Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@03:34:02 GMT

دردسر نقشه گنج در یاسوج / پلیس هم رسید

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۲۹۰۵

دردسر نقشه گنج در یاسوج / پلیس هم رسید

سرپرست‌یگان حفاظت میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: گروه حفاری غیر مجاز گنج دوست در یکی از مناطق شهرستان بویراحمد متلاشی و اعضای آن دستگیر شدند.

 سعید طالبی پور روز چهارشنبه افزود: پس از دریافت گزارشی درباره فعالیت افراد مشکوک در یکی از مناطق استان به‌منظور حفاری غیرمجاز، اقدامات لازم برای بررسی صحت موضوع در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رکنا، وی اظهار داشت: پس از بررسی گزارش دریافتی ، با همکاری نیروی انتظامی گروه حفاری متلاشی و افراد خاطی دستگیر شدند.

بازداشت مردان گنج دوست در یاسوج

طالبی پور بیان کرد: در این عملیات پنج نفر بازداشت و ‌همراه آنها تعدادی ابزار و ادوات حفاری نیز کشف و ضبط شد.

سه هزار و ۸۲۴ شی تاریخی شامل سکه، ظروف سفال و فلزی و مربوط به دوره‌های عیلامی، هخامنشی، اشکانی و ساسانی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

هم اینک نیز ۳۰۱ اثر تاریخی مربوط به دوره‌های مختلف در موزه فعلی باستان شناسی یاسوج نگهداری می‌شود که یکی از شاخص‌ترین آنها تابوت سفالی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد بوده که در کشور منحصر به فرد است.

از این تعداد ۲ هزار و ۲۳۷ قطعه آن ثبت شده، ۴۴۴ در حال مطالعه و ۷۶ شی نیز بدل است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲ هزار و ۳۰۰ اثر تاریخی است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا گنج بازداشت اخبار حوادث گنج یاسوج گنج یاب گنج یاب قاچاق سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قیمت ریحانه پارسا ریحانه پارسا اینستاگرام لیندا کیانی در اینستاگرام لیندا کیانی سحر قریشی فال علیرضا بیرانوند فوتبالیست علیرضا بیرانوند و همسرش علیرضا بیرانوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۲۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول هیئت کوهنوردی باشت گفت: در این صعود که دو روز به طول کشید ، ۴۰۰ کوهنورد از سراسر استان حضور داشتند.
قلی پور افزود: این کوهنوردی به مناسبت گرامیداشت اجلاسیه شهدای باشت و همچنین دومین کنگره ۲ هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت.

دیگر خبرها

  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • گنج‌یاب‌ها در ساوه به گنج نرسیدند
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد