Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در احکام جداگانه‌ای باقری، فتحعلی و صفری را عهده‌دار معاونت‌های سیاسی، اداری و مالی و دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کرد.

براساس این گزارش، با حکم حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، «علی باقری» به عنوان معاون سیاسی و جایگزین سید عباس عراقچی، «مهدی صفری» هم به عنوان معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و جایگزین سید رسول مهاجر و «محمد فتحعلی» معاون اداری و مالی و جایگزین علی ابوالحسنی منصوب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از احکام انتصابات معاونان جدید آمده است: امید است با توکل بر خداوند متعال و پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، در تحقق سیاست‌ها و راهبردهای دستگاه دیپلماسی به ویژه سیاست خارجی متوازن، فعال، پویال و هوشمند و همفکری و تعامل با معاونان، مدیران و کارشناسان محترم در انجام وظایف محوله موفق باشید.

* عراقچی، ابوالحسنی و مهاجر مشاور وزیر امور خارجه شدند

وزیر امور خارجه در احکام جداگانه‌ای ضمن تقدیر و تشکر از خدمات معاونان سابق، سید عباس عراقچی (معاون سیاسی)، علی ابوالحسنی (معاون اداری و مالی) و سید رسول مهاجر (معاون دیپلماسی اقتصادی) را به عنوان مشاور وزیر امور خارجه منصوب کرد.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جدید در توئیتی پس از تصدی این سمت با بیان این‌که مصمم به پیگیری سیاست خارجی متوازن، پویا و هوشمند هستم، در اینستاگرام هم نوشت: با برنامه‌ای عملیاتی، روابط خارجی متوازن، فعال، پویا و هوشمند، مبتنی بر احترام متقابل، اولویت‌بخشی به روابط با همسایگان و آسیا، توسعه روابط متوازن با همه بخش‌های جهان و تقویت جایگاه دیپلماسی اقتصادی و تجارت بین‌الملل پیگیری خواهد شد. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر امور خارجه عباس عراقچی معاون سیاسی علی باقری دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۳۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین

علی باقری معاون سیاسی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونین وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشور‌های بریکس در امور خاورمیانه به مسکو سفر کرده، با «میخائیل باگدانف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امورخارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین در کنار تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دو جانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

ایران همواره در خاورمیان شریک راهبردی است

علی باقری معاون وزیر امور خارجه همچنین در دیداری جداگانه با چانگ نماینده ویژه رئیس جمهور چین گفتگو کرد.

باقری در این دیدار گفت: بریکس نشان داد دارای ابتکار عمل برای نقش آفرینی‌ها در صحنه و تحرک کشور ها‌ی عضو در چارچوب چند جانبه گرایی است.

طرف چینی در این دیدار نیز، ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق، گفت: از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین تشکر می‌کنیم و اقدامات ایران در منطقه را شایسته می‌دانیم.

این مقام ارشد چینی افزود: پکن بر این باور است که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.

در ادامه طرفین به بحث و بررسی موضوعات مورد علاقه طرفین پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!/دیپلماسی را نادیده نگیریم/كريدور عراق-اردوغان- اروپا
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه