Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،بهمن مرادنیا استادار کردستان امروز در نشست شورای آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: ما وقتی به عنوان مسئول به مردم وعده می‌دهیم باید با جدیت موضوع را پیگیری کرده و آن را در سریعترین زمان ممکن عملیاتی کنیم.

مرادنیا افرود:سال گذشته قرار شد تعدادی پروژه آموزشی برای امسال در استان آماده و تحویل شود اما کامل انجام نشده است که بخشی ازآن به پیمانکاران و بخشی هم به جدیت مدیران درپیگیری پروژه‌ها بر می‌گردد و مدیران باید در عملی کرده وعده ها بیشتد تلاس کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همواره در بحث آموزش سنگ تمام گذاشته است،گفت:،انتطار می‌رود مدیران در زمینه تکمیل فضاهای آموزشی اهتمام جدی داشته باشند تا با نهایت مساعدت و همکاری بتوان فۻا و مکان مناسب برای دانش‌آموزان استان فراهم کرد.

استادار کردستان از همه مدیران آموزش و پرورش در سطح استان درخواست کرد: ممکن است در سال جدید تحصیلی بخشی از آموزش ها کماکان در فضای مجازی ادامه داشته باشد، لذا ضروری است فضای شور و نشاط آغاز سال تحصیلی وجود داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه گفت: همزمان با سوم مهر آغاز سال تحصیلی جدید و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده آیین نمادین بازگشایی مدارس در تمام مدارس استان برگزار می،شود

رشید قربانی افزود: با توجه به اینکه تجارت جهانی و بین المللی نشان داده که تعطیلی مدارس آسیب‌های روانی و اجتماعی زیادی برای دانش‌آموزان به همراه داشته است لذا تاکید بر بازگشایی مدارس در حد معقول و با رعایت پروتکل های بهداشتی، انجام واکسیناسیون و سایر موازین بهداشتی در سال تحصیلی جاری است.

او با بیان اینکه برای بازگشایی مدارس در سال جاری سه سناریو تعریف شده است، گفت: براساس این سناریوها مدارس مناطق کم جمعیت و روستایی مهرماه و مدارس پرجمعیت و جمعیت متوسط نیز،از اول آبان و با توجه به شرایط کرونایی مناطق و به شکل اقتۻایی بتدریج و به شکل تمام حۻوری و نیمه حضوری بازگشایی شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: در مجموع رویکرد این است که دانش‌آموزان حتی اگر ۲‌روز در هفته باشد درکلاس حضور داشته باشند اما استفاده از فضای مجازی و شبکه شاد هم همچنان برقرار است و انتظار می رود مسوولان و خیرین در زمینه تهیه تبلت و گوشی برای دانش‌آموزان استان مارا کمک کنند.

قربانی در ادامه با بیان اینکه بازگشایی مدارس حۻوری یا مجازی نیازمند انجام اقداماتی است، گفت: یکی از الزامات ساماندهی نیروی انسانی است که با تخصیص نیرو، انجام به موقع نقل و انتقال و برقراری تعادل ، نیروی انسانی مورد نیاز استان تامین شده است .

او وضعیت استان از لحاظ برخورداری از نیروی انسانی را مطلوب دانست و گفت: یکی دیگر از اقدامات لازم ، کلاس بندی مدارس و تخصیص نیروی انسانی است که تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید باید عملیاتی شود .

مدیر کل آموزش و پرور ش کردستان ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات لازم، تدوین اطلس آموزشی و نحوه دسترسی دانش آموزان به آموزش است که باید توسط ادارات و مدارس قبل از آغاز سال تحصیلی جدید تهیه شود.

قربانی همچنین بر توزیع به موقع کتابهای درسی دانش آموزان قبل از آغاز سال تحصیلی جدید در بین دانش آموزان تاکید کرد و یادآور شد: دانش آموزانی که تاکنون به هر دلیل موفق به ثبت سفارش کتابهای درسی نشده‌اند، در فرصت باقی مانده تا آغاز سال تحصیلی جدید، اقدام کنند در غیر این صورت، برای آنها کتاب درسی تهیه نمی‌شود و دچار مشکل می شوند.

استان کردستان ۳۰۰هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰واحد آموزشی تحصیل می کنند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش بازگشایی مدارس آغاز سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان بازگشایی مدارس آموزش و پرورش نیروی انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۱۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه ثبت نام دانش‌آموزان دوره ابتدایی متقاضی شرکت در ارزیابی جهش تحصیلی آغاز شده و می‌توانند تا پایان خرداد ماه برای ثبت نام اقدام کنند، گفت: جهش تحصیلی از کلاس اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم دبستان انجام می‌شود.

الماسی در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط ثبت نام جهش تحصیلی گفت: در مرحله اول مدیر مدرسه پس از حصول اطمینان از شرایط دانش آموز ثبت درخواست او را در سامانه سیدا انجام می دهد، سپس بعد از تأیید درخواست توسط مدیر در سامانه سیرت، ثبت درخواست جهش توسط اولیاء در سامانه سیرت برای نوبت گیری و انجام مراحل ارزیابی در مرکز جامع سنجش انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در جهش تحصیلی آزمون هوش و بررسی روانشناختی گرفته می‌شود، افزود: پس از قبولی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، در پایه مورد نظر نیز بجز دروس تربیت بدنی و انضباط، آزمون اخذ می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه زمان ثبت نام و آزمون هوش و بررسی روانشناختی از ۱۰ اردیبهشت تا ۳۱ خرداد است، ادامه داد: میزان بهره هوشی و بررسی روانشناختی در این آزمون در دو طبقه باهوش و پر هوش به ترتیب یک و چند پایه است.

الماسی بیان اینکه به همه اولیاء توصیه می شود تحت تاثیر بازارهای بیرونی برای آمادگی روانشناختی قرار نگیرند، گفت: والدین نگاه واقع بینانه به توانایی بچه های خود داشته باشند و تنها مرجع بررسی صلاحیت های هوشی و روانشناختی برای جهش تحصیلی، وزارت آموزش و پرورش است، لذا از آوردن نتایج مراکز بیرونی جهت تعیین جایگاه خودداری شود.

وی با بیان اینکه از تصمیمات احساسی و هیجانی برای ارتقای تحصیلی فرزندان جدا خودداری شود، افزود: قبل از ارزیابی روانشناختی، هوشی و اعلام نتیجه از امتحان درسی پایه مورد نظر خودداری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه آغاز می‌شود
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های بام ایران