Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از اندیشه‌های خلاقانه نسل جوان در تبلیغ شعائر اسلامی، ترویج نماز را در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر خواند و گفت: لازمست با توجه به گسترش استفاده از فضای مجازی، از این بستر به‌عنوان فرصتی برای ارتقاء سجایای اخلاقی استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع  در جلسه شورای اقامه نماز گیلان با تسلیت سالروز شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)، طبیعت و سرشت انسان را نیازمند برقراری ارتباط با خدا دانست و اظهار داشت: اگرچه اقامه نماز از خانه آغاز می شود؛ اما همه بخش های جامعه اسلامی و اماکن عمومی همچون مدرسه، دانشگاه، محل کار و هر منطقه و محله‌ای باید جلوه‌گاه این ارتباط الهی و معنوی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مساجد خانه های خدا در زمین و مرکز ارتباط بندگان با خالق هستند که اگر ارتباط انسان با خدا حتی برای یک لحظه قطع شد، زمینه سقوط او فراهم خواهد آمد.

استاندار گیلان با بیان اینکه آسیب های اجتماعی و مشکلات فرهنگی با گرایش افراد به سمت نماز و معنویت و تداوم حضور در جماعت به یقین کاهش پیدا می‌کند، گفت: حقیقت نماز، می تواند جامعه را از تهدیدات مصون کرده و فرد را در مسیر صحیح قرار دهد.

دکتر زارع با اشاره به آسیب جدی بیماری کرونا به همه بخش‌ها و ضرورت پرهیز از شکل‌گیری اجتماعات گفت: نمازهای جماعت نیز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برگزار می‌شود که امیدواریم با تسریع فرآیند واکسیناسیون شاهد برگزاری نمازهای جماعت در مراکز آموزشی هم باشیم.

وی با تأکید بر اینکه به واسطه نقش موثر اقامه نماز در بخش های گوناگون جامعه، برپایی این فریضه الهی در مساجد، اداره‌ها و مدارس باید بیش از پیش مورد توجه باشد، افزود: نمونه‌های زیبایی از حضور منظم افراد در صفوف نماز جماعت در اداره‌ها، واحدهای صنعتی و تولیدی و مراکز آموزشی شکل می‌گیرد که پخش این جلوه‌ها از صدا و سیما می‌تواند منجر به ترویج این مهم باشد.

استاندار گیلان به گسترش فضای مجازی در جوامع و خانواده ها اشاره و خاطرنشان کرد: با تولید محتواهای مرتبط با نماز، می‌توان تهدیداتی که در فضای مجازی وجود دارد را به فرصت هایی برای مصون سازی نوجوانان، جوانان و خانواده ها تبدیل کرد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه از بستر فضای مجازی به عنوان یک فرصت در تبلیغ و ترویج شعائر دینی استفاده شود، اظهار داشت: این فناوری همه لایه ها و زوایای زندگی را در برگرفته و براین مبنا باید با جذب حداکثری آینده سازان کشور، ارتباط با خدا و نماز را بیش از گذشته در ضمیر آنان تقویت کرد.

وی به کسب رتبه برتر گیلان در ارزیابی های ملی در حوزه اقامه نماز اشاره و اضافه کرد: دستگاه‌های فرهنگی با خلاقیت و نوآوری و استفاده از اندیشه جوانان ، باید برای تبلیغ بیشتر نماز گام‌های مؤثری بردارند.

دکتر زارع با اشاره به نقش بی‌بدیل نماز در ارتقاء سجایای اخلاقی افزود: افراد در پرتو نماز، علاوه بر صیانت از اخلاق؛ از غیبت، دروغ، ظلم و دست اندازی به حقوق و اموال بیت المال پرهیز می‌کند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه برای به حداقل رسیدن تخلفات در انجام وظایف نظارت همواره مورد تأکید است، اظهار داشت: اگر با تقویت نقش تربیتی، خداوند را ناظر بر اعمال و اقدامات خود بدانیم؛ نیازی به بکارگیری بازرس و ناظر نیست.

وی بر لزوم توجه به نمازخانه های واحدهای تولیدی و مراکز رفاهی بین راهی، عدم تداخل ساعات حرکت اتوبوس‌ها و هواپیماها با وقت اذان نیز تأکید و تصریح کرد: بهره‌گیری از خیران مسجدساز در جهت تقویت احداث مساجد در بخش‌ها و مناطق مورد نیاز باید مورد توجه جدی متولیان باشد.

استاندار گیلان با قدردانی از دستگاه‌های اجرایی که در ارزیابی ستاد اقامه نماز توفیقاتی به دست آورده اند، دستگاه‌هایی که در انجام این رسالت کوتاهی داشته‌اند را به رفع نواقص و ارتقاء شاخص‌ها مکلف کرد.

وی همچنین به روز بزرگداشت سلمان فارسی، صحابی بزرگ رسول خدا (ص) اشاره و با گرامیداشت یاد این افتخار ایرانیان، نگاه متعالی و ارزشی او به مسئولیت را نگاهی متعالی و ارزشی عنوان کرد.

در پایان این مراسم از ۳۸ دستگاه برتر در امر ترویج و توسعه فرهنگ نماز در سال ۱۳۹۹ توسط استاندار گیلان تجلیل شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار گیلان کاهش آسیب های اجتماعی شورای اقامه نماز گیلان تبلیغ شعائر اسلامی استاندار گیلان فضای مجازی اقامه نماز بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۶۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان

استاندار قزوین گفت: در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان انجمن های مختلفی تاسیس شوند تا با حمایت دولت و با دلسوزی بیشتر برخی از مشکلات را کاهش دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدمهدی اعلایی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: همه مدیران استان باید در ایام هفته معلم برای قدردانی از زحمات این قشر زحمتکش در مدارس و جمع معلمان حضور پیدا کنند و تقسیم‌بندی لازم در این زمینه هر چه سریعتر صورت گیرد.

وی افزود: معاونین استاندار به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هم در روز معلم در یکی از شهرستان‌ها حضور پیدا کنند و از خدمات معلمان سراسر استان تجلیل کنند.

استاندار قزوین اضافه کرد: زحمات و خدمات جامعه تعلیم و تربیت استان قزوین بسیار مطلوب ارزیابی می شود و اقدامات خوب مدیران و دست اندکاران این حوزه مورد تایید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم قرار گرفت و ایشان این حجم از همدلی و همگرایی در حوزه موضوعات فرهنگی را قابل تقدیر بیان کردند.

اعلایی، گفت: طرح نماد جزو طرح های خوب در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی است و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت‌های مردمی بیشتر استفاده شود و در این مسیر حتی می‌توان از ظرفیت دانشجویانی که علاقه‌مندی و توانایی لازم را دارند هم استفاده کرد.

وی بیان کرد: جریان‌های مردمی باید در حوزه صیانت از دانش آموزان به کارگیری شود و آموزش و پرورش باید با نگاهی باز از ظرفیت مساجد و مجموعه‌های فرهنگی استفاده کند تا بدین وسیله شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش‌آموزان باشیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه باید با همگرایی و هم‌افزایی مشکلات را کاهش داد، افزود: انجمن اولیا و مربیان می‌تواند با شکل جدیدی فعالیت کند و علاوه بر حوزه های ماموریتی خود در حوزه‌های تربیتی هم خدمت‌رسانی کند.

اعلایی گفت: جا دارد در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان انجمن‌های مختلفی تاسیس شوند تا با حمایت دولت و با دلسوزی بیشتر برخی از مشکلات را کاهش دهند.

وی اضافه کرد: برگزاری اردو در افزایش روحیه و نشاط دانش‌آموزان بسیار موثر است و باید در این زمینه یک کار ویژه در استان صورت گیرد، البته استان همچنان منتظر نگاه مثبت وزارت آموزش و پرورش در موضوع اردوگاه یانس آباد است که امیدواریم هر چه سریع‌تر محقق شود و بتوانیم این مجموعه را به یک مجموعه اردویی فاخر در سطح کشور تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی/ موارد مشکوک را به این شماره اطلاع دهید
  • عملیات ویژه پلیس فتا علیه فروشندگان و تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی