Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا بار مسئولیت اورژانس سنگین تر شده و در طول این مدت ۲۷ هزار و ۵۰۰ بیمار کووید۱۹ را به بیمارستان ها انتقال دادیم، گفت: تاکنون ۳۷۵ نفر از پرسنل اورژانس اصفهان به کرونا مبتلا شده اند و دو شهید مدافع سلامت تقدیم کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غفور راستین در نشستی با خبرنگاران که امروز (چهارشنبه_۲۴شهریورماه) برگزار شد، با اشاره به سالروز تأسیس اورژانس پیش بیمارستانی و روز فوریت‌های پزشکی، اظهار کرد: کارکنان اورژانس جان خود را به خطر می‌ اندازد تا جان مردم را نجات دهند. این نیروها در دوران همه گیری کرونا شاید در طول روز ۱۰ بار با یک بیمار کرونا در فضای بسته آمبولانس و در ترافیک شهر هستند تا او را به یک مرکز درمانی انتقال دهند.

وی با بیان اینکه از ابتدای همه گیری کرونا تاکنون ۳۷۵ نفر از پرسنل اورژانس اصفهان به کرونا مبتلا شدند و دو شهید مدافع سلامت تقدیم کردیم، گفت: در سال ۹۹ با ۱۵۰ پایگاه اورژانس در استان، یک میلیون امدادخواهی داشتیم و ۲۳۵ هزار ماموریت انجام دادیم.

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه ۲۵ درصد از امدادخواهی ها منجر به اعزام آمبولانس می شود، گفت: بقیه کار با مرکز پیام ۱۱۵ (دیسپچ) است که نیروهای این مرکز باید به چهار هزار تلفن در ۲۴ ساعت شبانه روز پاسخ دهند و حدود ۸۰۰ بیمار اورژانسی را برای اعزام آمبولانس تشخیص دهند که کار بسیار سختی است.

وی با بیان اینکه از مجموع اعزام های سال قبل، ۱۸۰ هزار مورد غیر ترومایی و  ۵۵ هزار مورد مربوط به حوادث ترافیکی بود، افزود: ابتدای شیوع کرونا بار مسئولیت اورژانس سنگین تر شد و در طول این مدت ۲۷ هزار و ۵۰۰ بیمار کووید۱۹ را به بیمارستان‌ها انتقال دادیم.

راستین خاطرنشان کرد: میانگین ۱۵ درصد از ماموریت های اورژانس اصفهان مربوط به کرونا است، درحالی که این میانگین در موج های کرونا به ۵۰ درصد هم رسید و در موج پنجم کرونا تا ۵۰۰ بیمار کرونایی را در یک روز به مراکز درمانی انتقال دادیم.

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان با اشاره به انجام ۱۴۵ هزار ماموریت اورژانس از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: از این تعداد ۸۰ هزار ماموریت غیر تصادفی و حدود ۶۰ تا ۶۵ هزار مورد مربوط به بیماران تصادفی و حوادث است که در میان آنها افراد مبتلا به کرونا هم بودند.

وی با تاکید بر اینکه در اورژانس باید مدیکوپتر داشته باشیم، توضیح داد: هلیکوپتر برای نقل و انتقال بیماران شرایط خاص خودش را دارد، اما در اورژانس باید مدیکوپتر داشته باشیم که در اصفهان نداریم. سال گذشته ۳۶ پرواز هلیکوپتر اورژانس با ۵۶ بیمار مصدوم تصادفی و غیر تصادفی داشتیم و از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ پرواز با ۲۸ امدادخواه داشتیم.

راستین با اشاره به اینکه سهم استان اصفهان بیش از یک بالگرد است، اعلام کرد: سازمان اورژانس کشور قول داده اگر بستر فراهم شود دو پایگاه اورژانس هوایی برای پوشش کامل هوایی در استان ایجاد شود.

وی همچنین با بیان اینکه در اصفهان از موتورآمبولانس محروم هستیم، گفت: حداقل ۳۵ موتور آمبولانس در اصفهان نیاز داریم. همچنین هنوز هم در برخی از مناطق استان کمبود پایگاه داریم، از جمله در کلانشهر اصفهان و همچنین جاده های ترانزیتی شرق استان اصفهان کمبود داریم.

به گزارش ایسنا، مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان با اعلام اینکه  به ازای هر صد کیلومتر جاده، دو و نیم پایگاه اورژانس و به ازای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت شهر اصفهان یک پایگاه باید داشته باشیم، خاطرنشان کرد: نسبت به جمعیت استان کمبود پایگاه نداریم، اما اگر آمار ماموریت های یک شهر مثل اصفهان زیاد بود می توان پایگاه جدید ایجاد کرد.

راستین در پاسخ به ایسنا، راستین با اشاره به اینکه آمبولانس های اورژانس به صورت ۲۴ ساعته در حال حرکت هستند، تصریح کرد: ۱۵۰ پایگاه اورژانس و ۳۰۰ آمبولانس داریم. از این تعداد ۵۰ دستگاه آمبولانس رزرو آماده در شهرستان ها، ۱۵ دستگاه درحال بازسازی و تعداد محدودی در اختیار مراکز درمانی داریم. حدود ۳۰ دستگاه در یک محله خاص به عنوان اسقاطی تجمیع شده اند که تلاش می کنیم بازسازی و از وجودشان استفاده کنیم تا زمانی که عمر آنها تمام شود. همچنین دو دستگاه اتوبوس آمبولانس آماده ارائه خدمت هستند.

وی با بیان اینکه تا امروز کلنگ ۴۲ پد در سطح استان به زمین خورده، ۱۸ پد بهره برداری شده و بقیه تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیگیر راه اندازی هستیم، چون وجود پد برای پرواز بالگرد اهمیت زیادی دارد.

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه تا زمانی که کمبود نیروی اورژانس برطرف شود می توانیم از نیروهای شرکتی جذب کنیم، گفت: سال گذشته دو بار فراخوان منطقه ای و استانی و کشوری دادیم، اما از صد نفری که ثبت نام کردند ۲۰ نفر واجد شرایط بودند و بسیاری از استان های دور شرکت کرده بودند.

وی با بیان اینکه مشکلی برای گرفتن نیرو نداریم اما متقاضی نداریم، خاطرنشان کرد: اگر تکنسین فوریت های پزشکی، کارشناس پرستاری، کارشناس فوریت های پزشکی و کارشناس اتاق عمل جایی مشغول کار نباشند می توانند به صورت شرکتی با ما همکاری کنند و بعد از مدتی قراردادی می شوند.

راستین در مورد بکارگیری بانوان در اورژانس اصفهان نیز گفت: نیروهای تکنسین خانم در دانشکده اورژانس در حال آموزش دیدن هستند و بر مبنای سهمیه، وقتی فارغ التحصیل شوند می توانند در استان های اصلی از جمله اصفهان جذب شوند و پس از آن، آمبولانس ویژه بانوان که تکنسین و همکار آن هر دو بانو هستند برای بسیاری از اعزام ها استفاده می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اورژانس آمبولانس کروناویروس اورژانس 115 اورژانس اصفهان پایگاه اورژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۷۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت ۱۵ نفر در تصادف لیفان و مینی‌بوس در شاهین شهر

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حادثه تصادف مینی بوس با لیفان ساعت ۲۲و ۳۸ دقیقه به مرکز فرماندهی عملیات اورژانس استان اصفهان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه این حادثه در اتوبان آزادگان روبه روی شهرک گلدیس شاهین شهر اتفاق افتاده است، تصریح کرد: ۵ واحد امدادی اورژانس ۱۱۵ برای این حادثه اعزام شد.

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان با اشاره مصدومیت ۱۵ نفر شامل ۷ نفر مرد و ۸ نفر خانم در این حادثه ابراز کرد: مصدومان به بیمارستان گلدیس شاهین شهر منتقل شدند.

کد خبر 6095526

دیگر خبرها

  • تصادف مینی‌بوس و لیفان در اتوبان آزادگان ۱۵ مصدوم داشت
  • مصدومیت ۱۵ نفر در تصادف لیفان و مینی‌بوس در شاهین شهر
  • مصدومیت ۵ نفر در پی واژگونی ۲۰۶
  • ۲ تصادف در زنجان ۱۵ مصدوم برجا گذاشت
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان مشهد
  • تصادف در جاده‌های زنجان ۱۵ مصدوم برجا گذاشت
  • واژگونی کوئیک در جاده بهاباد-یزد ۶ مصدوم برجای گذاشت
  • واژگونی کوئیک در جاده مهاباد - یزد ۶ مصدوم برجای گذاشت
  • تصادف ۲ خودرو در آزادراه امیرکبیر با ۷ فوتی و مصدوم
  • ۱۵ مصدوم در دو حادثه رانندگی در زنجان