Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش مهین منافی اظهار داشت: سال جاری با تحویل ۶۱ مدرسه جدید به آموزش و پرورش استان، تعداد مدارس استان به 5هزار و ۱۵۰ مدرسه افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه شکل جغرافیایی و مرزی بودن از مهم‌ترین علل محرومیت این استان در بخش آموزش و وضعیت نامطلوب فضای آموزشی است، تصریح کرد: سرانه فضای آموزشی در آذربایجان‌غربی ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰۵ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است که پایین‌تر از میانگین کشوری به شمار می‌رود که البته این رقم در شهرستانی نظیر پیرانشهر، ۱.۷ مترمربع است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی به کمبود نیروی انسانی نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون آموزش و پرورش استان، 8 هزار و ۶۰۰ نفر کمبود نیروی انسانی دارد که با استمرار کار بازنشستگان و حق التدریسی‌ها پوشش داده شده است.

منافی اضافه کرد: با وجود محدودیت دسترسی به اینترنت در سطح استان، در این ایام یک هزار و ۸۵۰ روستا نسبت به این امکانات تجهیز شدند و  در مناطقی که فاقد امکانات اینترنت بودند، معلمان از طریق درسنامه‌ها و تشکیل گروه‌های آموزشی خودجوش، فرآیند آموزش را تداوم بخشیدند.

وی بیان کرد: بیش از ۹۸ درصد مدیران مدارس، ۹۴ درصد معلمان و ۸۵ درصد دانش آموزان استان در برنامه شاد فعال هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: سال تحصیلی گذشته تعداد ۳۲۴ هزار دانش آموز دوره ابتدایی در سطح استان مشغول تحصیل بود.

منافی از وجود ۴۰۰ مدرسه کانکسی در سطح استان خبر داد و افزود: تمام مدارس کانکسی شمال استان جمع شده است و مابقی با بهره‌برداری از پروژه‌های جدید در حال جمع‌آوری است.

 مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: ۶۰ درصد مدارس استان به تعداد 3 هزار و ۲۴ مدرسه در مناطق روستایی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدرسه آذربایجان غربی اینترنت مدارس کانکسی برنامه شاد فضای آموزشی حق التدریس آذربایجان غربی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی گفت: جهاد مدرسه سازی در دولت سیزدهم با قدرت، سرعت و با کیفیت ادامه دارد.

پیام صدقی، ۸ اردیبهشت ماه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بر اهمیت مشارکت در امر مدرسه سازی تاکید کرد و ادامه داد: ظرفیت‌های بزرگی در استان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای امر مدرسه سازی استفاده کرد. 

صدقی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام جزو اولویتهاست، گفت: هویت بخشی به مدرسه و معماری مدارس، ساماندهی املاک مازاد و ساخت مجتمع‌های بزرگ با رویکرد محله محور در استان در دستور کار است. 

قهرمان رحمانی، مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز استان نیز گفت: با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات امسال، مدارس نیمه تمام تکمیل و مدارس جدید ساخته خواهد شد. 

وی با بیان اینکه جبران کمبود سرانه فضای آموزشی در استان باید در اولویت باشد، افزود: اولویت دولت تکمیل هنرستانهاست لذا با جذب اعتبارات و تکمیل هنرستانها و ۸ پروژه نیمه تمام گام موثری در توسعه فضاهای آموزشی استان می توان برداشت. 

به گزارش ایسنا، در این مراسم از زحمات قهرمان رحمانی، مدیرکل سابق تقدیر و پیام صدقی به عنوان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس