Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سرهنگ منصور شوقانی روز چهارشنبه درنشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن جلسات ساختمان بسیج علمی پژوهشی ابراز داشت: از ۳۰ شهریور برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس به صورت محله محور، شهرستانی و استانی آغاز می‌شود و۳۱ شهریور، رژه نیروهای مصلح درتمامی شهرستان‌ها و در شاهرود و سمنان به صورت ویژه از ساعت ۹ صبح برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بزرگداشت یاد شهدا، رزمندگان و ایثارگران از وظایف هر ایرانی است، افزود: تقارن هفته دفاع مقدس با اربعین حسینی، فرصت بهره‌مندی هرچه بیشتر از فرهنگ ایثار و مقاومت را فراهم کرده است.

جانشین فرمانده سپاه استان سمنان گفت: به دلیل فراهم نبودن امکان حضور علاقه‌مندان در پیاده‌روی اربعین، درتمام شهرستان‌ها پیاده‌روی خانوادگی نمادین با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مسیری که ابتدا و انتهایش به مکان‌های مقدسی مانند مزار شهدا منتهی باشد به همراه خواندن زیارت اربعین برگزار می‌شود.

شوقانی بیان کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی در این روزها، به صدا در آمدن زنگ مقاومت به صورت مجازی با روایت‌گری فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس در شبکه شاد اجرا می‌شود که دانش‌آموزان با فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس در طول سال تحصیلی آشنا شوند.

وی افزود: تجلیل از مدافعان سلامت، ارائه خدمات به محرومان در قالب «کاروان خدمت»، تجلیل از فرماندهان، رزمندگان و ایثارگران نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان سمنان برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه استان سمنان گفت: برگزاری نمایشگاه در پارک موزه دفاع مقدس، اجرای مسابقات تیراندازی و برگزاری همایش بزرگداشت روز سرباز نیز از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان است.

برگزاری ۲ هزار و ۱۴۷ برنامه توسط اقشار ۲۳گانه بسیج

شوقانی بیان کرد: ۲ هزار و ۱۴۷ برنامه توسط اقشار ۲۳گانه بسیج با مشارکت دستگاه‌های اجرایی متناظر و هماهنگ با روزشمار هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح مراکز واکسیناسیون مختلف توسط بسیج و سپاه استان سمنان گفت: خدمات ویژه سلامت به صورت رایگان و نیمه‌رایگان ارایه می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه استان سمنان ابراز داشت: ۱۹ عنوان ویژه برنامه فرهنگ‌سازی در فضای مجازی و صدا و سیمای مرکز سمنان به صورت پخش فیلم کوتاه، مستند و روایت‌گری فرماندهان درنظرگرفته شده است.

شوقانی بیان کرد: آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد با همراهی خیران، پنجمین مرحله پویش اهدای خون «شیرزنان کویر»، راه اندازی ایستگاه‌های فرهنگی ثابت و سیار، تکریم پیشکسوتان و کودکان شهدای مدافع حرم، افتتاح مراکز نیکوکاری بسیج ورزشکاران نیز از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان سمنان است.

وی افزود: ویزیت پزشک عمومی و دندان‌پزشکی سیار به صورت رایگان به ویژه در شرق استان توسط اعضای بسیج پزشکی به مناسبت هفته دفاع مقدس ارایه می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه استان سمنان بیان کرد: بیش از یکهزار یادواره شهدا در محله‌هایی که به نام و یاد شهدا است، برگزار می‌شود.

شوقانی با اشاره به اینکه رزمندگان استان سمنان در عملیات والفجر ۸ نقش پررنگی داشتند گفت: برنامه «هفت شب، هفت راوی» در روزهای هفتم، هشتم و نهم مهر در شهرستان میامی به بازخوانی این عملیات با جلوه‌های ویژه رزمی و جنگی می پردازند.

وی افزود: برگزاری بیش از ۱۰۰ مسابقه ورزشی و خدمت‌رسانی به روستاها از طریق بسیج نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس انجام می‌شود.

شوقانی گفت: مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت بزرگداشت دفاع مقدس فرمودند "دوران دفاع مقدس را باید گرامی داشت زیرا تعیین کننده اقتدار کشور، هویت ملت، امنیت فعلی و عزت ملت ایران است".

جانشین فرمانده سپاه استان سمنان افزود: بر مبنای سخنان مقام معظم رهبری، شعار هفته دفاع مقدس امسال، «ما مقتدریم» تعیین شده است.

استان سمنان رتبه سوم تعداد شهید نسبت به جمعیت را دارا است

مدیر مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه استان سمنان نیز در این نشست گفت: ۵۵ عملیات در دفاع مقدس انجام شد که ۲۴ عملیات توسط سپاه و بسیج، ۱۱ عملیات توسط ارتش و ۲۰ عملیات توسط جهاد سازندگی اجرا شد.

محسن امیرعبداللهیان بیان کرد: ۴۱ هزار رزمنده از استان سمنان در این عملیات‌ها حضور داشتند و نزدیک به سه هزار شهید و هفت هزار و ۲۰۰ جانباز  از استان به کشور تقدیم شد.

مدیر مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه استان سمنان افزود: استان از نظر تعداد شهدا نسبت به جمعیت رتبه سوم و از نظر تعداد رزمندگان اعزامی رتبه دوم کشور را دارا است.

برچسب‌ها سمنان دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهید شهدا هفته دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سمنان دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهید شهدا هفته دفاع مقدس مناسبت هفته دفاع مقدس هفته دفاع مقدس برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۸۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) گفت: در مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم هستیم و انسان را در مدار تعالیم و سنت‌های الهی قرار دهیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین امین‌رضا کمالی امروز در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و گرامیداشت هفته کار و بسیج کارگری در ستاد سپاه انصارالرضا(ع)، گفت: در ایام هفته عقیدتی سیاسی بسیج و هفته کار و بسیج کارگری قرار داریم که یاد شهید استاد مرتضی مطهری، شهید شاخص هفته عقیدتی سیاسی بسیج و استاد متفکر و همچنین شهید برونسی شهید شاخص هفته کار و بسیج کارگری را گرامی می‌داریم.

وی بیان کرد: به تعبیر امام راحل(ره)، هنر مجموعه عقیدتی سیاسی این است که دل‌ها را به سوی خدا حرکت و تعالی بخشد، عقیدتی سیاسی مجموعه‌ای در نمایندگی ولی فقیه در سپاه این است که کار آن تعمیق معنویت است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) گفت: مباحث آموزشی که در مجموعه عقیدتی سیاسی تدریس می‌شود با مباحث آموزشی دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی متفاوت است و به فرموده استاد  مطهری، در آموزش‌های مجموعه عقیدتی سیاسی به دنبال الهی شدن انسان‌ها و ارجاع دادن بندگان خدا به معنویت و جایگاه اصلی خودشان هستیم.

وی با بیان اینکه آموزش‌های ما باید به سمت تعالی فکری و روحی حرکت کند، گفت: ما در مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم هستیم و اینکه انسان را در مدار تعالیم و سنت‌های الهی قرار دهیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) بیان کرد: در هر میدانی ما به پیروزی رسیدیم قدرت و عنایت پروردگار باعث و علت اصلی این موفقیت‌ها بوده است که لازم است این جایگاه بالایی که امروز در جهان به واسطه معنویت به دستم آوردیم را قدر بدانیم و شاکر خداوند باشیم.

کمالی ادامه داد: مجموعه عقیدتی سیاسی در سپاه به دنبال نهادینه کردن معنویت و تقوای الهی در بین کارکنان سپاه است و حرکت بر مدار تفکر الهی و تکیه به نیروی ایمان است که در تمامی صحنه‌ها ما را به پیروزی رساند.

وی ادامه داد: هنر شهید مطهری این بود که جریان‌ها و اندیشه‌های انحرافی که با تفکر اسلام و نیروی ایمان مردم مقابله می‌کرد را شناسایی و به مردم معرفی می‌کرد و با نحله‌های واحی و پوچ آن زمان مبارزه می‌کرد؛ بر ما ضروری است که امروز راه این شهید بزرگوار را ادامه دهیم و در شرایطی که شبیخون دشمنان اذهان ما و جوانان را هدف قرار داده با استفاده از تفکر ناب شهید مطهری و به کار بردن آن در جامعه در تله‌های انحرافی دشمنان گرفتار نشویم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) بیان کرد: علملیات وعده صادق نشان داد که به واسطه حرکت سربازان اسلام در مدار تفکر الهی؛ با وجود تمام تدابیر امنیتی دشمن توانستیم رژیم صهیونیستی را شکست دهیم و این عملیات مقتدرانه و پیروزمندانه باعث تعجب جهان شد.

کمالی با بیان اینکه، عملیات «وعده صادق» تحقق وعده الهی به واسطه تکیه بر دو عنصر ایمان و عمل صالح بود، گفت: مجموعه عقیدتی سیاسی در سپاه به دنبال نهادینه کردن این دو عنصر مهم در بین کارکنان سپاه و بسیجیان است.

انتهای پیام/102/

دیگر خبرها

  • برگزاری ۲۷ عنوان برنامه به‌مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سراوان
  • ۱۷ نقطه از گلستان میزبان برنامه‌های دویست و نود و یکمین سالروز تولد مختومقلی فراغی است
  • اجرای ۶۰ عنوان‌برنامه به‌مناسبت هفته معلم در استان سمنان/ معلم، ماندگارترین واژه در هستی
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است
  • ۱۰۰۰ معلم استان سمنان تجلیل می‌شوند
  • قدردانی از کارگران بسیجی نمونه اراکی
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم