Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه‌شنبه ۲۳ شهریورماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

ناکامی راننده سمند در انتقال ۱۹۴ کیلو حشیش

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۹۴ کیلو حشیش در بازرسی از یک سواری سمند در محور شیراز-کازرون خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار یوسف ملک‌زاده بیان کرد: در راستای برخورد با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک قاچاقچی حرفه‌ای با سواری سمد در حال انتقال محموله حشیش از شیراز به کازرون می‌باشد که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران سریعا به محور مذکور اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی مقطعی خودرو سمند را شناسایی و دستور ایست صادر کردند که راننده بدون توجه به فرمان پلیس اقدام به فرار کرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه ماموران پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند خودرو را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند، گفت: در بازرسی از این سواری، ۱۹۴ کیلو حشیش کشف شد.

سردار ملک‌زاده با بیان اینکه ماموران موفق شدند یک سواری سمند با ۲ سرنشین که اسکورت محموله بود را توقیف کنند، بیان کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری قاچاقچیان دام در بلوار امیرکبیر

فرمانده انتظامی شیراز گفت: در یک عملیات در بازرسی از دو دستگاه کامیون ۱۵۴ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ فرج شجاعی بیان کرد: در اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز، دیروز ماموران یگان امداد شهرستان شیراز حین گشت‌زنی و کنترل خودرو‌های عبوری در بلوار "امیرکبیر" در یک عملیات به ۲ دستگاه کامیون حامل دام مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود: در بررسی‌های اولیه ماموران پلیس مطلع شدند که کامیون‌ها در مجموع حامل ۱۵۴ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی است که رانندگان قصد انتقال آن‌ها را به مرز و خروج از کشور دارند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش احشام قاچاق مشکوفه ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری ۵۲ خرده فروش مواد مخدر

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: با تلاش مأموران این فرماندهی طی یک هفته گذشته، ۵۲ خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری سایر رده‌های انتظامی این شهرستان طی چند روز گذشته، تعدادی از منازل و پاتوق‌های خرده فروشان را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی، نسبت به بازرسی اقدام کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این مکان‌ها، ۴ کیلو و ۴۰۵ گرم انواع مواد مخدر کشف و ۵۲ خرده فروش مواد مخدر نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت تصریح کرد: در این طرح ۲ دستگاه وسیله نقلیه متعلق به خرده فروشان که به وسیله آن اقدام به تهیه و توزیع مواد می‌کردند، نیز توقیف و روانه پارکینگ شد.

تجاوز به چپ راننده حادثه آفرید

فرمانده انتظامی جهرم گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس با سواری پژو در محور "جهرم-لارستان"، ۲ نفر در دم فوت و یک نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شد.

سرهنگ خسرو رزمجویی بیان کرد: مأموران انتظامی از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از وقوع یک فقره تصادف رانندگی در محور "جهرم-لارستان" مطلع و بلافاصله به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او ادامه داد: مأموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند یک سواری ۴۰۵ با ۲ سرنشین با یک اتوبوس به شدت برخورد و منجر به آتش سوزی پژو شده است.

فرمانده انتظامی جهرم عنوان داشت: در این حادثه هر ۲ سرنشین سواری پژو به علت آتش‌سوزی در دم فوت و راننده اتوبوس نیز مجروح و راهی بیمارستان شد.

سرهنگ رزمجویی با بیان اینکه کارشناس پلیس راه علت این تصادف را تجاوز به چپ از سوی راننده پژو اعلام کرد، به رانندگان توصیه کرد از عجله و شتاب بی مورد در حین رانندگی خودداری و برای حفظ سلامتی خود و همسفران به قوانین رانندگی احترام بگذارند تا شاهد چنین حوادث دلخراشی نباشیم.

توقیف خودرو حامل احشام قاچاق در بوانات

فرمانده انتظامی بوانات از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۲۷ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز بهداشت خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی اظهار داشت: ماموران انتظامی حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور"بوانات-یزد" به یک دستگاه کامیون حامل دام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو ۲۷ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش دام‌های مکشوفه ۵۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی بوانات با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از بیماری‌های خطرناک قابل سرایت به انسان است و نقل و انتقال این گونه احشام بدون مجوز اداره بهداشت می‌تواند سلامت شهروندان را به مخاطره بیاندازد، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات مربوط به قاچاق را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

دستگیری عامل تیراندازی در مراسم عروسی

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان از دستگیری عامل تیراندازی در مراسم عروسی خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری بیان کرد: در اردیبهشت‌ماه سال جاری یکی از شهروندان با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس مراجعه و اظهار داشت پسر ۱۱ ساله خود در حالی که در مراسم عروسی در اطراف روستای "توجردی" بوده توسط شخصی ناشناس بر اثر تیراندازی از ناحیه پا دچار جراحت شده است که بررسی موضوع در خصوص شناسایی ضارب در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را از همان لحظات اولیه آغاز کردند و مطلع شدند که متهم پس از ارتکاب جرم از شهرستان سرچهان متواری شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان با بیان اینکه ماموران با اقدامات فنی متوجه شدند که متهم پس از چند ماه فرار به محل سکونت خود بازگشته است، عنوان داشت: کارکنان انتظامی سریعا با هماهنگی مقام قضائی به محل مخفیگاه وی اعزام و موفق شدند فرد ضارب را دستگیر کنند.

سرهنگ لشکری با اشاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه به جرم خود اقرار کرد، گفت: در بازرسی از منزل وی یک قبضه سلاح شکاری استقاده شده در صحنه وقوع جرم کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم تحویل مراجع قضائی شد، افزود: جامعه به هیچ وجه جولانگاه اراذل و اوباش و مجرمین نخواهد بود و پلیس با این گونه افراد برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

دستگیری ۲ اوباش تحت تعقیب در طرح ضربتی پلیس کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از دستگیری ۲ اراذل و اوباش تحت تعقیب در طرح ضربتی پلیس امنیت عمومی خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان بیان کرد: به دنبال صدور حکم قضائی مبنی بر دستگیری ۲ نفر از اراذل و اوباش معروف که در شهریور ماه سال جاری در یکی از میادین شهر مبادرت به شرارت، عربده کشی و مزاحمت کرده و متواری شده بودند که دستگیری متهمان در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

او افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی گسترده و مراقبت‌های نامحسوس، پاتوق و مخفیگاه متهمان شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه، هر ۲ نفر اراذل و اوباش تحت تعقیب دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با تشکر از حمایت‌های قاطعانه دستگاه قضا در برخورد با مجرمان، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در مسیر تحقق نظم و امنیت شهروندان، با قاطعیت با اراذل و اوباش و افرادی که قصد بر هم زدن نظم و امنیت عمومی مردم را داشته باشند، برخورد خواهد کرد.

سقوط پاراگلایدر به قیمت جان یک جوان

فرمانده انتظامی مرودشت از سقوط چترباز پاراگلایدر و مرگ پسر ۲۶ ساله در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط فردی از پاراگلایدر در محدوه تپه تلویزیون و کوه‌های اطراف آن، بلافاصله مأموران پاسگاه انتظامی "سیوند" به همراه عوامل به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد چترباز ۲۶ ساله حین ورزش پاراگلایدر به پائین سقوط و در دم فوت کرده است.

فرمانده انتظامی "مرودشت" با بیان اینکه جسد متوفی با هماهنگی مقام قضائی به پزشک قانونی منتقل شد، به شهروندان توصیه کرد هنگام ورزش اصول ایمنی را رعایت کنند تا شاهد حوادث این چنین دلخراشی نباشیم.

انبار کود قاچاق در فسا لو رفت

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۷۵۴ کیسه کود شیمیایی قاچاق در بازرسی از یک انبار در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام اظهار کرد: در پی گزارش مردمی مبنی بر قاچاق کود شیمیایی توسط شخصی سودجو، ماموران انتظامی بخش نوبندگان با همکاری پلیس آگاهی بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: افسران پلیس موفق شدند انبار محل نگهداری کود قاچاق را شناسایی و در بازرسی از آن مکان، ۷۵۴ کیسه کود شیمیایی قاچاق و فاقد مجوز قانونی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه یک نفر در این رابطه به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

رفع تصرف ۸ میلیاردی اراضی ملی

فرمانده انتظامی قیروکارزین از رفع تصرف ۱۷ هزار و ۶۰۰ متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۸ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ قربانعلی روستا بیان کرد: در اجرای طرح مقابله با زمین خواری و رفع تصرف منابع طبیعی از چنگ زمین خواران، ماموران انتظامی شهرستان قیروکارزین با دستور مقام قضائی و همکاری اداره منابع طبیعی، یک فقره زمین خواری به مساحت ۱۷ هزار و ۶۰۰ متر از اراضی ملی که در روستای "دخون توسط یک نفر به صورت غیر قانونی تصرف شده بود را خلع و رفع تصرف کردند.

او با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش این اراضی، ۸ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در این راستا یک نفر به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی قیروکارزین از عموم شهروندان خواست هرگونه اطلاع از دست اندازی و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو را برای اقدام قانونی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث فارس نیروی انتظامی مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ فرمانده انتظامی شهرستان تحویل مراجع قضائی شد قاچاق و فاقد مجوز راس گوسفند قاچاق ماموران انتظامی مراسم عروسی دستگاه کامیون اراذل و اوباش میلیارد ریال دستور کار ریال برآورد مقام قضائی اراضی ملی مواد مخدر موفق شدند مطلع شدند رفع تصرف یک نفر کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۴۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک تالار به دلیل تیراندازی و لغو پروازهای فرودگاه خرم‌آباد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی حسنوند در سخنانی با اشاره به تیراندازی در مراسم‌های عروسی در تالار «افلاک» خرم‌آباد، اظهار داشت: این تیراندازی‌ها موجب اختلال در روند پروازهای فرودگاه خرم‌آباد و همچنین لغو برخی از پروازهای این فرودگاه شده است.

وی در ادامه با اشاره به چندین بار تذکر به مدیر این تالار در راستای جلوگیری و ممنوعیت تیراندازی در تالار، گفت: با وجود این تذکرات، اما موضوع مورد بی‌توجهی مدیر تالار قرار گرفت که در این راستا با دستور دادستانی تالار پلمب شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان با اشاره به‌رسم تیراندازی هوایی در برخی مراسم‌های شادی و عروسی، گفت: این امر موجب نارضایتی مردم و همچنین وقوع حوادث ناگوار می‌شود که در این راستا برای حفظ امنیت و نظم عمومی با خاطیان دراین‌رابطه برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

کد خبر 6096425

دیگر خبرها

  • دستگیری عاملان تیراندازی در علی آباد کتول
  • دستگیری عامل تیراندازی و وقوع قتل در مراسم عروسی
  • دستگیری عامل تیراندازی در خرم‌آباد
  • دستگيری عامل تيراندازی در خرم آباد
  • توقیف ۱۲ لیفتراک قاچاق به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال
  • توقیف ۱۲ لیفتراک قاچاق به ارزش ۱۸۰ میلیارد
  • ۱۲ لیفتراک قاچاق در سمیرم کشف شد
  • لغو پروازهای فرودگاه خرم آباد به دلیل تیراندازی در عروسی!
  • پلمب یک تالار به دلیل تیراندازی و لغو پروازهای فرودگاه خرم‌آباد
  • دستگیری عامل چاقوکشی در ایلام