Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه گفت: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در بازدید از «باغ قاری‌چی» که به عنوان بزرگترین باغ‌موقوفه این شهرستان در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد، دستور ویژه جهت احیا و بهره‌برداری بهینه صادر کرد.

حجت‌الاسلام فریدون مطهری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، در خصوص احیای بزرگ‌ترین باغ موقوفه‌ی مراغه، اظهار کرد: مستاجر این موقوفه در نگهداری آن به وظایف خود به درستی عمل نکرده است و سال قبل نیز دستور تخلیه برای آن اخذ شده بود که با پادرمیانی مسئولان محلی و تعهد آموزش و پرورش مبنی بر احیای موقوفه، به مرحله اجرا گذاشته نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آموزش و پرورش از سال گذشته تاکنون هیچ اقدامی در جهت احیای این باغ موقوفه انجام نداده است، احیای این موقوفه که اکنون مردم مراغه آن را با عنوان «هنرستان کشاورزی» می‌شناسند، می‌تواند در اشتغال، تولید محصولات کشاورزی و تحقق نیت واقف بیشتر مفید باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه با بیان این‌که وسعت فضای آموزشی، اداری و باغ این موقوفه را در مجموع نزدیک به هشت هکتار است، گفت: حتی در صورت سرمایه‌گذاری با هدف احیای این باغ‌موقوفه نیز فضای آموزشی، ساختمان‌ها و تاسیسات ایجاد شده در آن همچنان حفظ و در اختیار شهروندان مراغه‌ای خواهد بود.

وی افزود: این موقوفه وقف چهار مسجد شهر مراغه شامل شجاع‌الدوله، شیخ‌تاج، آشاقی کوچه و مسجد امام خمینی (ره) بوده اما درختان این باغ در شرایط فعلی به علت بی‌توجی مستاجر در بدترین وضعیت نگهداری می‌شود و بخشی از درختان آن خشک شده است.

براساس این گزارش، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سفر اخیر خود به مراغه دستور احیای ۲۲ هکتار از باغ‌های این شهرستان را با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صادر کرد.

هنرستان کشاورزی مراغه زمانی از لحاظ کیفیت تولید محصولات باغی و سایر شاخص‌های کشاورزی به عنوان الگو در افکار عمومی شهرستان مطرح بود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری اوقاف و امور خیریه باغ موقوفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۷۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین با انتشار پیامی در ویراستی ضمن تقدیر از اهتمام وزیر محترم نیرو نوشت:

از دستور امروز جناب آقای محرابیان وزیر پر تلاش نیرو در اجابت مطالبه استان برای رهاسازی حقابه کشاورزی #دشت_قزوین از سد طالقان ممنونم.

در پی دیدار امروز استاندار قزوین با وزیر نیرو، با دستور وزیر نیرو به زودی بخشی از حق آبه کشاورزی استان از سد طالقان رها سازی خواهد شد. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • سردار فدوی: احیای تمامی قنوات کشور در دستور کار است
  • رئیس سازمان اوقاف: فناوری منزلت می‌آورد
  • تلاش برای راه‌اندازی دانشگاه‌های وقفی در کشور
  • استقبال دانشگاه آزاد از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت فولاد کشور آشنا شوید
  • ثبت وقف جدید ۲۰۰ میلیاردی در کاشان
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان