Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی در حال حاضر رقم پایینی است وعده داد که این عدد به ۱۰ درصد برسد.

روح الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تشریح نشست روز گذشته این کمیسیون با عیسی زارع پور وزیر ارتباطات گفت: وزیر ارتباطات وعده داد که سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی به ۱۰ درصد برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر این رقم پایین است.

وی افزود: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست گزارشی از وضعیت اجرای شبکه ملی اطلاعات و برنامه‌های این وزارتخانه برای تحقق آن ارائه کرد؛ با وجود گذشت سال‌ها از زمان اجرایی شدن این شبکه اما تاکنون اقدامات اساسی در این زمینه انجام نشده است. برنامه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام اقدامات اساسی برای توسعه شبکه ملی اطلاعات است که بر اساس گزارش‌های ارائه شده به این موضوع ورود شده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به نکات مطرح شده از سوی نمایندگان، توضیح داد: پوشش اینترنت در روستاها با توجه به آموزش مجازی یکی از گلایه‌های اعضای کمیسیون بود، در حال حاضر ۵ هزار روستای بیش از ۲۰ خانوار فاقد پوشش اینترنتی هستند که باید تحت پوشش قرار گیرد. رفع مشکلات موجود در حوزه تلفن ثابت نیز یکی دیگر از مطالبات نمایندگان بود.

در این راستا عیسی زارع پور نیز پس از حضور در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ۵ هزار روستا بیش از ۲۰ خانوار تاکنون به اینترنت دسترسی ندارند که وعده داده شد تا پایان سال ۱۴۰۱ همه این روستاها بتوانند از اینترنت برخوردار شوند.

وی افزود: در این نشست برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای استفاده حداکثری از ظرفیت فناوری اطلاعات برای حل مشکلات مردم ارائه شد. اعضای کمیسیون صنایع و معادن نیز نقطه نظرات و دغدغه‌های خود را مطرح کردند. دسترسی تمامی کشور به شبکه ارتباطی اینترنت به ویژه ایجاد شرایط لازم برای آموزش مجازی از مطالبات نمایندگان است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در این جلسه قول دادم که در اسرع وقت، تمامی ظرفیت وزارت ارتباطات برای آموزش مجازی پای کار می‌آید تا از یک سو دسترسی مردم فراهم شود و از سوی دیگر پشتیبانی لازم از نرم افزار شاد انجام گیرد تا نگرانی معلمان و دانش‌آموزان برطرف شود./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کمیسیون صنایع و معادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۸۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، کمیسیون اروپا در حالی که تحقیقات خود را در مورد نقض مشکوک قوانین محتوای آنلاین اتحادیه اروپا آغاز کرد، گفت: پلتفرم‌های متا (فیس‌بوک و اینستاگرام) در مقابله با تبلیغات گمراه‌کننده و اطلاعات نادرست در دوره پیش از انتخابات پارلمان اروپا ناکام مانده‌اند.

این تحقیقات توسط ناظران فناوری اتحادیه اروپا در میان نگرانی‌ها درباره روسیه و چین به عنوان منابع ممکن اطلاعات نادرست انجام شده است، اما همچنین در داخل اتحادیه اروپا نیز، برخی از احزاب سیاسی و سازمان‌ها با دروغ‌ها سعی در جذب رأی‌دهندگان در انتخابات ۶ تا ۹ ژوئن برای انتخاب پارلمان پنج‌ساله بعدی دارند.

قانون خدمات دیجیتال که در سال گذشته آغاز شد، شرکت‌های بزرگ فناوری را ملزم می‌کند تا برای مقابله با محتوای غیرقانونی و مضر در پلتفرم‌های خود اقدامات بیشتری انجام دهد  و در غیر این صورت با جریمه تا ۶٪ از درآمد سالیانه جهانی خود مواجه شوند.

مارگرت وستاگر، رئیس دیجیتال اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت: ما گمان می‌کنیم که نظارت متا کافی نیست، که شفافیت تبلیغات و رویه‌های تعدیل محتوا را ندارد.

او گفت: «بنابراین امروز، ما پرونده‌ای را علیه متا آغاز کرده‌ایم تا مطابقت آنها با قانون خدمات دیجیتال را ارزیابی کنیم.

متا که بیش از 250 میلیون کاربر فعال ماهانه در اتحادیه اروپا دارد، از روند کاهش ریسک خود دفاع کرد.

یک از سخنگویان متا گفت: ما یک فرآیند خوب برای شناسایی و کاهش خطرات در پلتفرم های خود داریم. ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری خود با کمیسیون اروپا و ارائه جزئیات بیشتر این کار هستیم.

متا پنج روز کاری فرصت دارد تا اتحادیه اروپا را در مورد اقدامات اصلاحی انجام شده برای رفع نگرانی ها مطلع کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرانسه جایگاه خود را بین ۱۰ اقتصاد برتر از دست می‌دهد
  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد