Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-05@02:41:32 GMT

پیاده روی در افزایش طول عمر موثر است

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۴۱۳۴

پیاده روی در افزایش طول عمر موثر است

به گزارش جام جم آنلاین، داشتن رژیم غذایی مناسب، سبک زندگی سالم و تحرک کافی راز افزایش طول عمر است.

بسیاری از متخصصان برای سلامتی بدن همواره بر ورزش کردن تاکید دارند. با این حال، برای بهره بردن از فواید ورزش لزومی ندارد که حتماً به باشگاه ورزشی رفته و یا فعالیت‌های سنگین کنید.

پیاده روی یکی از فعالیت‌های سبک است که باعث استقامت بدن، سوختن کالری اضافی، حفظ سلامتی قلب و بهبود سلامت روحی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این، بسیاری از مردم نمی‌دانند چه میزان پیاده روی برای سلامتی مفید است.

دانشمندان آمریکایی تحقیقات جدیدی درباره پیاده روی در میان افراد میانسال انجام دادند. یافته‌های محققان نشان داد پیاده روی ساده شامل ۷ هزار گام در روز می‌تواند به میزان قابل توجهی بر روی سلامت و افزایش طول عمر افراد میانسال تاثیر بگذارد.

دانشمندان مشاهده کردند افرادی که روزانه ۷ هزار گام (معادل ۵ کیلومتر) پیاده روی معمولی انجام می‌دهند، بدن خود را در برابر ابتلا به بیماری‌های جدی بیمه کرده و کمتر احتمال دارد که در یک دهه آینده زندگی خود جان خود را از دست بدهند.

در این پژوهش محققان دانشگاه ماساچوست ۲۱۰۰ فرد ۳۸ تا ۵۰ ساله را مورد مطالعه قرار دادند. این افراد به دو گروه شامل گروهی که کمتر از ۷ هزار گام پیاده روی می‌کنند و گروهی که بیشتر از این میزان پیاده روی می‌کنند، تقسیم شدند.

نتایج این پژوهش نشان داد افرادی که بیش‌تر از ۷ هزار گام در طول روز پیاده روی می‌کنند ۵۰ تا ۷۰ درصد خطر مرگ زودهنگام در آن‌ها کاهش می‌یابد.

محققان می‌گویند پیاده روی طیف گسترده‌ای از تاثیرات مثبت را بر روی سلامتی دارد که شامل بهبود عملکرد قلبی – عروقی، بهبود کیفیت خواب، و ارتقای سلامت روانی می‌شود.

در کوتاه مدت پیاده روی باعث تناسب اندام می‌شود. با این حال، فواید پیاده روی بلند مدت شامل کاهش خطر ابتلا به گرفتگی عروق کرونری قلب، بیماری‌های قلبی، و مرگ می‌شود.

فعالیت‌ های فیزیکی همانند پیاده روی همچنین می‌تواند باعث تقویت عضلات و جلوگیری از آسیب به بدن به دلیل فعالیت شود.

فواید پیاده روی

توصیه می‌شود پیاده روی را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. می‌توانید برای تحقق انجام ۷ هزار گام در روز اقدامات ذیل را انجام دهید:

۱- بخشی از مسیر خانه تا محل کار را پیاده روی کنید.
۲- برای انجام خرید از ماشین استفاده نکنید.
۳- از پله‌ها به جای آسانسور استفاده کنید.
۴- کودکتان را پیاده تا مدرسه ببرید.
۵- با دوستانتان پیاده روی کنید.
۶- پس از شام و پیش از به بستر رفتن با خانواده یا دوستان پیاده روی کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پیاده روی تقویت عضلات فعالیت های فیزیکی ۷ هزار گام پیاده روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۴۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت حل مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج/ آلایندگی پتروشیمی کردستان بررسی می‌شود

استاندار کردستان گفت: مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج از جمله مباحثی است که باید حل و فصل شود و اگر نیاز باشد استانداری نیز رایزنی‌های لازم را در خصوص حل این مشکل انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، شامگاه _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در نشست با شهردار و اعضای شورای شهر سنندج اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از مطالبات شهرداری سنندج از اداره راه و شهرسازی اختصاص زمین مسکونی است، حداقل دو هکتار زمین خالص مسکونی طی چند ماه آینده در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت که سعی خواهیم کرد تا پایان سال آن را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه بیمه کارگران شهرداری نیز از جمله مباحثی است که باید حتماً حل و فصل شود، افزود: از شهرداری سنندج می‌خواهیم این مشکل را بررسی و حل کند و اگر نیاز باشد ما نیز با سازمان تأمین اجتماعی رایزنی‌های لازم را در خصوص حل این مشکل انجام می‌دهیم.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: اقدامات دو سال اخیر شهرداری سنندج به صورت نسبی مثبت بوده، به ویژه در حوزه افزایش سرانه فضای سبز که کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است اما نباید از مسائلی همچون بیمه کارکنان نیز غفلت کرد چون در آینده ممکن است به مشکل لاینحلی تبدیل شود.

زارعی‌کوشا ادامه داد: شهرداری یک مجموعه گسترده با وظایف بسیار زیاد است و چون یک نهاد خدمات‌رسان است مردم از آن انتظار زیادی دارند و در بسیاری از مسائل، دیواری کوتاه‌تر از آن وجود ندارد.

وی خواستار تعامل بیشتر بین اعضای شورا و شهرداری شد و افزود: مسائل و مشکلات فی‌مابین را حل کرده و فضای تعاملی ایجاد کنید و در هر کاری مصالح مردم را در نظر بگیرید.

استاندار کردستان در مورد مطالبه چند نفر از اعضای شورا مبنی بر اینکه میزان آلودگی پتروشیمی کردستان برای شهر سنندج باید مشخص شود، گفت: در بحث آلایندگی هر واحد صنعتی در استان با کسی تعارفی نداریم و موضوع پتروشیمی را نیز بررسی خواهیم کرد که اگر مشخص شود آلاینده است قطعاً اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: امسال نیز حداقل ۳۵۰۰ تن سهمیه قیر به شهرداری اختصاص خواهد یافت و تلاش می‌کنیم این میزان را هم افزایش دهیم.

ضرورت حل مشکل زمین‌های قولنامه‌ای در سنندج

حسن عسکری، فرماندار سنندج نیز اظهار کرد: شهرداری سنندج در افزایش سرانه فضای سبز، آسفالت معابر، توجه به حاشیه شهر و پرداخت حقوق کارکنان موفق عمل کرده است.

وی خواستار ایجاد بازار روز و حل مشکل وانت‌های میوه‌فروشی در شهر سنندج شد و گفت: زمین‌های قولنامه‌ای یکی از مشکلات اصلی شهر سنندج است که باید این مشکل حل و فصل شود.

فرماندار سنندج تأمین امنیت شغلی برای کارکنان شهرداری را از جمله مباحث مهم دانست و افزود: تبدیل وضعیت کارکنان و کارگران شهرداری سنندج نیز باید انجام شود.

نرخ تورم ماهانه کردستان کاهشی بوده است

اکبر محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: از مهرماه سال گذشته نرخ تورم ماهانه استان کاهشی بوده است، اگرچه که فروردین سال جاری مقداری افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه تورم یک مبحث ریشه‌ای و عمیق است، افزود: مسائل بسیاری بر نرخ تورم در استان و به ویژه در شهر سنندج تأثیرگذار است از جمله تورم مسکن، چراکه عرضه زمین در این شهر محدود بوده و بخشی دیگر نیز به مشکلات زیرساختی و تولیدات خارج از استان بازمی‌گردد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان در ادامه خواستار برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز به ویژه در کمربندی بهشت محمدی شهر سنندج شد.

کد خبر 749912

دیگر خبرها

  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت
  • همایش پیاده روی خانوادگی در شهر رزن
  • افزایش قابل توجه درآمد اینترمیامی پس از حضور مسی
  • (ویدئو) تحریم‌ها و اقتصاد نابسامان فرش ایران را به زیر کشید؛ ما منزوی شده‌ایم
  • سازمان جهانی بهداشت: سوءتغذیه در نوار غزه افزایش یافته است
  • افزایش ۲ برابری مسافران متروی اصفهان در روزهای جمعه
  • نرخ جدید عوارض آزادراه‌های کشور اعلام شد +جدول
  • لزوم توانمندسازی بازرسی کار / تقدیر از شهرداری اصفهان برای پیاده‌سازی نظام یکپارچه HSE
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم
  • ضرورت حل مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج/ آلایندگی پتروشیمی کردستان بررسی می‌شود