Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ماجرای کمبود نهاده، افزایش قیمت چندین برابری نهاده و آذوقه‌های دامی، بازار سیاه دلالان موضوع امروز و دیروز نیست بلکه از سال‌های گذشته این موضوع همچنان در حالی مطرح است که از سال گذشته تا کنون به دلیل افزایش چندین برابری نهاده‌ها و کمبود آن بیشتر صدای دامداران خراسان جنوبی و کشور را در آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دامداری که مجبور است برای سیر کردن شکم دام گرسنه خود در این سال‌هایی که خشکسالی همچنان لنگر انداخته است به دنبال تامین آذوقه باشد و این سناریو در حالی رقم می‌خورد که وقتی دامدار برای تهیه دان و علوفه به بازار مراجعه می‌کند و با قیمت‌های سرسام آوری مواجه می‌شود که در برخی مواقع قیمت دان و علوفه از قیمت دام،  دامدار نیز گران‌تر تمام می‌شود و در نتیجه پایان این سناریوی تلخ و غم انگیز چیزی جز روانه شدن دام‌ها به سمت کشتارگاه نیست.

هرچند این روایت تلخ مدت است گریبانگیر دامداران به ویژه عشایر استان شده است که این قشر زحمت کش خواهان مقابله دولت و مسئولان با مافیای دان و علوفه هستند.

روز جمعه در حالی خراسان جنوبی میزبان سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور بود که در این سفر یک روزه نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی از طرق مختلف مشکلات خود را مطرح کردند.

حال نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی نیز صبح امروز در جمع خبرنگاران با تشکر و قدردانی از سفر حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به خراسان جنوبی گفت: از اینکه رئیس جمهور خراسان جنوبی را به عنوان استان‌های نخست سفر‌های استانی خود انتخاب کردند قدردانی می‌کنیم.

او افزود: با توجه به خشکسالی‌ها، کمبود نهاده‌های دامی، مشکلات خرید تضمینی دام عشایر مواردی از این قبیل دامداران و عشایر استان را مستاصل کرده است و مافیای واردات و رانت خور‌ها گویی در این بازار پای خود را روی گلوی مردم به ویژه دامداران و عشایر نهاده اند، چرا که انحصار و رانت وحشتناکی بازار نهاده‌های دامی را گرفته است و مردم انتظار برخورد با این‌ها را دارند.

نخعی با بیان اینکه در این سفر به نکات خوبی از جمله انتقال آب، تامین زیر ساخت، بازنگری طرح توسعه نهبندان و دیگر نکات اساسی مطرح شد، بیان کرد: این سفر برای مردم خراسان جنوبی روحیه بخش و امیدوار کننده بود.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی از مسئولان خواست تا برای اجرایی شدن هرچه زودتر مصوبات و پیگیری کار‌ها اقدام کنند و ادامه داد: جا دارد از دولت و از وزارت بهداشت درمان و آموزش به دلیل واردات خوب واکسن قدردانی کنیم چرا که با این رویه خوب دولت نشان داد که تامین واکسن در کشور و گره زدن واکسن به تحریم‌ها آدرس غلط به جامعه است.

بیشتر بخوانید

 روایت زخم‌های کاری دامداری/ قاچاق و خشکسالی برای کمرشکنی دامدار هم قدم شده اند وقتی نبود کشتارگاه، چاقوی دلالی را زیر گلوی دامدار می‌گذارد  نان‌هایی که در تنور گرانی علوفه، خوراک دام می‌شوند/ دامداران این بار در صف خرید نان!

نخعی ضمن گلایه از کمبود واکسن برکت در خراسان جنوبی گفت: مردم استان تمایل زیادی برای تزریق واکسن کرونا دارند که از مسئولان تقاضا داریم هرچه زودتر نسبت به تامین این واکسن اقدام کنند تا واکسن مورد مطالبه مردم به موقع استفاده شود.

او گریزی بر طرح توسعه نهبندان زد و اظهار کرد: بعد از ۲۲ سال سند توسعه نهبندان نتوانسته چهره این شهرستان را دگرگون کند، این سند باید مجدد مصوبه هیئت وزیران را گرفته و به روز رسانی شود.

نخعی افزود: به عنوان عضو کمسیون انژری مجلس اعلام می‌کنم زیرساخت‌های انرژی استان بسیار ضعیف است، نیاز است منبع پایدار پارس جنوبی به استان متصل شود، اتصال خط لوله جدید از پارس جنوبی به استان از مطالبات ما است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نهاده های دامی دامداران و عشایر خراسان جنوبی نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۷۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها کمک کنند ظرفیت مردمی پای کار بیاید

استاندار چهارمحال بختیاری گفت: شوراها کمک کنند ظرفیت های مردمی هم پای کار بیایند، تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی و دامپروری در استان از مهم ترین مسائل قابل تامل است و این سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، کشاورزی و دامپروری تحولی در استان ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری امروز _پنجشنبه، سیزدهم اردیبهشت_ در همایش روز شوراها اظهار کرد: تقویت شورای‌ها، تقویت نظام است و بها دادن به ساحات مختلف آن مانند بها دادن به مردم است، شوراها نقش مهمی در پیوند مردم و حکومت دارد و نشان دهنده مردم سالاری دینی است.

وی ادامه داد: بالاترین اعتبار سفر ریاست جمهوری برای چالش آب شرب پایدار استان بود، افتتاح طرح بن بروجن که ۵۰ درصد آب شرب مردم استان را تأمین می‌کند، همچنین تکمیل سد باباحیدر، گهرو، بیدکان و جهاد آبرسانی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته بعد از سفر ریاست‌جمهوری برای تأمین آب شرب پایدار در استان بود.

استاندار چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: همه پروژه‌های استان در حال حاضر فعال هستند و هم اکنون سه هزار میلیارد بودجه جهت پروژه راه آهن استان مصوب شده و یک پرواز نیز به فرودگاه استان اضافه شد.

حیدری اضافه کرد: شوراها کمک کنند ظرفیت‌های مردمی هم پای کار بیایند، تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی و دامپروری در استان از مهم‌ترین مسائل قابل تأمل است و این سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، کشاورزی و دامپروری تحولی در استان ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: در دوره دولت سیزدهم در حوزه زیرساخت‌های ورزش ۸۰ زمین چمن مصنوعی در مدارس و ۱۲ سالن چند منظوره در استان به بهره برداری رسیده است.

استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به زیر ساخت‌های ورزشی خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تجهیزات پزشکی در اختیار استان قرار گرفته و همواره توسعه درمانگاه و بیمارستان در دستور کار بوده است.

کد خبر 750155

دیگر خبرها

  • ببینید | آب‌گرفتگی معابر عشق‌آباد خراسان‌جنوبی و درخواست کمک توسط مردم
  • شوراها کمک کنند ظرفیت مردمی پای کار بیاید
  • هلال احمر آماده باش است
  • آماده‌باش جمعیت هلال‌احمر به دنبال هشدار سیلاب
  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • تسهیل سرمایه گذاری در بخش دامپروری با اصلاح جرائم بهداشتی
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ان
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند