Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،کمتر از ۲۳ روز تا آغاز رقابت‌های مستر المپیا حرفه‌ای ۲۰۲۱ آمریکا زمان باقی مانده است و طبق روال هر سال، سایت رسمی این مسابقات نام ورزشکارانی که توانسته اند جواز این مسابقات را در یکسال گذشته به دست بیاورند، منتشر می‌کند.

این رقابت‌ها که بزرگترین آوردگاه مسابقات بدنسازی برای ورزشکاران مطرح و حرفه‌ای به شمار می‌آید، همه ساله از تاریخ ۷ تا ۱۰ اکتبر در کشور آمریکا برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسترالمپیای حرفه‌ای آقایان در ۴ دسته برگزار می‌شود که شامل رشته‌های زیر است:

بادی بیلدینگ (دسته وزنی آزاد) بادی بیلدینگ (۲۱۲ پوند) فیزیک فیزیک کلاسیک

امسال نیز به مانند ۲ سال گذشته نام ورزشکاران ایرانی در بین لیست شرکت کنندگان این رشته‌ها دیده می‌شود.

در ادامه به معرفی ۲ بدنساز ایرانی حاضر در مسترالمپیای ۲۰۲۱ خواهیم پرداخت.

هادی چوپان

قهرمان شیرازی رشته بادی بیلدینگ در دسته آزاد که سابقه حضور در مسترالمپیای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ را در کارنامه دارد یکی از ورزشکارانی است که با نام ایران در مستر المپیای امسال به روی سکوی مسابقات خواهد رفت. هادی چوپان بعد از مرحوم بیت الله عباسپور، دومین بدنساز ایرانی به شمار می‌آید که در مسترالمپیای حرفه‌ای شرکت کرده است.

چوپان در مسترالمپیای سال ۲۰۱۹ موفق به کسب مدال برنز و در سال ۲۰۲۰ موفق به کسب عنوان پنجمی شد. همچنین هادی چوپان عنوان قهرمانی از نگاه مردم را در مسترالمپیای ۲۰۱۹ به دست آورد و توانست نشان این قهرمانی را از آن خود کند.

باید دید این غول محبوب شیرازی امسال موفق به کسب چه مقامی در مسترالمپیا خواهد شد.

آبتین شکرابی

آبتین شکرابی، فیزیک کلاسیک کار خوشنام ایرانی که عناوین مهم زیادی در کارنامه خود دارد، توانست چند روز گذشته با قهرمانی در تگزاس پرو، به طور مستقیم به مسترالمپیا راه پیدا کند. این اولین باری است که نام یک ورزشکار ایرانی در لیست فیزیک کلاسیک مسترالمپیا قرار گرفته است.

اما نکته قابل توجه این است که مقابل نام شکرابی، نام کشور آمریکا ذکر شده است. دلیل این موضوع این است که شکرابی مدت کوتاهی است که مقیم این کشور شده است، اما از آن جایی که ورزشکاران حاضر در این رقابت‌ها از طرف فدراسیون کشورهایشان شرکت نمی‌کنند، در صورت مدال آوری شکرابی در المپیا، این مدال به نام آمریکا ثبت نمی‌شود.

بیشتر بخوانید

حمله مجری آمریکایی به رونی کلمن/ماجرای دوپینگ کلمن بیخ پیدا کرد! رونی کولمن لقب خوبی است، اما من از آن استفاده نمی‌کنم

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسترالمپیا هادی چوپان بدنسازی حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۵۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استوری هادی چوپان برای توماج صالحی؛ درخواست از رهبری (+عکس)

دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است هرچند که این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • راهکار عجیب گرم ماندن در لحظات پنالتی! (عکس)
  • ببینید | کدام دانشگاه‌های آمریکا شاهد برگزاری اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
  • استوری هادی چوپان برای توماج صالحی و درخواست از رهبری
  • استوری هادی چوپان برای توماج صالحی؛ درخواست از رهبری (+عکس)
  • ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا، جنگ اوکراین را به کدام سو می برد؟
  • 60 میلیارد دلاری آمریکا، جنگ اوکراین را به کدام سو می برد؟
  • لیگ ملت‌ها: لیست ژاپن با حضور یک ایرانی
  • نام کدام بازیکنان از تیم ملی والیبال خط خورد؟
  • کدام بازیکنان از تیم ملی والیبال جدا شدند؟
  • (عکس‌) تیپ متفاوت هادی چوپان با لباس محلی