Web Analytics Made Easy - Statcounter

نگار محمدیاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این دفتر در پنج بخش حقوقی، مددکاری، اجتماعی، شهرسازی و اقتصادی ساکنان مناطق سبزی آباد، بانبور و کارخانه نمک شهر ایلام را تحت پوشش فعالیت های خود قرار داده است.

وی افزود: در طرح های دفتر تسهیل گری و توسعه محلی در گام اول افراد آسیب پذیر، در معرض آسیب، آسیب دیده، زنان و بچه های بی سرپرست یا بد سرپرست، زنان مطلقه یا در شرف طلاق، معتادان بزهکاران و دیگر افراد جامعه هدف شناسایی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدیاری ادامه داد: این دفتر با افراد جامعه هدف و خانواده های آنها ارتباط برقرار می کند و راه های اصولی مطالبه گری و پیگیری حقوق اجتماعی را آموزش می دهد و در این راستا دفتر تسهیل گری با ۱۷ دستگاه از جمله فنی و حرفه ای ، بهزیستی، کمیته امداد و نیروی انتظامی تفاهم نامه همکاری دارد.

وی توضیح داد: دفتر تسهیل گری زیر نظر مدیرکل اجتماعی استانداری به عنوان کارفرما فعالیت می کند و مجری طرح نیز جهاد دانشگاهی است و بنا بر ابلاغیه استانداری ادارات مربوطه موظف به همکاری با این دفتر هستند.

وی یادآور شد: دفتر تسهیل گری و توسعه محلی از سال ۹۸ تا کنون در مناطق حاشیه ای سبزی آباد، بانبور و کارخانه نمک فعالیت می کند و تا سال ۱۴۰۱ نیز به فعالیت خود در این مناطق ادامه می دهد تا مشکلات ساکنان این مناطق کاهش یابد.

محمدیاری اضافه کرد: مددکاران باید در هر ماه بیش از یک کارگاه با موضوعات مرتبط در این مناطق برگزار کنند تا آسیب ها و نیازهای ساکنان شناسایی و پیگیری و نیز سطح مهارت های فرهنگی، خانوادگی، اجتماعی و معیشتی خانواده ها تقویت شود و محل برگزاری این کارگاه های اموزشی و مهارتی مدارس یا مساجد خود این مناطق است.

وی کمک به اشتغال زایی، معرفی افراد جویای شغل به کارگاه های تولیدی، بازگشت زوجین به زندگی مشترک، کارگاه های مهارت آموزی زندگی، شناسایی معتادین و معرفی به کمپ و درمان رایگان آنها، تلاش برای افزایش خدمات شهری به ساکنان نظیر پیگیری ایجاد خط ایستگاه اتوبوس و نصب سطل های زباله از جمله خدمات دفتر تسهیل گری در این مناطق دانست.

وی با تاکید بر این نکته که مشکلات و ناهنجاری های موجود در مناطق حاشیه نشین بر روی بافت درون شهری تاثیر غیر قابل انکار دارد، گفت: باتوجه به حجم زیاد مشکلات در مناطق حاشیه شهری، انتظار همکاری بیشتر از دستگاه های مختلف به ویژه شهرداری برای افزایش ارائه خدمات شهری و بهداشتی به ساکنان این نقاط می رود.

محمدیاری اظهار داشت: طی بررسی های مطالعاتی انجام گرفته مهمترین آسیب ها و ناهنجاری های موجود در مناطق حاشیه ای شامل خودکشی، ازدیاد طلاق، اعتیاد، کمبود خدمات شهری و بهداشتی، بیکاری، فقر مالی و اقتصادی است.

مدیر دفتر تسهیل گری و توسعه محلی مناطق حاشیه ای سبزی آباد، بانبور و کارخانه نمک افزود: این دفتر با ارائه خدمات متعدد رایگان یا با حداقل هزینه، اعتماد ساکنان این مناطق را جلب کرده و برای افزایش برنامه های کمی و کیفی و نیز کاهش یا رفع مشکلات این نقاط به همکاری و همراهی بیشتر دستگاه ها به خصوص دستگاه های طرف قرارداد نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، دفتر تسهیل گری و توسعه محلی مناطق حاشیه ای سبزی آباد، بانبور و کارخانه نمک ۱۸ هزار نفر جمعیت ساکن در این مناطق را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است.

در شهر ایلام ۲ دفتر تسهیل گری در حال حاضر فعال است که دیگر دفتر تسهیل گری منطقه حاشیه نشین مهرآباد ( بانبرز) را تحت پوشش دارد.

پیچ عاشوری، منطقه میلاد شامل اراضی بالادست میدان غلامرضاخان ارکوازی ( میدان میلاد سابق)، مسیر ووردی آرامستان بهشت رضا (ع) و شهرک هجرت از دیگر مناطق حاشیه نشین شهر ایلام هستند.

شهر ایلام دارای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها ایلام اقشار حاشیه حاشیه نشینی بزهکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام اقشار حاشیه حاشیه نشینی بزهکاری ایلام اقشار حاشیه حاشیه نشینی بزهکاری دفتر تسهیل گری و توسعه محلی مناطق حاشیه ای مناطق حاشیه سبزی آباد شهر ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۵۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام

ایسنا/ایلام مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان ایلام از اشتراک پذیری ۱۰ هزار و  ۲۳۶ مشترک جدید در طول سال ۱۴۰۲ در مناطق شهری و روستایی ایلام خبر داد.

 «مجتبی بهادری» در گفت‌وگو با ایسنا ، با اعلام این خبر اظهار کرد: از این تعداد ۴ هزارو ۲۰۸ مورد در ایلام، ۲۰۵ مورد در چوار، ۵۲۴ مورد در ایوان، ۴۳۰ مورد در دره شهر، ۵۶۵ مورد در آبدانان، ۸۴۵ مورد در دهلران، ۲۲۲ مورد در صالح آباد، ۱۱۳ مورد در آسمان آباد، ۶۶۴ مورد در ملکشاهی، ۳۰۷ مورد در مهران، ۳۲۸ مورد در بدره، ۶۵ مورد در زرنه، ۴۷۴ مورد در لومار، ۴۹۷ مورد در موسیان، ۵۰۲ مورد در توحید، ۲۱۶ مورد در پهله و ۷۱ مورد در میمه بوده است.

وی با بیان اینکه در طول سال گذشته ۱۰ هزارو ۲۳۶ مشترک جدید به آمار مشترکین در اقصی نقاط استان روستایی استان اضافه شده است، گفت: در مجموع تعداد مشترکین گاز در مناطق شهری و روستایی استان به ۲۱۵ هزارو ۴۶۵ مشترک رسیده است.
بهادری با اشاره به اینکه شرکت گاز استان ایلام حرکت رو به رشد و پرشتابی را در توسعه گازرسانی به اقصی نقاط استان دنبال نموده که هم اکنون ۱۰۰ درصد مناطق شهری و بیش از ۹۹ درصد جمعیت روستایی ایلام از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، تصریح کرد: با تلاش و کوشش همکاران این شرکت هم اکنون این استان در ردیف استان های سبز کشور قرار گرفته است.
مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه نقش بی بدیل گاز در سبد انرژی گامی مؤثر در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی است، گفت: جایگزینی گاز طبیعی به عنوان یکی از اهداف استراتژیک این شرکت علاوه بر حفظ محیط زیست، در ایجاد رفاه عمومی، برقراری عدالت اجتماعی، پیشران توسعه اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت و اشتغال پایدار در روستاها تأثیر بسزایی دارد.
وی با اشاره به اینکه در طول سال گذشته ۳۸۵ منزل خانوار تحت حمایت کمیته حضرت امام (ره) و بهزیستی لوله کشی داخلی انجام شده است، گفت: این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی و کمک به اقشار نیازمند جامعه در مجموع تعداد ۳۸۵ مورد گازکشی داخلی ساختمان افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را در طول سال گذشته بصورت رایگان انجام داده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران