفورت آلمان شد

نرگس اسکندري-گرونبرگ به عنوان نخستين شهروند آلماني ايراني‌تبار در يک شهر بزرگ در آلمان، به عنوان شهردار انتخاب شد.نرگس اسکندري-گرونبرگ از حزب سبزها از سوي پارلمان منطقه‌اي شهر فرانکفورت به عنوان شهردار فرانکفورت انتخاب شد. اين سياستمدار ايراني‌ - آلماني در سال ۱۹۸۵ ميلادي به فرانکفورت مهاجرت کرده بود.نرگس اسکندري-گرونبرگ که ۵۶ سال دارد، در سال ۱۹۸۵ ميلادي از تهران به فرانکفورت مهاجرت کرد. او فارغ‌التحصيل دکتراي رشته روان‌شناسي در دانشگاه فرانکفورت است و در شغل اصلي خود، در مطب خود به عنوان روان‌شناس، فعال است.

اولين انتقاد روزنامه کيهان به دولت رئيسي

انتصاب یک مدیر نجومی‌بگیر با سابقه حقوق ۷۰ میلیون تومانی به استانداری سیستان و بلوچستان انتقاد ناظران سیاسی و رسانه‌ای را برانگیخت. دو روز پیش هیات دولت پس از بررسی سوابق اجرایی و مدیریتی حسین مدرس خیابانی، به وی به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان رأی اعتماد داد. انتصاب مدرس خیابانی در این پست در حالی رخ داد که پیش از این مدیرعامل شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید (وابسته به بانک سپه) بوده و انتشار فیش حقوقی وی خبرساز شده بود. براساس گزارشی که خبرگزاری فارس اوایل شهریور ماه امسال منتشر کرد، در فیش حقوقی تیرماه ۱۴۰۰ ایشان به عنوان مدیرعامل شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید (وابسته به بانک سپه) مبالغ حقوق پایه ۲۲۳.۱۷۲.۶۹۴ ریال، حق جذب ۵۲.۱۱۰.۸۱۵ ریال و فوق‌العاده شغل ۹۳.۷۹۹.۴۶۵ ریال درج شده و همچنین مبلغ اضافه کاری تیرماه ۱۳۹۹ وی ۳۱۲.۵۲۹.۹۳۸ ریال بوده است. براین اساس در فیش تیرماه جمع حقوق و مزایای مدیرعامل شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، به غیر از فیش تجمیعی تیرماه ۷۰۰.۰۷۹.۳۹۷ ریال درج شده است. در فیش تجمیعی تیرماه وی نیز در مجموع بابت حق ماموریت و کارانه مبلغ ۴۷۵.۶۵۳.۱۳۷ ریال درج شده است که مبلغ ۱۰۰.۰۰۹.۵۸۰ ریال مربوط به ماموریت و مبلغ ۳۷۵.۶۴۳.۵۵۷ ریال مربوط به کارانه بوده است. همزمان در این گزارش توضیحات معاون مالی و اداری شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید نیز منتشر شده بود که بر قانونی بودن این حقوق ۷۰ میلیون تومانی تاکید می‌کرد. حتی در صورتی که حقوق آنچنانی ایشان صورت قانونی داشته باشد جای این سؤال هست که آیا انتصاب ایشان به استانداری یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور اقدام بایسته‌ای است؟ و با اهداف و آرمان‌های دولت سیزدهم همخوانی دارد؟!

گفتنی است حسین مدرس خیابانی در مهر ۱۳۹۹ به عنوان مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید وابسته به بانک سپه منصوب شد، اما پیش از آن و از خرداد ۱۳۹۸ تا اواخر اردیبهشت ۱۳۹۹ و در زمان ریاست رحمانی بر وزارت صمت قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی بود که پس از برکناری رحمانی از وزارت صمت، طی حکمی از طرف حسن روحانی رئیس‌جمهور وقت، در ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ به عنوان سرپرست وزارت صمت منصوب شد. مدرس خیابانی در مرداد ماه سال ۱۳۹۹ رای اعتماد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت را اخذ نکرد و براین اساس پس از مدتی یعنی در مهرماه ۱۳۹۹ به عنوان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری امید منصوب شد.

حقيقت‌پور: کساني که براي شرکت در کنسرت به ترکيه سفر مي کنند مستحق دريافت يارانه نيستند

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که برای شرکت در یک کنسرت و خوشگذرانی‌هایشان به ترکیه سفر و پول‌های هنگفتی را برای این منظور هزینه می‌کنند، مستحق دریافت یارانه نیستند. منصور حقیقت‌پور گفت: در هفته گذشته عده‌ای برای شرکت در یک کنسرت و خوشگذرانی در کشور ترکیه به این کشور سفر کردند و گفته می‌شود، هزینه سفر آن‌ها مجموعاً ۱۲۰ میلیارد تومان شده است. وی افزود: کسانی که برای شرکت در کنسرت و خوشگذرانی‌های خود چنین هزینه‌های هنگفتی می‌کنند، مستحق دریافت یارانه نیستند.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما امروز در بسیاری موارد شاهدیم که مردم قادر به تأمین هزینه‌های درمانی و معیشتی خود نیستند آن گاه عده‌ای برای خوشگذرانی‌های خود چنین مبالغ زیادی را هزینه می‌کنند. حقیقت‌پور خاطرنشان کرد: باید یارانه آشکار و پنهان این گونه افراد را که در قالب یارانه نقدی و یا یارانه انرژی دریافت می‌کنند قطع شود چرا که این گونه افراد مستحق دریافت هیچ گونه یارانه‌ای حتی به صورت یارانه‌های پنهان به اشکال مختلف نیستند. وی افزود: از سوی دیگر باید مشخص شود که منابع درآمدی این قبیل افراد کجاست که قادر به تأمین این گونه هزینه‌ها هستند و برای خوشگذرانی خود این گونه هزینه می‌کنند.

فعال اصولگرا: تفکر طالبان «وهابي» است

حسين کنعاني مقدم گفت: تفکر طالبانيسم و مغايرت آن با تفکر شيعه. وقتي آن‌ها بحث شريعت را مطرح مي‌کنند، در مذهب شيعه، مبحث شريعت با توجه به زمان و مکان و اجتهاد بر مبناي شريعت اسلامي مبتني بر سنت پيامبر و ائمه است. اما طالبان بحث زمان و مکان را مطرح نمي‌کنند و به نوعي يک رويکرد برگشت به عقب و وهابيت را مدنظر دارند.فعال سياسي اصولگرا در خصوص سياست ايران در برخورد با طالبان به خبرنگار ديده بان ايران گفت: مساله طالبان بايد از سه منظر مورد بررسي قرار بگيرد. منظر اول، تفکر طالبانيسم و مغايرت آن با تفکر شيعه. وقتي آن‌ها بحث شريعت را مطرح مي‌کنند، در مذهب شيعه، مبحث شريعت با توجه به زمان و مکان و اجتهاد بر مبناي شريعت اسلامي مبتني بر سنت پيامبر و ائمه است.کنعاني مقدم خاطرنشان کرد: اما طالبان بحث زمان و مکان را مطرح نمي‌کنند و به نوعي يک رويکرد برگشت به عقب و وهابيت را مدنظر دارند. از منظر دوم تشکيل حکومت است. مقام معظم رهبري در اين خصوص تکليف را مشخص کرده‌اند که ما طرفدار مردم افغانستان هستيم و مردم افغانستان اگر دولتي را انتخاب کنند که فراگير باشد حتي اگر بخشي از آن طالبان باشد، ما حرف مردم افغانستان را مبنا قرار مي‌دهيم. مساله سوم افغانستان تبديل نشدن به محلي براي پرورش تروريسم و داعش شود که باعث ايجاد ناامني براي کشور ما شوند. قطعا با اين موضوع مقابله مي‌کنيم. اجازه نمي‌دهيم مرزهاي ما به جولانگاه گروه‌هاي تکفيري نظير داعش تبديل شود.

رويت نفتکش سوخت ايران به مقصد لبنان در بندر بانياس سوريه

رويترز گزارش داد که نفتکش حامل سوخت ايران به مقصد لبنان در بندر بانياس سوريه رويت شده است.تنکر ترکرز روز سه‌شنبه گزارش داده که نفتکش حامل سوخت ايران که مقصد آن لبنان است، در بندر بانياس سوريه روسيه رويت شده است.
اين خبرگزاري نوشت، اين نفتکش که احتمال مي‌رود حامل ۳۳ هزار تن گازوئيل باشد به دليل تحريم‌ها نمي‌تواند محموله خود را مستقيم به لبنان برساند. کاميون ها قرار است روز پنجشنبه آتي سوخت را از بندر بانياس سوريه به منطقه بعلبک لبنان منتقل کنند.


تعداد اين کاميون ۷۰ تا۸۰ دستگاه است و مسير تقريبا ۲۳۰ کيلومتري را بايد طي کنند.در نهايت، محموله سوخت ايران توسط کاميون هاي وابسته به شرکت الامانه بارگيري خواهد شد و به موسسات و نهادهايي که خواهان استفاده از سوخت ايراني هستند منتقل خواهد شد. سيد حسن نصرالله شب گذشته در سخناني گفت: رهبري سوريه حرکت نفتکش را در بندر بانياس براي انبار کردن محموله و انتقال آن به مرز تسهيل و تانکرهايي را براي انتقال آن تامين کرده، انتقال مشتقات نفتي به بقاع روز پنجشنبه آغاز مي‌شود و محموله در انبارهاي مشخصي در بعلبک ذخيره و پس از آن در مناطق مختلف لبنان توزيع مي‌شود.

محبعلي: عراق براي تغيير سياست‌هايش به ايران نياز دارد

مديرکل پيشين خاورميانه وزارت خارجه گفت: عراقي‌ها سياست متوازني را دنبال مي کنند و در اين تغيير سياست‌هايشان به ايران هم نياز دارند.قاسم محبعلي درباره سفر نخست‌وزير عراق به تهران گفت: به نظر مي رسد، اين سفر بيشتر دو جانبه باشد، آن هم با توجه به تغيير سياست‌ها در منطقه و انتخابات بعدي که در عراق در پيش است. وي تصريح کرد: تحولاتي در منطقه اتفاق مي افتد، آن هم در شرايطي که آمريکايي ها از منطقه خارج مي شوند و يا حضور فيزيکي آنها کاهش مي يابد. در واقع به نوعي خلأ قدرت در حال شکل‌گيري است و کشوري مانند فرانسه تلاش مي‌کند تا جاي خالي آمريکا را در منطقه پر کند. نمونه آن شرکت در اجلاس اخير در بغداد و توافقي که بين فرانسه و عراق در زمينه انرژي به انجام رسيده، حتي رئيس جمهور فرانسه خودش اعلام کرد که آمريکايي ها هم بروند ما در منطقه هستيم.اين کارشناس مسائل خاورميانه خاطرنشان کرد: بنابراين عراقي ها نگران اين هستند که خلأ حضور آمريکا درگيري شديدي را در عراق ايجاد کند. مانند آنچه در زمان اوباما و گسترش اقدامات داعش صورت گرفت که منازعات منطقه اي رخ داده و جنگ هاي نيابتي شکل گرفت.

وزير کشور: در بسياري از استان‌ها از پيک کرونا عبور کرده‌ايم

وزير کشور گفت: بسياري از استان‌ها از پيک کرونا رد شده‌اند و تلاش شده وضعيت در اين استان‌ها بهتر شود.احمد وحيدي، فرمانده قرارگاه عملياتي ستاد مقابله با کرونا در حاشيه جلسه ستاد ملي کرونا در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز درباره موضوعات مختلف و همچنين اجراي دستورالعمل‌هاي بهداشتي بحث و گفت‌و‌گو شد. وي ادامه داد: دستورالعمل‌ها با نسبت‌هاي مورد رضايت رعايت نمي‌شود و بايد تلاش شود اين موضوع پيگيري شود تا ما وضع بهتري درباره اجراي آن‌ها داشته باشيم. بسياري از استان‌ها از پيک کرونا رد شده‌اند و تلاش شده وضعيت در اين استان‌ها بهتر شود.

گمانه زني درباره خداحافظي عراقچي و انتصاب جانشينش

يک منبع آگاه از خداحافظي سيدعباس عراقچي و انتصاب علي باقري به عنوان معاون سياسي وزير خارجه خبر داد.يک منبع مطلع در گفتگو با «انتخاب» اظهار داشت که انتصاب علي باقري، معاون پيشين دبير شوراي عالي امنيت ملي در زمان سعيد جليلي به عنوان معاون سياسي وزير خارجه نهايي شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 پنجشیر اعمال ماه صفر میلاد حاتمی توافق هسته ای موقت بسته ویژه خبری بسته خبری اخبار روز اربعین 1400 پنجشیر اعمال ماه صفر میلاد حاتمی توافق هسته ای موقت شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید آژانس بین المللی انرژی اتمی بندر بانیاس سوریه مجلس شورای اسلامی بندر بانیاس مدیرعامل شرکت مدیرکل آژانس مدرس خیابانی اصلاح طلبان زمان و مکان سوخت ایران یک نماینده خانواده ها دانش آموز بحث شریعت استان ها هزینه ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۳۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب الأجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دومین نشست بررسی مسائل ارزی شامگاه چهارشنبه با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش ها در مجلس برگزار شد.

آنگونه که فارس روایت کرده، قالیباف در این نشست با بیان اینکه نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد گفت: زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد بنابراین باید در مورد موضوع به جمع‌بندی برسیم و نتیجه نهایی را به صحن علنی ارائه کنیم و در این رابطه با توجه به اصرار نمایندگان برای بررسی موضوع در صحن علنی، به صورت مشخص به نمایندگان گفتم اگر به جمع‌بندی و اتفاق نظر با دولت نرسیم مجلس خود به جمع‌بندی روشن می‌رسد.

قالیباف با تاکید بر اینکه باید بر روی اصل موضوع بحث و گفت و گو کنیم و در مورد رویکردها، اشکالات و راهکارها به جمع‌بندی برسیم، تصریح کرد: واقعیت این است که ناترازی ها در قیمت ارز تاثیرگذار است بنابراین نمی‌توان نظام یکپارچه اقتصادی را نادیده گرفت و دولت و مجلس باید به این مهم توجه داشته باشند.

رئیس قوه مقننه کشورمان با یادآوری اینکه حکمرانی از دو بخش تشکیل می‌شود، گفت: یک بخش تشخیص علمی و دیگری تصمیم سیاسی است؛ تشخیص‌های علمی ما به دلایل مختلف تحت تاثیر تصمیم های سیاسی قرار دارد درحالی که اگر ترکیب آنها را با هم رعایت کنیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم اما اگر تشخیص علمی را فدای تصمیم سیاسی کنیم به طور حتم دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: همچنین اگر به تشخیص علمی بدون شرایط سیاسی کشور توجه کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین تعادل این موضوع مهم است.

قالیباف با تاکید بر اینکه مجلس در عین اختلاف سلیقه و اختلاف دیدگاه با سیاست‌های ارزی دولت همراهی کرده است، گفت: همه اختیارهای موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

وی با اشاره به تورم کالاهای اساسی که با ارز ترجیحی وارد می‌شوند و تاکید بر ضرورت اصلاح رویکردهای اقتصادی در این زمینه، گفت: به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد.

قالیباف خطاب به مسئولان اقتصادی حاضر در نشست گفت: ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

در این جلسه محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت بازار ارز و تحولات اقتصاد کلان کشور ارائه کرد.

همچنین وزیر اقتصاد و روسای کمیسیون های اقتصادی، صنایع و معادن و جهش و رونق تولید مجلس هم به تشریح راهکارهای خود برای کنترل نرخ ارز پرداختند.

حجت‌الاسلام بحرینی نماینده مشهد نیز در این جلسه صدای فردی را پخش کرد که در تماس با دفتر ارتباطات مردمی خود، انتقادات صریحی را علیه سیاست‌های کنونی مطرح کرده و تاکید می‌کرد که این رویکرد به تولید کننده و مصرف کننده آسیب زده است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899486

دیگر خبرها

  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • ضرب الأجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • استارت انتخاباتی حجاریان!