Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حجت‌الاسلام رضا حاجی‌زین‌العابدینی ،مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: از ابتدای کرونا تاکنون ۱۴ میلیارد تومان برای تهیه نوشت افزار، بسته‌های معیشتی، بسته‌های بهداشتی، تجلیل از کادر درمان و کپسول اکسیژن هزینه شده است.

او در مراسم تودیع و معارفه رئیس اوقاف و امور خیریه ملایر اظهار کرد: قبل از کرونا سازمان اوقاف همه ساله، موکب‌هایی را در مسیر داخل کشور و در خاک عراق برای خدمت رسانی به زائران اربعین ایجاد می‌کرد که به علت وضع موجود امسال این امکان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان افزود: البته این موضوع به منزله آن نیست که خدمت به زائران سیدالشهدا (ع) تعطیل شود.

حجت‌الاسلام زین‌العابدینی از هزینه‌کرد اعتبارات این موکب‌ها به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و توزیع بین خانواده‌های نیازمند خبر داد و گفت: در این راستا ۷ هزار بسته در قالب طرح شمیم حسینی و با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال توزیع است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان یادآور شد: از سوی دیگر بر اساس نیت واقفان تعداد زیادی بسته‌های غذایی گرم طبخ و بین جامعه هدف و خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

حاجی‌زین‌العابدینی با بیان اینکه امسال در راستای کمک به دانش‌آموزان نیازمند نیز یک‌هزار و ۲۰۰ بسته نوشت افزار توزیع می‌شود گفت: بیشتر این بسته‌ها در شهرستان ملایر توزیع خواهد شد چراکه نیت مرتبط در این زمینه دارد، در شهرستان‌های دیگر نیز از محل موقوفات خود توزیع اقلام صورت می‌گیرد.

او افزود: در ایام کرونا ۴۲ تبلت نیز در شهرستان‌های استان از محل موقوفات خریداری و بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه برای ویژه‌برنامه اربعین در بقاع متبرکه نیز با کسب مجوز از ستاد کرونا برنامه‌هایی داریم تصریح کرد: با دریافت مجوز، برنامه‌های ویژه اربعین در اوقاف برگزار می‌شود، در غیر این صورت به صورت حضوری برنامه‌ای نخواهیم داشت.

منبع فارس

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه بسته های معیشتی ویروس کرونا مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۰۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات هیئت امنای با تجربه؛ جهش خوبی برای احیای موقوفات

محمد رمضانی، مدیر کل امور امنا و متولیان موقوفات سازمان اوقاف درمورد فعالیت‌های امنای موقوفات گفت: با توجه به این‌که مشخصاً ما در حوزه‌ی امنای موقوفات فعالیت می‌کنیم ظرفیت امنای موقوفات هم، در همین راستاست و هدفمان این است که یک انرژی و توان خارج از مجموعه وارد سازمان اوقاف شود و در اهداف وقف نقش آفرینی کند. چون وقف مردمی است و جامعه هدف نهایی وقف، کمک کردن به مردم با توجه به نیاز‌های منطقه و تشخیص‌هایی است که موقوفات را وقف کرده‌اند و به همین دلیل، از ظرفیت‌های مردمی استفاده می‌کنیم و افراد دلسوز در این حوزه به موقوفات کمک می‌کنند تا اجرای نیت در موقوفات مختلف به بهترین شکل صورت بگیرد.

مدیر کل امور امنا و متولیان موقوفات سازمان اوقاف تصریح کرد: تقریباً در سه سال گذشته که استفاده از ظرفیت‌ها را شروع کرده ایم حدود ۱۳۵۰ نفر امین در کشور داریم که البته این تعداد تا ۲ هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد و این ۱۳۵۰ نفر در قالب ۷۵۰ نفر در کل کشور ساماندهی شده‌اند و تلاش می‌کنیم برای هر منطقه هیئت امنایی تعیین کنیم که این هیئت امنا، ادارات اوقاف ما را در مسیر مأموریت‌های خود یاری می‌دهند و اتفاق‌های خوبی رخ داده است تا جایی‌که هر جا امنا به صورت جدی ورود پیدا کردند به این خاطر که متناسب با نیاز‌های هر موقوفه انتخاب شدند و افراد دارای صلاحیت با تخصص و تجربه کافی ورود پیدا کردند جهش خوبی در زمینه احیای موقوفات اتفاق افتاد.

رمضانی مطرح کرد: در نمایشگاه اخیر، دستاورد‌های هیئت امنا به نمایش گذاشته شد و واقعاً قابل مقایسه نیست. البته قبلاً هم کار موقوفات انجام می‌شده است ولی به دلیل حجم زیاد کارها، همکاران واقعاً نمی‌رسیدند همه کار‌ها را به سرعت انجام دهند. ضمن این‌که افراد معمولاً نگاه متفاوتی به موقوفات و بهره‌وری از آن دارند و تحولات چشمگیری اتفاق افتاده است. 

مدیر کل امور امنا و متولیان موقوفات سازمان اوقاف افزود: امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم نمایشگاه اخیر را صرفاً با هیئت امنای موقوفات داشته باشیم. زیرا فکر می‌کنم ظرفیت موقوفات به حدی است که خودشان می‌توانند نمایشگاهی مثل نمایشگاه اخیر را برای دستاورد‌های نهاد وقف ترتیب دهند و خروجی‌ها و اتفاق‌هایی که در موقوفات مختلف رقم زدند را به نمایش بگذارند و به صورت مقایسه ای، آمار و ارقام و اطلاعاتی را در اختیار دوستان قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رایگان در همدان
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رايگان در همدان
  • آغاز دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزد
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • هر فردی می‌تواند حساب بانکی خود را وقف کند
  • نزدیک به ۳ میلیارد تومان وقف پول انجام شده است + فیلم
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان شاهرود
  • اقدامات هیئت امنای با تجربه؛ جهش خوبی برای احیای موقوفات