Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کانون انجمن صنفی کامیون داران از تعیین مهلت سه هفته‌ای برای ترخیص کامیون‌های اروپایی مانده در گمرک‌های کشور از سوی دادستانی خبر داد.

احمد کریمی  درباره آخرین وضعیت کامیون‌های اروپایی مانده در گمرک‌های مختلف کشور، اظهار کرد: دو روز گذشته دادستانی به این مسئله ورود کرد و با تشکیل جلسه در گمرک تاکید کرد که همه دستگاه‌های متولی که موانعی برای ترخیص این کامیون‌ها ایجاد کرده‌اند باید وظیفه خودشان را انجام دهند و سه هفته برای تسریع در ترخیص این کامیون‌ها و رفع موانع آن مهلت تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس جلسه برگزار شده اگر پس از سه هفته این موانع برداشته نشود با دستگاه‌های متولی برخورد قضایی خواهد شد. این اولتیماتوم سبب شد تا دومین جلسه را دیروز در سازمان راهداری داشته باشیم و شنبه آینده نیز در دادستانی جلسه‌ای در این خصوص برگزار خواهد شد تا همه دست‌اندرکاران نسبت به این مسئله و اقداماتی که انجام داده‌اند، پاسخگو باشند.

دبیر کانون انجمن صنفی کامیون داران ادامه داد: به عنوان مثال در حال حاضر شرکت ایران خودرو دیزل از ارائه خدمات به بنزهای (کامیون) وارداتی خودداری کرده و همین مساله سبب شده تا ۱۲۰ دستگاه کامیون بنز در گمرکات بلاتکلیف بماند و نه تنها هیچ مرجعی حریف آن نشد، بلکه به این دلیل دیگر کامیونی از این برند نتوانستیم وارد کنیم در حالی که می‌شد ۱۲۰۰ دستگاه از آن را وارد کرد.

کریمی گفت: نوسازی ناوگان واقعا اثرات مثبتی در راستای منافع ملی کشور دارد و سبب کاهش تصادفات جاده‌ای خواهد شد. این در حالی است که نباید در این زمینه یعنی واردات کامیون‌های اروپایی محدودیت ایجاد کرد.

وی اعلام کرد: انتظار داشتیم وزیر راه و شهرسازی در اولین روزهای کاری‌اش با وجود مشغله‌های فراوان از تشکل‌های حمل و نقل دعوت کند و بتوانیم مسائل و مشکلات خود را مطرح کنیم البته در همین راستا درخواست کردیم که با وزیر دیداری داشته باشیم تا مسائل حمل و نقل را مطرح کنیم.

ماه گذشته گمرک اعلام کرد که حدود ۳۶۰۰ کامیون رسوبی در ۹ گمرک ایران هستند که مشکلات بسیاری سر راه ترخیص آن‌ها وجود دارد و هر یک از مسئولان دلیلی به عنوان موانع ترخیص آن‌ها اعلام کرد.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کامیون های اروپایی کامیون ها سه هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۶۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی در گمرکات و مناطق آزاد مستقر شود

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام گمرک ایران، محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران در دیدار روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور بر تداوم همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان برای تجهیز گمرکات کشور به دستگاه‌های آشکارساز کامیونی تاکید کرد.

در این دیدار رئیس کل گمرک با اشاره به دشواری شرایط کار کارکنان گمرک در مناطق مرزی و محروم بر ضرورت تجهیز اماکن گمرکی تاکید و خواستار حمایت جدی از گمرک در تجهیز امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شد.

وی با اشاره به حجم کالاهایی که از مناطق آزاد و ویژه به گمرکات داخلی ترانزیت می‌شود، تجهیز متناسب و همسطح تمام گمرکات را در جهت ساماندهی تجارت کشور یک ضرورت برشمرد.

رئیس کل گمرک ایران گفت: وضعیت گمرکات خصوصاً در نواحی مرزی می‌بایست متناسب با حجم تجارت خارجی کشور ارتقا یابد و این امر نیازمند توجه و حمایت جدی نهادهای تصمیم‌گیر است.

رضوانی‌فر تاکید کرد: در گمرکات کشور در دو سال گذشته به اندازه تمام مدت زمان قبل از آن، دستگاه آشکارساز کامیونی نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. با این‌حال گمرک کماکان نیازمند تجهیز به دستگاه‌های آشکارساز است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور نیز در این دیدار از تبیین نیازمندی‌های اساسی کشور استقبال کرد و افزود: این تبیین چنانچه منطقی و مستدل مطرح شود می‌تواند به یک گفتمان در محافل مدیریتی کشور تبدیل شود و قابلیت تحقق آن را افزایش دهد.

دهقانی فیروزآبادی همچنین بر تداوم حمایت از گمرک در راستای تحقق اهداف پیش‌بینی شده آن و تجهیز گمرکات کشور تاکید کرد.

کد خبر 6094857

دیگر خبرها

  • اولین جلسه ساماندهی و تقویت مدیریت مرزهای مجاز آبی گیلان برگزار شد
  • فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!
  • نیاز گمرک به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان (فیلم)
  • نیاز گمرکات مرزی، مناطق آزاد و ویژه به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • باید ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی در گمرکات و مناطق آزاد مستقر شود
  • کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان
  • تردد کامیون‌ ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا کند شد