Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دریافتی چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، حسن خسروانیان افزود: مردم طبیعت دوست شهرستان ارسنجان با هدف عمومیت یافتن فرهنگ منابع طبیعی، در طرح همیاران طبیعت نام‌نویسی کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این طرح افراد علاقه‌مند به طبیعت به طور داوطلبانه و افتخاری با هدف همکاری با اداره منابع طبیعی در قالب سه گروه محافظ، مروج و دانش‌آموز فعالیت می‌کنند که با پیگیری‌های انجام شده در آینده‌ای نزدیک تعداد داوطلبان و علاقه‌مندان افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره‌ منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان گفت: به منظور بهره‌مندی از ظرفیت همه اقشار جامعه در راستای حفاظت از منابع طبیعی با بکارگیری روش‌های مختلف از جمله ارسال اطلاعیه و پیامک‌های مستمر در گروه‌های مجازی و برپایی جلسات مختلف، تعداد همیاران طبیعت شهرستان رشد بیش از ۱۰۰ درصدی در شهریورماه داشت.

خسروانیان با اشاره به نقش همیاران طبیعت در اشاعه فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و به ویژه نقش پشتیبانی در عملیات‌های امدادی در مواقع بحرانی، بیان کرد: نقش و جایگاه همیاران طبیعت در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی، بسیار حیاتی است و با توجه به راه‌اندازی سامانه همیار طبیعت و اطلاع رسانی‌های انجام شده در سطح ارسنجان، از تمامی مسئولان و سایر اقشار جامعه جهت نام‌نویسی در طرح همیاران طبیعت دعوت بعمل می‌آید.

وی ادامه داد: طبیعت دوستان برای عضویت و دریافت کارت همیار طبیعت به سامانه همیار طبیعت به نشانی اینترنتی hamyartabiat.frw.ir مراجعه و اقدامات لازم را انجام دهند.

شهرستان ارسنجان که افزون بر ۷۰ هزار هکتار اراضی جنگلی را در خود جای داده است، در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها ارسنجان منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان منابع طبیعی و آبخیزداری منابع طبیعی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارسنجان منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان منابع طبیعی و آبخیزداری ارسنجان منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان منابع طبیعی و آبخیزداری منابع طبیعی فارس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان همیاران طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۶۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز کدخدا صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بارندگی‌های اخیر در این شهرستان اظهار کرد: سازه‌های آبخیزداری شهرستان درمیان بر اثر بارندگی‌های چند روز اخیر (۱۴، ۱۵ اردیبهشت) در این شهرستان آبگیری بسیار خوبی پیدا کرد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان درمیان ادامه داد: این سازه‌ها با حجم بیش از ۸۰۰ هزار مترمکعب آبگیری شد.

کدخدا ادامه داد: هدف از احداث سازه‌های آبخیزداری کنترل فرسایش و رسوب، حفظ منابع آب و خاک، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، جلوگیری از خطر سیل‌گیری مناطق پایین دست و آبدهی قنوات همراه با توسعه بخش کشاورزی است.

وی یادآور شد: همچنین هدف دیگر از احداث سازه‌های آبخیز داری به تأخیر انداختن سرعت روان آب حاصل از سیلاب است که در این زمینه نقش مؤثری را ایفا می‌کند.

کد خبر 6097808

دیگر خبرها

  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی