Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@22:08:03 GMT

افت شدید منابع آبی در دشت یزد ـ اردکان

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۳۵۰۸

افت شدید منابع آبی در دشت یزد ـ اردکان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد با تاکید بر مدیریت صحیح منبع آب چرخاب در این شهرستان به عنوان یکی از منابع آب واقع در دشت یزد – اردکان،گفت: در طول دوره برداشت در سال‌های گذشته بیش از ۲۰ متر از سطح منابع آب زیرزمینی در این منطقه پایین رفته که به طور متوسط سالانه میزان ۴۵ سانتیمتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او بر لزوم برنامه ریزی برای جلوگیری از تداوم کاهش تأکید کرد و افزود: بیش از ۶۰ درصد از مصرف آب در اشکذر به حوزه کشاورزی و بعد از آن هم بخش صنعت و شرب خانگی اختصاص دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد با اشاره به نصب کنتور‌های هوشمند در بخش کشاورزی و صنعت اشکذر، اظهار داشت: بیش از ۹۴ درصد از کنتور‌های آب بخش کشاورزی و ۶۳ درصد بخش صنعت، هوشمند بوده و امیدواریم این آمار تا پایان امسال  به ۱۰۰ درصد برسد.

جوادیان زاده تاکید کرد: با تحویل حجمی آب به بخش کشاورزی تا پایان سال ۱۴۰۵ به دنبال این هستیم که شاهد توقف افت سطح آب زیرزمینی در دشت یزد ـ اردکان به ویژه منطقه چرخاب باشیم.

او ابراز امیدواری کرد  با اجرای برنامه سازگاری با کم آبی که افق اول آن تا سال ۱۴۰۵ محسوب می‌شود، دیگر افتی نداشته و کسری مخزن منابع آبی به عدد صفر برسد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کم آبی مدیریت مصرف منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۳۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ سیل شدید در شمال مکه مکرمه

بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است که به برخی از جاده‌ها و خانه‌ها و خودروها در مسیر خود خسارت وارد کرده است.

دریافت 47 MB

دیگر خبرها

  • بیش از چهار هزار پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • چهار هزار و ۷۰۰ پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • تسهیل سرمایه گذاری در بخش دامپروری با اصلاح جرائم بهداشتی
  • بارش شدید باران در عربستان+فیلم/ هشدار قرمز صادر شد
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه+ فیلم
  • فیلم/ سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند