Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@02:34:50 GMT

رمزارز چیست؟ نحوه خرید ارز دیجیتال

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۹۲۱۷

رمزارز چیست؟ نحوه خرید ارز دیجیتال

برخلاف سایر ارزها، این ارز به شکل فیزیکی وجود ندارد. بیت‌کوین در سال 2008 ایجاد شد و اولین رمزارز جهان است.

به گزارش برنا، رمزارز یک دارایی دیجیتالی است که با اتکا به فناوری رمزنگاری، احتمال دو بار خرج کردن (double-spend) یا هرگونه جعل در آنها به حداقل می‌رسد. برخلاف سایر ارزها، این ارز به شکل فیزیکی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیت‌کوین در سال 2008 ایجاد شد و اولین رمزارز جهان است.

رمز ارزها بر خلاف سایر ارزها توسط یک مقام مرکزی صدور نمی‌شوند و این امر آنها را از مقررات دولتی یا هرگونه دستکاری مصون می‌دارد.

مشخصه‌های رمز ارز چیست؟

جان لانسکی (Jan Lansky) شش شرط را که یک سیستم برای تعریف رمز ارزها نیاز دارد، بدین شکل تعریف می‌کند:

این سیستم به هیچ مرجع مرکزی متکی نیست و با یک اجماع توزیع شده فعالیت می‌کند. این سیستم نمای کلی یونیت‌ها و مالکیت آنها را حفظ می‌کند. این سیستم تعیین می‌کند که آیا می‌توان یونیت جدیدی ایجاد کرد و در صورت عدم امکان، منشاء و نحوه تعیین مالکیت یونیت‌ها را تعیین می‌کند. مالکیت یونیت منحصراً توسط فرآیند رمزنگاری ثابت می‌شود. مالکیت یونیت‌ها را می‌توان تغییر داد (معامله کرد) اما شرح تراکنش، تنها توسط مالک یونیت‌ها صادر می‌شود. اگر دو یا چند دستورالعمل وارد سیستم شود، تنها یک دستورالعمل را برای تغییر مالکیت پذیرفته می‌شود. رمزارزها چگونه ایجاد می‌شوند؟

رمزارزها از طریق فرایندی به نام ماینینگ که یک فرآیند غیرمتمرکز و رقابتیست و در آن کاربران با سخت‌افزار خود در ازای حفظ امنیت شبکه، پاداش توکنی دریافت می‌کنند، ایجاد می‌شوند.

برای بیت‌کوین که یک نرخ عرضه ثابتی دارد، اگر افراد بیشتری برای استخراج آن تلاش کنند، کسب سود از شبکه به طور فزاینده‌ای دشوار می شود. این یکی از دلایل اصلی افزایش ارزش بیت‌کوین و رشد محبوبیت آن است.

بلاکچین چیست؟

اعتبار یک رمزارز با فناوری بلاکچین آن ثابت می‌شود که لیستی در حال رشد از بلاک‌ها  و سوابقی است که توسط فرآیند رمزنگاری تهیه می‌شود. بلاک چین در برابر تغییر داده‌ها مقاوم است. هر بلاک دارای یک مهر زمانی، داده‌های تراکنش و نشانگر هش بلاک پیش از خود می‌باشد.

بلاکچین‌ها توسط شبکه‌های همتا به همتا اداره می‌شوند و به عنوان یک دفترکل غیرمتمرکز، متن باز و توزیع شده عمل می‌کنند. این شبکه همتا به همتا با رعایت جمعی پروتکل‌های توافق شده، یک بلاک جدید را اعتبارسنجی می‌کند. پس از ثبت یک سابقه جدید، داده‌های موجود در بلاک غیرقابل تغییر هستند.

بیت‌کوین چیست و چه چیزی آن را ارزشمند کرده است؟

بیت‌کوین اولین ارز دیجیتال است و دلیل ارزشمند بودن آن این است که نوعی پول محسوب می‌شود و می‌توان از آن برای خرید کالا و خدمات استفاده کرد. بیت‌کوین به شش ویژگی پول پایبند است:

دوام: ماندگاری (مانند طلا که از ارزهای فیات پشتیبانی می‌کند) تعویض‌پذیری: می‌توان آن را با سایر دارایی ها معاوضه کرد قابلیت حمل: قابل جابجایی است تقسیم‌پذیری: می‌توان آن را به قسمت‌های کوچکتر تقسیم کرد کمیابی: به دست آوردن آن دشوار است شهرت : به عنوان روش یک پرداخت، شناخته و پذیرفته شده است

هرچه بیت‌کوین بیشتری توسط بانک‌ها، بازرگانان، موسسات و افراد پذیرفته شود، ارزش آن افزایش می‌یابد، زیرا به‌عنوان یک روش پرداخت معتبر شناخته می‌شود.

اگر شما هم به دنیای رمز ارز ها و ارز های دیجیتال علاقه مند شده اید و قصد خرید ارز دیجیتال را دارید، یکی از راه هایی که پیش روی شما برای سرمایه گذاری روی این حوضه می باشد، خرید و فروش رمزارز با استفاده از صرافی های ارز های دیجیتال می باشد. یکی از صرافی هایی که می توانید با آن ها برای خرید و فروش رمزارز کار کنید، صرافی اوکی اکسچنج می باشد. 

هم اکنون ارز های دیجیتالی که دنیای رمزارز ها وجود دارد تعداد بسیار زیادی دارد و شاید تعداد آن ها به هزاران یا ده ها هزار هم برسد. اتریوم، دوج کوین، بیت کوین و … از جمله رمزارز های معروف و مطرح در دنیای کریپتوکارنسی ها می باشد. 

شما می توانید برای خرید رمزارز و خرید بیت کوین ، به وب سایت اوکی اکسچنج مراجعه کنید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارز دیجیتال رمزارز خرید بیت کوین یونیت ها بیت کوین رمز ارز ارز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۹۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار

به گزارش خبرنگار مهر پیتر برَنت، تریدر حرفه‌ای و باسابقه معتقد است که بیت‌کوین (BTC) ممکن است در زمان رسیدن به بالاترین قیمت تاریخی (ATH) خود یعنی ۷۳۸۳۵ دلار، به اوج خود رسیده باشد. با این حال، برَنت گفت، این احتمال وجود دارد که رمزارز مذکور اکنون به محدوده ۳۰ هزار دلار یا حتی پایین‌تر سقوط کند. نکته جالب توجه آن است که برَنت معتقد است چنین کاهش قیمتی می‌تواند از دیدگاه بلندمدتی «بهترین گزینه» باشد.

پیتر برَنت، در پُست وبلاگ اخیر خود پیشنهاد می‌کند که بیت‌کوین ممکن است درحال‌حاضر به اوج خود در چرخه صعودی قیمت رسیده باشد.

وی گفت که اعتقاد دارد قیمت BTC به محدوده ۳۰ هزار دلار یا حتی به پایین‌ترین سطح قیمت در سال (۲۰۲۱) بازگردد.

برَنت این عقب‌نشینی مورد انتظار قیمت بیت‌کوین را به پدیده‌ای به‌نام «پوسیدگی‌نمایی» (الگوی تاریخی بازده نزولی در چرخه‌های صعودی) نسبت می‌دهد که معتقد است بر این دارایی دیجیتال که به‌تازگی به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۷۳۸۳۵ دلار رسیده است، تأثیر خواهد گذاشت.

کد خبر 6092016 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • استخراج کنندگان غیر مجاز رمزارز ۱۰۰ برابر نرخ انرژی را باید جریمه پرداخت کنند+ فیلم
  • نحوه خرید بلیط چارتر به مقصد دبی
  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید