Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت از افزایش حجم ورود واکسن در کنار تامین واکسن‌های داخلی کرونا خبر داد و گفت: این هفته ایران رکورد تزریق واکسن کرونا را در جهان خواهد شکست.

خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بهرام عین اللهی گفت: هم اکنون رکورد تزریق هفتگی واکسن در اختیار آلمان با تزریق ۵ میلیون دُز در یک هفته است، که این هفته این رکورد را می‌شکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رکورد تزریق واکسن کرونا در جهان را این هفته می‌شکنیم

وزیر بهداشت گفت: اگر تولید داخل ما کافی بود واکسن وارد نمی‌کردیم، اما چون شروع کار است و حجم زیادی واکسن احتیاج داریم به طوری که ۶۰ میلیون جمعیت باید واکسینه شوند و اگر ضرب در دو شود، ۱۲۰ میلیون دُز و اگر بچه‌ها هم بخواهند واکسینه شوند ۱۴۰ میلیون دُز واکسن احتیاج داریم؛ بنابراین برای ما زمان خیلی مهم است چرا که اگر امروز واکسن بزنیم بهتر از فردا است.

بیشتر بخوانید: جهش جدید کرونایی در کشور مشاهده نشده است

 عین اللهی در ادامه گفت: متاسفانه موج پنجم باعث غم و اندوه مردم شد و هم اکنون تلاش می‌شود با کمک نیرو‌های وزارت بهداشت، دانشجویان و مردم به سرعت واکسینه شوند.

وزیر بهداشت با اشاره به تلاش‌ها برای تامین واکسن کرونای مورد نیاز مردم، گفت: در دولت جدید مجوز تولید داخلی پنج واکسن کرونا سیناژن، رازی، پاستور، فخرا و برکت داده شده است.

وی درباره دلایل افزایش بی سابقه ورود محموله‌های جدید واکسن کرونا به کشور گفت: من هیچ وقت درباره گذشته صحبت نمی‌کنم بلکه صحبت من درباره آینده است و از وقتی که نمایندگان به ما رأی اعتماد دادند و تکلیف به دوش ما افتاد شبانه روز برای تامین واکسن کار کردیم.

وزیر بهداشت افزود: مهمترین مسأله که باعث موفقیت شد تلاش‌های شخص رییس جمهور، معاون اول، بانک مرکزی و سایر وزارتخانه‌ها بود و این همکاری و همدلی موجب شد که شاهد ورود محموله‌های جدید واکسن به کشور باشیم.

عین اللهی با اشاره به صدور مجوز‌های اضطراری برای استفاده از واکسن‌های داخلی کرونا، گفت: در بحث مجوز‌های اضطراری به تولیدات داخلی باید به این مساله اشاره کرد که تا قبل از دولت جدید تنها ”واکسن برکت“ مجور تولید و مصرف داخلی داشت، اما امروز ما شاهد هستیم که پنج مرکز ما از جمله سیناژن، رازی، پاستور، فخرا مجوز تولید داخلی دریافت کردند و همین موضوع باعث می‌شود که کشور‌های دیگر از این فرصت استفاده کنند و بیشتر راغب ورود واکسن به کشور ما باشند.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین اخبار واردات واکسن به کشور گفت: همانطور که قبلا قول داده شده تا پایان شهریور ۵۰ میلیون دوز وارد می‌شود و در مهر ۴۰ میلیون دوز دیگر وارد می‌کنیم البته این میزان واردات علاوه بر تولیدات داخلی است و ما سعی می‌کنیم که همه مردم واکسن را دریافت کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا وزارت بهداشت وزیر بهداشت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا وزارت بهداشت وزیر بهداشت رکورد تزریق واکسن کرونا وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۶۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازدیلی میل، به زودی وصله هایی کوچک جایگزین تزریق واکسن برای کودکان می شود. پزشکان امیدوارند این گزینه های بدون درد جایگزین تزریق واکسن با سرنگ شوند تا به این ترتیب والدین بیشتری به واکسینه کردن فرزندانشان ترغیب و از شیوع بیماری های مذکور جلوگیری شود. نیازی نیست وصله های گفته شده توسط پرسنل پزشکی آموزش دیده به بدن کودکان منتقل شوند.

آنها به نام وصله های میکروآرایه نیز معروف هستند به وسیله مجموعه ای از برجستگی های میکروسکوپی که به لایه رویی پوست نفوذ می کنند، دارو را به بدن می رسانند و دیگر نیاز به تزریق نیست.

از سوی دیگر واکسن های مایع حتما باید در یخچال نگهداری شوند و پرسنل آموزش دیده آنها را تزریق کنند و در کنار این موارد باید ایمنی و دور انداختن سرنگ ها نیز در نظر گرفته شود. اما وصله های جدید در مقابل حرارت مقاوم هستند، حمل ونقل آنها ساده تر است و انتقال آنها به بدل به آموزش کمی نیاز دارد. طبق نتایج تحقیق که در نشریه لنسنت منتشر شده، این امر سبب می شود انتقال واکسن به مناطق دور افتاده در انگلیس و همچنین سراسر جهان ساده تر باشد.

در آزمایش مذکور ۱۲۰ کودک ۹ تا ۱۰ ماهه، ۱۲۰ کودک نوپا ۱۵تا ۱۸ ماه و ۴۵ بزرگسال ۱۸تا ۴۵ ساله در گامبیا شرکت کردند. وصله ریز سوزن که روی بازوی آنها قرار گرفت واکنش ایمنی در بدنشان ایجاد کرد به اندازه واکنش ایمنی حاصل از تزریق واکسن های معمول قدرتمند بود.

آزمایش انتقال یک دوز از واکسن به وسیله وصله ریز سوزن نشان داد از هر ۱۰ کودک بیش از ۹ نفر در مقابل ابتلا به سرخک محافظت و تمام نوزادان پس از دریافت درمان در مقابل سرخجه نیز ایمن شدند.

کد خبر 6093759 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان