Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، خسرو رحمانی ظهر امروز در مراسم رونمایی از کمک‌های معیشتی دومین کاروان «نذر آب۴» در شهرستان نهبندان، اظهار داشت: آموزش همه مردم در امور مختلف امدادی برای پیشگیری از مشکلات بسیار مهم و ضروری است.

وی با بیان اینکه در واقع حدودی از تغییرات آب و هوایی و خشکسالی‌های امروز ساخته دست بشر است، افزود: اگر در سالیان قبل آلودگی هوا و گازهای گلخانه‌ای توسط کشورها جدی گرفته می‌شد امروز شاهد این تغییرات آب و هوایی نبودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به اینکه خوشبختانه امروز سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر نذر آب پایدار را مد نظر گرفته است، گفت: تمام خیرین کشور باید به سمت تأمین آب پایدار در مناطق مختلف و نیازمند حرکت کنند.

رحمانی با بیان اینکه نذر آب پایدار اقدامی زیرساختی و باعث تثبیت جمعیت در مناطق خصوصا مناطق مرزی است، عنوان کرد: توسعه زیرساختی در مناطق محروم گامی ماندگار است که باید بیشتر مورد توجه خیرین قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه انتقال آب خلیج‌فارس به کویر مرکزی اگر انجام شود بسیار تأثیرگذار خواهد بود، خاطرنشان کرد: پروژه‌های بزرگ در دراز مدت و طرح نذر آب در کوتاه مدت می‌تواند بر خشکسالی‌های اخیر اثرگذار باشد.

«سید قاسم موسوی» مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر زنجان نیز در این مراسم گفت: در طی اجرای طرح ملی «نذر آب ۴» در شهرستان نهبندان حدود ۲۰۰ خانوار از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان داشت: امروز جمعیت هلال‌احمر به کمک نیروهای داوطلب و خیرین به کمک مردم و رفع مشکلات زیستی خانوارهای مناطق محروم درگیر خشکسالی آمده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر زنجان با اشاره به نصب و راه‌اندازی دو دستگاه تصفیه آب در روستاهای مهل‌آباد و رومه شهرستان نهبندان طی اجرای طرح «نذر آب ۴»، افزود: اجرای یک خط لوله به طول یک هزار و ۲۰۰ متر، توزیع ۱۷ هزار آب معدنی و هشت تانکر آبرسان از دیگر خدمات ارائه شده در این طرح است.

موسوی با بیان اینکه ۳۰۰ بسته معیشتی، ۵۰۰ دست لباس و ۱۵۰ بسته لوازم‌التحریر نیز در مناطق محروم شهرستان نهبندان توزیع شده است، گفت: در مجموع نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ارائه این خدمات هزینه شده است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: طرح نذر آب نذر آب 4 مناطق محروم خراسان جنوبی هلال احمر هلال احمر خراسان جنوبی شهرستان نهبندان جمعیت هلال احمر مناطق محروم آب پایدار نذر آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۷۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان اُسوه فداکاری در جبهه علم هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن پیام پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر آمده است: احترام و ارج نهادن به تلاش‌های وصف‌ناپذیر معلمان، آموزگاران، مدرسان و استادان دانشگاه، تکریم انسان‌های فرهیخته ای است که چون شمعِ سوزان، نور دانایی را به افکار و اذهان جامعه می‌تابانند و در باغ پرمیوه تعلیم و تربیت، سایه‌ای بر سر شکوفه‌های معطر دانش آموزی و دانشجویی هستند.

معلمان بی‌شک اُسوه فداکاری در جبهه علم هستند که برای اعتلای علم و ارتقای فرهنگ و پیشرفت جامعه، ساعت‌های مقدس آموزشِ حکمت و معرفت و پرورشِ فکر و اندیشه را چون عبادت می‌گذرانند و در پیشگاه پروردگار متعال از سربلندترین بندگان هستند.

آموختن از معلمان و استادان فرهیخته، افتخاری یکتا در گذرگاه سخت اما خاطره‌انگیز تحصیل علم است که در زندگی تجربه می‌کنیم و امروز بر ما واجب است با یاد داشتن دوران خوش تحصیل و شاگردی کردن در مکتب انسان‌سازِ معلمان و استادان خود، قدردانی از دریای زحمت و تلاش همه این عزیزان را با قطره‌ای قدرشناسی و تبریک روز معلم به جای آوریم.

به علاوه روز معلم را باید به مدرسان فاضل در موسسه علمی‌کاربردی هلال ایران و مربیان جمعیت هلال احمر نیز تبریک بگویم که ستون‌های آموزش در این جمعیت امدادی و داوطلبانه هستند.

کد خبر 6093774

دیگر خبرها

  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • معلمان اُسوه فداکاری در جبهه علم هستند
  • بهره مندی روستای سَبزکان ریگان ازآب سالم
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم