Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@02:34:03 GMT

هدیه سازمان بازرسی کل کشور به وزرای دولت

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۷۷۶۴

هدیه سازمان بازرسی کل کشور به وزرای دولت

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از آماده‌سازی گزارشی تحت عنوان "هدیه به وزرای دولت" خبر داد و گفت: این گزارش‌ها شامل معرفی نقاط قوت و ضعف و چالش‌های مربوط به دستگاه‌هاست که مناسب است وزرا در ابتدای کارشان با آنها آشنا شوند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ آیین تکریم و معارفه معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضائی سازمان بازرسی کل کشور با حضور رئیس سازمان، معاونین و مدیران این معاونت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این مراسم اظهار کرد: در روایات متعدد داریم که یکی از بالاترین عبادت‌ها خدمت به خلق است البته اگر کسی با نیت غیر از خدمت به مردم و کسب رضایت پروردگار در مسئولیتی قرار بگیرد، خسارت دنیا و آخرت برای خودش خریده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به شرایط ویژه کشور و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، گفت: ما به عنوان دستگاه نظارتی هر اقدامی که جهت حل مشکلات مردم و کشور از دستمان بربیاید، نباید دریغ کنیم.

درویشیان از آماده‌سازی گزارشی تحت عنوان "هدیه به وزرای دولت" خبر داد و افزود: این گزارش‌ها شامل معرفی نقاط قوت و ضعف و چالش‌های مربوط به دستگاه‌هاست که مناسب است وزرا در ابتدای کارشان با آنها آشنا شوند چرا که تمرکز سازمان همچنان بر نظارت و رویکرد پیشگیرانه است.

وی با تأکید بر تمرکز بر مسائل اصلی کشور، تصریح کرد: از همه معاونت‌ها، استان‌ها و بازرسی‌های امور مرکز به صورت جدی انتظار داریم به مسأله محوری توجه کنند و این مسأله مستلزم کار مشترک و همکاری همه‌جانبه بین معاونت‌ها و یا مرکز و استان‌هاست.

رئیس سازمان بازرسی‌کل کشور با اشاره به جایگاه مهم و خطیر معاونت نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضائی اظهار کرد: نظارت بر بخش‌های اداری و مالی مجلس شورای اسلامی و قوه ‌قضائیه و همچنین وزارت کشور و شهرداری‌ها و نهادهای انقلابی و حاکمیتی به عهده این معاونت است و کار در این معاونت با موانعی مواجه است و سخت‌تر است و از معاون جدید انتظار داریم رفع این موانع را در دستورکار خود قرار دهد.

درویشیان با اشاره به انتصاب محمد آقاجری به عنوان بازرس‌کل استان خوزستان با اختیارات ویژه گفت: استان خوزستان به علت مشکلات انباشته و زخم کهنه سال‌های طولانی با مسائل خاصی روبرو شده و این مشکلات باعث شده این استان از طرف دولت، مجلس و قوه ‌قضائیه به صورت ویژه دیده شود.

وی ادامه داد: دولت نیز برای خوزستان استاندار ویژه منصوب کرد البته قبل از دولت موافقت رئیس محترم وقت قوه ‌قضائیه برای ارتقای بازرسی‌کل استان خوزستان به عنوان بازرسی ویژه را اخذ کرده بودیم اما به علت جایگزینی آقای آقاجری چندین ماه به تأخیر افتاد. اکنون نیز انتظار داریم مسایل مربوط به استان خوزستان در مرکز را با همکاری معاونت‌ها با جدیت دنبال کنند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در پایان احمد اسدیان را از قضات پاکدست، متدین و انقلابی قوه ‌قضائیه عنوان کرد و افزود: اسدیان کار خود را از دادیاری در قوه‌قضائیه آغاز و اخیراً نیز ابلاغ عضو معاون دیوان‌عالی کشور را دریافت کرده و سوابق متعددی در کارنامه خود دارند.

صرفه‌جویی 800 هزاریورویی پتروشیمی متعلق به "سهام عدالت" به واسطه اقدامات سازمان بازرسی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بازرسی قوه قضائیه سازمان بازرسی قوه قضائیه رئیس سازمان بازرسی کل کشور استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۷۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه

وزیر دفاع روسیه امروز با همتایان خود از کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر آستانه دیدار و درباره مسائل جاری در زمینه امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای گفتگو خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، در حاشیه نشستی بلندپایه که قرار است امروز جمعه، 26 آوریل، در آستانه (جمهوری قزاقستان) برگزار شود، سلسله دیدارهای دوجانبه‌ای با روسای وزارت دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) خواهد داشت.

طبق گزارش وزارت دفاع روسیه، قرار است در این نشست درباره مسائل جاری امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای و همچنین همکاری‌های بیشتر بین ساختارهای دفاعی در قالب سازمان همکاری شانگهای بحث و گفتگو شود.

در نشست امروز آستانه، وزرای دفاع کشورهای سازمان همکاری شانگهای، از جمله بلاروس که دارای وضعیت ناظر در این اتحاد است و همچنین دبیرکل و مدیر کمیته اجرایی ساختار منطقه‌ای ضد تروریسم سازمان همکاری شانگهای حضور خواهند داشت. 

در اواخر ماه مارس، قاسم جومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان، اعلام کرد که تمامی رهبران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای قصد دارند در اجلاس سران این اتحاد منطقه‌ای که قرار است در آستانه برگزار شود، شرکت کنند. وی یادآور شد که موضوع این اجلاس «تقویت گفت‌وگوهای چندجانبه - تلاش برای صلح و توسعه پایدار» خواهد بود.

نشست سران سازمان همکاری شانگهای در تاریخ 3 تا 4 جولای در آستانه برگزار می‌شود. یکی از نتایج کلیدی این نشست، امضای تصمیم مشترک اعضای شانگهای در مورد عضویت بلاروس در این سازمان خواهد بود. بدین ترتیب، پس از پیوستن این جمهوری به این اتحاد، تعداد کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به 10 کشور افزایش خواهد یافت.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی است که در ژوئن سال 2001 توسط رهبران روسیه، چین، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان و قرقیزستان ایجاد شد. سپس در سال 2017 هند و پاکستان به سازمان همکاری شانگهای پیوستند و سال گذشته نیز جمهوری اسلامی ایران به عضویت این سازمان درآمد.

رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری شانگهایسفیر ایران: تهران آماده همکاری بیشتر با اعضای سازمان شانگهای استرایزنی‌ احمدیان با مقامات کشورهای عضو سازمان شانگهای

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم
  • وزیر دفاع به قزاقستان سفر کرد
  • رئیس کل دادگستری استان یزد منصوب شد
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید
  • توضیحات سلاجقه درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی