Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، ماموستا عبدالسلام امامی با اشاره به نقش پیاده‌روی اربعین حسینی در وحدت بیش از پیش مسلمانان، اظهار داشت: خوشبختانه عراق کشوری است که از همه طیف‌ها، اقوام و مذاهب در آن وجود دارد و مانند استان آذربایجان‌غربی که رنگین‌کمان اقوام و ادیان است، در عراق نیز تمدن بین‌النهرینی وجود دارد و از تمامی اقوام، ادیان و مذاهب در آن زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بزرگترین طیف‌هایی که در عراق وجود دارند شیعه و سنی و برخی مسیحیان هستند و باید گفت که یکی از محور‌های وحدت جهان اسلام نیز، اهل‌بیت پیامبر (ص) بوده و مزار بسیاری از بزرگان دینی در کشور عراق و در شهر‌های کاظمین، نجف، سامرا و کربلا است، اما امام حسین (ع) به عنوان کسی که در مقابل ظلم و استبداد تسلیم نشد، محور مشترک وحدت برای شیعه و سنی به شمار می‌رود.

امام جمعه مهاباد گفت: امام حسین (ع) فراتر از دین اسلام برای ادیانی مانند یهود و مسیحیت محور وحدت است و آن‌ها نیز ارادت خاصی به امام حسین (ع) دارند.

وی با اشاره به اینکه امروزه فرعونیان و قارونیان زمان می‌خواهند که در کشور‌های اسلامی و بر مردم مسلمان چیره شوند تصریح کرد: روحیه حسینی و الهام‌گیری از قیام عاشورا باعث می‌شود که مسلمانان عزت اسلامی خود را حفظ کنند؛ عزتی که خداوند می‌فرماید عزت را در راه خدا و پیامبر (ص) و اصحاب رسول خدا (ص) بجوییم.

ماموستا امامی با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین جزو حرکت‌هایی است که نه تنها از لحاظ مذهبی بلکه از لحاظ اجتماعی و سیاسی محور وحدت برای جهان اسلام تلقی می‌شود افزود: چرا که از لحاظ مذهبی، مردم در یک مسیر که هدف آن اهل‌بیت پیامبر (ص) بوده و آن اهل‌بیت (ع) نیز براساس قرآن و سنت رسول خدا (ص) باعث وحدت و اتحاد بیشتر جهان اسلام می‌شوند.

وی در ادامه اضافه کرد: متاسفانه گاهی مسلمانان از تبلیغات و ترفند دشمن غافل می‌شوند در حالی که قرآن فرمود مسلمانان باید در برابر کفار آمادگی داشته و مهیای مقابله شوند؛ بنابراین امروزه در حوزه جنگ نرم و جنگ سرد با حملات متعدد دشمنان رو به رو هستیم و بی‌شک یکی از نقشه‌های شوم دشمنان و سازمان‌های جاسوسی کشور‌های معاند برای جهان اسلام، ایجاد تخم تفرقه در میان مذاهب اسلامی است.

امام جمعه مهاباد تاکید کرد: شکل‌گیری مذاهب مختلف و آرا و اندیشه‌های افراطی در بین شیعه و سنی در شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های مجازی که به انحای مختلف انجام می‌شود در راستای شعله‌ور کردن اختلافات قومی و مذهبی در کشور‌های اسلامی است.

وی در پایان گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال تقویت مسائل ناسیونالیستی هستند و با این ترفند مردم را از اسلام و عزت و اهل‌بیت (ع) دور می‌کنند و به همین سبب پیاده‌روی اربعین و ایام و مناسبت‌هایی که مردم به آن اقتدا می‌کنند باعث می‌شود که نقشه‌های دشمنان نقش برآب شده و مسلمانان بر محور مستقیم حرکت کنند و فریب دشمنان را نخورند.

انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اربعین حسینی امام جمعه مهاباد تاسوعا و عاشورا وحدت اسلامی پیاده روی اربعین جهان اسلام اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۴۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن

نمایندگان جنبش‌های حماس و فتح با برگزاری نشستی در پکن به مساله حل و فصل اختلافات و مغایرت‌ها با یکدیگر پرداختند.

به گزارش ایسنا، منابع مطلع در این باره به شبکه الجزیره اعلام کردند در نشست دو روز گذشته جنبش حماس و فتح که به میزبانی پکن، پایتخت چین برگزار شد، بر ضرورت وحدت و پایان دادن به اختلافات تاکید شد.

این منابع افزودند اعضای ۲ جنبش تاکید کردند که این دیدار در چارچوب سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) و با پیوستن تمامی احزاب و گروه‌های فلسطینی به آن خواهد بود و در نشست بعدی که قرار است اواسط ژوئن در پکن برگزار شود، پرونده‌های مختلف را بررسی خواهند کرد.

طبق این گزارش، از جمله این پرونده‌ها، تمرکز بر نقش چین در تقویت وحدت فلسطین، تلاش برای پایان دادن به اشغالگری و تشکیل کشور فلسطین بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی است. این دو جنبش همچنین درباره ضرورت تشکیل یک دولت موقت، غیرجناحی و ملی در برهه فعلی رایزنی خواهند کرد. یکی از وظایف اولیه این دولت متحد کردن نهادهای فلسطینی و آماده‌سازی برای برگزاری انتخابات سراسری خواهد بود.

حاضران در نشست پکن بر وحدت موضع فلسطین در قبال جنگ علیه نوار غزه، اهمیت توقف جنگ نسل‌کشی، خروج کامل ارتش رژیم اشغالگر از این باریکه و هماهنگی تلاش‌های ملی مشترک برای کمک‌های فوری امدادرسانی به نوار غزه تاکید کردند. همچنین از جمله پرونده‌های مهم در دستور کار این نشست، بررسی هماهنگی مواضع و تلاش در کرانه باختری و قدس برای مقابله با حملات شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست به روستاها و شهرک‌ها و حمله به مسجد الاقصی بود.

حماس و فتح همچنین بر اولویت موضوع اسرا و ضرورت حفاظت از حقوق و حمایت از آنها در این مرحله تاکید کردند.

در سطح داخلی نیز نمایندگان ۲ جنبش علاوه بر توقف تبادلات رسانه‌ای، ضرورت احیای کمیته‌های مشترک و رسیدگی به مشکلات پیش روی آنها را بررسی کردند. حماس و فتح همچنین بر سر ادامه گفت‌وگو و تلاش برای دستیابی به وحدت فلسطین در سریع‌ترین زمان ممکن توافق کردند.

رویترز پیشتر به نقل از مقامات حماس و فتح اعلام کرد چین میزبان مذاکرات برای گفت‌وگو درباره تلاش‌های آشتی داخلی خواهد بود. این خبرگزاری گزارش داد ریاست هیئت حماس را «موسی ابومرزوق» از اعضای دفتر سیاسی این جنبش و هیئت فتح را «عزام الاحمد» بر عهده دارد.

در همین حال وزارت خارجه چین اعلام کرد، فتح و حماس اراده سیاسی خود را برای تحقق آشتی از طریق گفت‌وگو ابراز کرده‌اند.

لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست مطبوعاتی گفت نمایندگان فتح و حماس اخیرا برای گفت‌وگو در مورد ترویج آشتی فلسطین به پکن آمده‌اند. به گفته پکن که میزبان مذاکرات وحدت فلسطین است، طرفین برای ادامه گفت‌وگوها موافقت کردند و بر سر ایده‌هایی برای ادامه گفت‌وگو به توافق‌هایی دست یافتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • مطهری امام
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود