Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، افغانستان این روزها آبستن تغییرات مهم و سریع می باشد. در این گزارش کوشش گردیده تا مهم ترین تحولات افغانستان تقدیم مخاطبان تحریریه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان شود.

دولت طالبان میزبان مقامات چینی/ ترس آمریکا و پشنهاد نشست چهارگانه

چین حالا دولت تازه تشکیل طالبان را که هنوز هم مهر تایید سازمان ملل نخورده را به رهبران و سران این دولت همایون باد میگوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبان میگوید ما کمک کننده هارا فراموش نمیکنیم روزی برسد جبران خواهیم کرد.

با نزدیکی چین و دولت تازه تشکیل طالبان گفتوگو های استراتیژیک روی موضوعات سیاسی و اقتصادی که صورت گرفته است این موضوع را آمریکا به مثابه تهدید علیه خود دیده و با کشورهای هند، جاپان و استرالیا نشست اعلام کرده است. آمریکا میزبان این نشست خواهد بود و هنوز موضوع مورد بحث این نشست درست معلوم نیست اما آمریکا اعلام کرده بود که ما از همه کشورهای رقیب چین را در صدر این کشور ها میدانیم و حتی تهدید برای کشور آمریکا.

به گفته آگاهان مسایل سیاسی و بین المللی، آمریکا نباید بعد شکست روی منافع خود در افغانستان تمرکز کند و دولت طالبان هم وعده سپرده است که از این خاک بر علیه هیچ کشور نخواهد استفاده کرد.

طالبان: احساس خطر از جانب این گروه برای دولت های دیگر یک تفکر ناعادلانه است

متقی، سرپرست وزارت خارجه دولت طالبان خطاب به جامعه ملل میگوید که احساس خطر از جانب این گروه برای دولت های دیگر یک تفکر ناعادلانه است و ما به حقوق بشر دراین کشور پابند هستیم. و از سوی دیگر "هیتر بار" یکی از فعلان حقوق بشتر در صفحه توییتر خود بیان داشته است که تابه حال هیچ یکی از شرایط شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آن از سوی حکومت موقت طالبان در افغانستان بود از جمله حقوق زن حقوق اقلیت ها و تشکیل دولت فرا گیر در این کشور محقق نشده است.

ملک ستیز: حلقات سیاسی در داخل افغانستان باعث سقوط دولت و آوارگی مردم شده است

تحلیل گر مسائل سیاسی افغانستان ملک ستیز، با انتقاد از گفته های دبیر کل ناتو که گفته بود خود حلقات سیاسی در داخل افغانستان باعث سقوط دولت و آوارگی مردم شده است در توییتی بیان داشته که همه مردم افغانستان قربانی سیاست های امریکا، ناتو و حکومت پوشالی غنی شده است.

وی افزده است که این حکومت را خارجی ها بر شانه های مردم سوار کرده بود که نتیجه آن سقوط جمهوریت و آوارگی مردم شد. وی علاوه بر این اظهارات گفته است که خیانت بزرگی در حق ملت افغانستان صورت گرفته است.

اسماعیل خان: طالبان شکست خواهد خورد

امیر اسماعیل خان، چهره شناخته شده جهادی افغانستان در یکی از رسانه های ایران گفته است طالبان شکست خواهد خورد. وی اظهار داشته است که جبهه مردمی پنجشیر تنها نیست و این جبهه حتما از سوی مردم تقویت می شود  و ولایات دیگر به این جبهه خواهند پیوست. وی در حالی اظهار سخن میکند که چندی قبل به دلیل رهبریت خیزش مردمی و جنگ باطالبان در هرات از سوی نیروهای گروه طالبان گرفتار و دوباره رها شده است.

زنان دست به گریبان طالبان

یک عضو ارشد گروه طالبان با شبکه خبرگزاری رویترز در مورد کار کردن و حضور زنان در ادارات دولتی حکومت طالبان گفته است که زنان نمی تواند با مردان یکجا به کارهای روزمره بپردازند. وی زنان را در حکومت جدید طالبان از مجری گری برنامه ها و گویندگی خبر معاف کرده و می گوید که در حکومت ما چنین چیزی جواز ندارد. با این حال سرپرست وزارت خارجه طالبان خطاب به جامعه بین الملل گفته بود ما مانع هیچ فعالیت زنان تا به حال در این کشور نشده ایم.

بازیگر و تهیه کننده معروف استرالیایی از زنان افغانستانی

هیو جیم، بازیگر و تهیه کننده معروف استرالیایی با نشر تصویری گفته است که در حمایت زنان افغانستانی در این روز های دشوار خواهد ایستاد. این در حالی است که زنان افغانستان بخاطر تثبیت حقوق شان در حکومت تازه تشکیل طالبان به جاده ها آماده و شعار آزادی سر داده اند. با این حال گزارش ها می رساند که زنان با طالبان حاضر به مناظره روی مسایل دینی و علمی شده است.

عفو بین الملل خواستار تمدید ماموریت یوناما شد

ماموریت یوناما در تاریخ 17 سپتامبر در افغانستان به پایان میرسد، نظر به اوضاع نابسامان و شرایط سخت مردم در افغانستان عفو بین الملل خواستار تمدید ماموریت یوناما شده است. با این حال طالبان هنوز هم از طرف سازمان ملل رسیمت نگرفته و رایزنی روی به رسمیت شناختن این گروه در دایره سازمان ملل جریان دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان طالبان تحولات افغانستان سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۷۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان به برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در پیامی در شبکه ایکس نوشت: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است. مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان