Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: سوز و گداز اشعار شاعران و نوای مداحان این سرزمین بوی دیگری دارد و جایگاه آذربایجان در ایجاد، بسط و گسترش ادبیات عاشورایی با هیچ منطقه ای قابل قیاس نیست.

محمدرضا پورمحمدی عصر روز سه‌شنبه ۲۳ شهریور ماه در آئین افتتاحیه هجدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که با حضور مداحان، شعرا، پیرغلامان و خادمین هیئات حسینی سراسر کشور و تعدادی از کشورهای همسایه در محوطه مسجد کبود تبریز برگزار شد، اظهار کرد: امروز در تبریز سرافزار میزبان خادمان و پیرغلامان امام حسین(ع) هستیم؛ گنجینه‌های معنوی که بیش از ۷۰ سال از عمر خود را به دور از بدعت و با عظمت تمام صرف برپایی مجالس حسینی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تکریم خادمین حسینی را یک فرهنگ‌سازی والگوسازی برای نسل‌های آینده عنوان کرد و افزود: ادبیات عاشورایی و مرثیه‌سرایی، از ناب ترین بخش‌های آفرینش شعر و شاعری است.

وی با بیان اینکه سابقه‌ی شعر عاشورایی در ادبیات فاخر فارسی به قبل از فردوسی بر می‌گردد، خاطرنشان کرد: سوز و گداز اشعار شاعران و نوای مداحان این سرزمین بوی دیگری دارد و جایگاه آذربایجان در ایجاد، بسط و گسترش ادبیات عاشورایی با هیچ منطقه ای قابل قیاس نیست.

استاندار آذربایجان‌شرقی در پایان سخنان خود گفت: اولین کتاب مستقل در رسای امام حسین(ع) توسط فضولی شاعر گرانقدر تبریزی سروده شده است و پس از وی سخن‌سرایان بزرگ و صدها شاعر دیگر دیوان‌هایی را آفریدند که مداحان و پیرغلامان در مراسم عزای حسینی زمرمه کرده و شور حسینی را با شعور عاشوریی آمیخته و نام آذربایجان را در تاریخ جاودان کردند.

به گزارش ایسنا، هجدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی  از روز ۲۱ الی ۲۵ شهریور  ماه به میزبانی تبریز و با حضور مداحان، شعرا، پیرغلامان و خادمین حسینی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری همایش پیرغلامان حسینی پيرغلام پيرغلامان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۳۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدال برنز بر گردن تیرانداز آذربایجان شرقی

 مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ آقایان در سال ۱۴۰۳ در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مجموعه تیراندازی آزادی تهران برگزار شد.

در پایان رقابت‌های تفنگ در رده سنی بزرگسالان رضا عباس‌پور از آذربایجان شرقی دررده سوم ایستاد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • مدال برنز بر گردن تیرانداز آذربایجان شرقی
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • مهدی دادرس: استقلال نمی تواند به محرومیت حسینی اعتراض کند!
  • فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ | هوا در این منطقه شرقی تهران پاک است
  • دادرس: استقلال بابت حکم کمیته انضباطی نمی‌تواند اعتراض کند/محرومیت حسینی و اسماعیلی فر قطعی است
  • مانا حسینی در جایگاه هفتم پرتاب نیزه
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی