Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-09@00:22:44 GMT

سفیر واشنگتن: هر گونه حضور ایران در عراق، علیه آمریکاست

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۳۹۰۷

سفیر واشنگتن: هر گونه حضور ایران در عراق، علیه آمریکاست

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ماتیو تولر» سفیر آمریکا در عراق ادعاهایی تکراری علیه نقش جمهوری اسلامی ایران در عراق مطرح کرد.

تولر در مصاحبه با شبکه آمریکا «الحره»، ضمن انتقاد از «نفوذ ایران در عراق» گفت که تهران «در تلاش است خلأ [خروج نظامیان آمریکایی] را پر کند و این بسیار برای عراق مضر است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در جریان سفر اخیر خود به جمهوری اسلامی ایران گفت که قدردان حمایتهای تهران از بغداد به ویژه در مبارزه با داعش است.

نخست وزیر عراق پس از دیدار با آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، با تاکید بر اینکه مجموعه‌ای از پرونده‌ها را امروز در راستای گسترش روابط بین دو کشور و در راستای تاکید بیشتر بر روابط تاریخی دو ملت بررسی کردیم، تصریح کرد: این نقاط اشتراک را همگی تبدیل کنیم به اموری که به مصلحت و منفعت دو کشور منجر شود(جزئیات بیشتر).

تأکید کرد که این کشور خواستار همکاری هر چه بیشتر بین تهران و بغداد است.

سفیر آمریکا در ادامه با بیان اینکه «هر گونه نفوذ ایران،علیه آمریکاست... [جو] باید رئیس جمهور [آمریکا] گفت که امنیت عراق، امنیت خاورمیانه است».

وی در بخش دیگر ادعاهای خود به مسئله آموزش نیروهای عراقی توسط آمریکا پرداخت و مدعی شد که نیروهای آمریکایی، نظامیان عراق را قادر خواهند ساخت که با داعش مقابله کنند.

تولر با این ادعا که در پایان سال جاری عملیات علیه داعش، وارد مرحله جدیدی خواهد شد، گفت که نیروهای عراقی و پیشمرگه کُرد باید با هم هماهنگ شوند.

درباره ادعای سفیر آمریکا مبنی بر مبارزه این کشور با داعش، بارها اسنادی منتشر شد که نظامیان آمریکا همکاری تنگاتنگی با داعش داشتند.

درباره همکاری داعش و آمریکا، «قاسم الکریطی» از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی عراق تأکید کرد که «دوربینهای حرارتی در صلاح الدین، نحوه هلی برن عناصر داعش در داخل خاک [عراق] توسط بالگردهای آمریکایی را ضبط کرده است»(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سفیر آمریکا عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۳۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده یک خرس قهوه‌ای و ۲ توله‌اش در اقلید +فیلم

یک خرس قهوه‌ای به همراه ۲ توله اش در کوه‌های اطراف شهرستان اقلید مشاهده شدند.

به گزارش مشرق، علی بخش نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست اقلید از ساکنان جوامع محلی اطراف این روستا و جوامع عشایری خواست با همکاری بیشتر با یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید برای حفاظت بیشتر از این گونه جانوری حمایت شده کوشا باشند.

او تاکید کرد: در این فصل که بیشتر جوامع محلی برای برداشت گیاهان داروئی به مناطق زیستگاه‌های این شهرستان می‌روند ممکن است با گونه‌های حیات وحش برخورد داشته باشند، این افراد نباید زیستگاه‌های حیات وحش را ناامن و نا ایمن کنند، خرس وحشی از گونه‌های تحت حفاظت است و باید با رفتاری مهربانانه با این گونه در معرض انقراض برخورد شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اقلید مشاهد خرس وحشی و ۲ توله خرس در اطراف روستای چشمه رعنا را فرصتی برای ازدیاد و افزایش این گونه حیات وحش دانست.

دیگر خبرها

  • مشاهده یک خرس قهوه‌ای و ۲ توله‌اش در اقلید +فیلم
  • سران کشورهای بزرگ به تل‌آویو رفتند تا علیه اسلام اعلام جنگ کنند
  • پیوند علم و سیاست در دانشگاه‌های ایران علیه صهیونیسم
  • متفاوت ترین حمایت دانشجویان آمریکایی از فلسطین | ویدئو
  • واشنگتن‌پست: دلیل تعلیق رابرت مالی نگه‌داری اسناد محرمانه در تلفن شخصی و به سرقت رفتن آنها از طریق حمله سایبری بود/ اعضای ارشد کنگره آمریکا خواستار توضیح شدند
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین: این صدای آمریکاست! | چند دانشجو بازداشت شده‌ اند؟