Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سه کشور عضو محور مقاومت که تحت تحریم آمریکا قرار دارند، با ورود موفقیت آمیز نخستین نفتکش حامل مازوت به سوریه و انتقال آن به لبنان، شکست سختی به آمریکا و رژیم صهیونیستی وارد کردند، اما این تنها آغاز کار است و شکست‌های بعدی برای محور آمریکا در راه است.

عبد الباری عطوان سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم با اشاره به این مطلب در یادداشتی نوشت: ورود نخستین نفتکش ایرانی حامل مازوت به بندر بانیاس سوریه و آغاز تخلیه و انتقال محموله آن به لبنان با استفاده از تانکرها، شکست بزرگی برای آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدانشان در لبنان و در هم شکستن تحریم‌های آن‌ها علیه سه کشور محور مقاومت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیبت آمریکا در خاک لبنان به شدت در هم شکسته شد. دوروتی شیا، سفیر قلدرمآب آمریکا در لبنان تصور می‌کرد حاکم عملی لبنان است، هر که را بخواهد عزت می‌دهد و هر که را بخواهد خوار می‌کند؛ اما با اکراه پرچم تسلیم را بالا برد و پس از اعلام سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان مبنی بر رسیدن نفتکش به سوریه، در محافل حضور نیافت.

عطوان در ادامه آورده است: رهبری خردمند، قدرتمند و شجاع همان رهبری است که بتواند بر اساس محاسبات دقیق، تصمیم‌ها را اتخاذ و اجرا کند. این همان کاری است که سید حسن نصرالله برای هزارمین بار انجام داد. وی به محض بیان سخنی، آن را عملی می‌کند و مسائل انسانی ملت لبنان را بر همه دیگر مسائل اولویت می‌دهد. وقتی که این ملت گرسنه می‌شود، نانوایی‌های آن از کار می‌ایستند، بیشتر بیمارستان‌های آن به سبب نبود مازوت در برابر بیماران بسته می‌شود، داروخانه‌ها می‌گویند به سبب تحریم‌ها دارو ندارند، ملت لبنان جز سید حسن نصرالله و حزب الله هیچ کس را نمی‌یابد که به سرعت برای نجات این ملت و پایان دادن به رنج‌های آن عمل کند. طرف‌های دیگر نگاهشان به سمت دیگری است، از رنج‌های این ملت لذت می‌برند و در انتظار آغاز جنگ داخلی هستند که به دستور سروران خود برای اجرای آن برنامه ریزی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

لنگر انداختن ۲ نفتکش ایرانی در بندر بانیاس سوریه + تصویر

فراکسیون مقاومت لبنان: نفتکش‌های ایرانی چهره کسانی که به تحریم دلخوش بودند، برملا کرد

پیروزی سه جانبه و بزرگی در برابر آمریکا، مسئولان، سفیر و تحریم‌های آن محقق شد. سه کشوری که تحت این تحریم‌ها هستند، این پیروزی را محقق کردند. ایران که نفتکش‌های حامل مازوت از آنجا به حرکت درآمد، سوریه که قانون سزار را به چالش کشید و بندر‌های خود را برای پذیرفتن این نفتکش‌ها باز کرد، سید حسن نصرالله که به دفاع از این نفتکش‌ها در برابر هر نوع تجاوزگری آمریکا و رژیم صهیونیستی متعهد شد.

این کشتی حامل مازوت ایران که موشک‌های محور مقاومت از آن دفاع می‌کردند و با استفاده از تانکر‌های این محور، به دست مردم تحت تحریم لبنان می‌رسد، آغاز کار است و در پی آن، کشتی‌ها و نفتکش‌های دیگری ارسال می‌شوند و محور قلدرمآب آمریکا شکست‌های دیگری را متحمل می‌شود؛ محوری که پرچم هایش را پایین آورد و در وقت تلف شده با نگرانی به دنبال جایگزین (گاز مصر و برق اردن) بود. اما اقدام این محور پس از آن بود که نفتکش‌ها با محموله «حلال» مازوت، «با افتخار»، با عزت و کرامت سید مقاومت و با دعای مؤمنان صابر به حرکت در آمد.

از لحظه‌ای که نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان از ورود این نفتکش‌ها استقبال کرد و از مخالفان آن و متحدان آمریکا خواست جایگزینی برای این نفتکش‌ها ارائه کنند، به دو موضوع مهم پی بردیم که دولت لبنان به محض رسیدن نفتکش‌ها تشکیل خواهد شد و در پارلمان رأی اعتماد خواهد گرفت و بدون تردید لبنان راه بهبود بلندمدت را آغاز خواهد کرد که ابتدای این راه، «نفتکش و تانکر» است.

سید حسن نصرالله و حزب الله کارشناس سوخت نیستند؛ بلکه آن‌ها در زمینه ایستادن در محور مقاومت در برابر رژیم اشغالگر و طرح‌های توطئه جویانه آمریکا تخصص دارند. اما مهم‌تر از همه این مسائل، وی پیش از آنکه رهبر باشد، انسانی است که به رنج‌های همه ملت خود توجه می‌کند. وی نسبت به همه بیماری‌های طایفه‌ای و کینه توزانه اکراه دارد و تاکید می‌کند که محموله مازوت متعلق به همه مردم لبنان است و به رایگان به فقرا، مستمندان و مؤسسه‌های آن‌ها ارائه خواهد شد.

دشمن آمریکایی و رژیم صهیونیستی دنباله روی آن فقط زبان زور می‌فهمند. به همین سبب، محور مقاومت و نیرو‌های آن در فلسطین، لبنان، سوریه، یمن، عراق و ایران پیروز می‌شوند. اگر دشمن می‌دانست که وعده دفاع از نفتکش‌ها مانند تهدید کشور‌های محور آن، صرفا تهدید توخالی است، در دریا به این نفتکش تعرض می‌کرد و مانع از رسیدن آن به بندر عزت و کرامت در بانیاس سوریه می‌شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نفتکش ایرانی رژیم صهیونیستی تحولات لبنان سید حسن نصرالله سید حسن نصرالله رژیم صهیونیستی نفتکش ها محور مقاومت حامل مازوت تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۴۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله اعلام کرد: کمک های نظامی آمریکا به دشمن صهیونیست به مثابه چراغ سبز برای حمله به رفح و تشویق دشمن برای توسعه دامنه جنگ در منطقه است.

وی افزود: صحنه های سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا، چهره واقعی آمریکا را نشان داد و ادعاهای پوشالی آنها را درباره آزادی بیان در برابر دیدگان جهانیان آشکار کرد.

قاووق گفت: ما به جامعه جهانی همسو با دشمن و نیز کشورهای سازشکار عرب در منطقه توجهی نداریم بلکه بر جبهه های مقاومت در لبنان، عراق و یمن امید داریم.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان بیان کرد: تداوم نبرد در جبهه های جنگ پس از دویست روز از کریات تا ایلات و دریای سرخ، تایید بر توان جبهه های مقاومت و ناتوانی دشمن اسرائیلی و آمریکا در شکستن اراده مقاومت در منطقه است.

قاووق تاکید کرد: رسیدن پهپادهای انتحاری مقاومت به عمق عکا، بیت هلل و عرب العرامشه و دیگر مناطق تاکیدی بر توان این پهپادها برای پشت سرگذاشتن همه سامانه های دفاع هوایی اسرائیلی است.

وی افزود: پهپادهای انتحاری مقاومت به میزان ۹۶ درصد از سامانه دفاع هوایی اشغالگران عبور کرد و خواسته مقاومت محقق شد. مقاومت توان رسیدن به هر جایی را دارد و این موفقیتی راهبردی برای مقاومت در این نبرد است.

قاووق اعلام کرد: تهدیدات زیاد اسرائیل نشانه قدرت آن نیست بلکه نشانه هراس و سرخوردگی آن است. دشمن قبل از اینکه بخواهد جنگ تمام عیاری علیه لبنان انجام دهد هزاران بار محاسبه خواهد کرد. تحرکات میانجی گرایانه و پیام های های بین المللی در راستای نجات غزه و کمک به لبنان نیست بلکه برای نجات و کمک به دشمن جنایتکار اسرائیلی است.

کد خبر 6090021

دیگر خبرها

  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است
  • کشف ۳۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در خاتم
  • رسانه عرب زبان: تل‌آویو در پرونده «آنروا» سیلی محکم خورد
  • صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تری خواهند خورد
  • عملیات وعده صادق سیلی محکم مظلومان جهان بر چهره صهیونیست بود
  • عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود/ صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • خطیب نماز جمعه تهران: صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • اگر دوباره صهیونیست‌ها غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد