Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@23:17:37 GMT

ملا برادر در یک مصاحبه تصویری: خوب و سالم هستم

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۴۲۹۳

ملا برادر در یک مصاحبه تصویری: خوب و سالم هستم

عبدالغنی برادر ، معاون نخست‌وزیر دولت طالبان در مصاحبه‌ای تصویری، گزارش‌ها مبنی بر صدمه دیدن وی در درگیری با جناح رقیب طالبان را تکذیب کرد.

 به نقل از رویترز،  برادر در مصاحبه با تلویزیون دولتی که توسط دفتر سیاسی طالبان در دوحه در توییتر منتشر شد ، گفت: این درست نیست ؛ من خوب و سالم هستم. رسانه‌ها می‌گویند اختلافات داخلی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ چیز بین ما وجود ندارد ، این درست نیست.

این کلیپ کوتاه نشان می دهد که او روی مبل کنار مصاحبه کننده با میکروفون تلویزیون دولتی RTA نشسته است و ظاهراً از روی کاغذ می‌خواند. او می‌گوید: هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

پیشتر ، یک مقام از کمیسیون فرهنگی طالبان در توییتر گفته بود که این مصاحبه در تلویزیون RTA برای رد "تبلیغات دشمن" نمایش داده می‌شود. طالبان در روزهای اخیر مکررا رد صدمه به برادر را اعلام کرده‌اند.

این اظهارات پس از چند روز شایعه مبنی بر درگیری طرفداران برادر با اعضای شبکه حقانی ، گروه وابسته به طالبان که در نزدیکی مرز با پاکستان مستقر هستند و عامل برخی از حملات انتحاری معرفی شده‌اند ، مطرح می شود.

برادر ، یکی از اعضای بنیانگذار طالبان و از زمانی که بعنوان رئیس احتمالی دولت طالبان اعلام شد، مدتی بود که در ملاء عام دیده نشده بود. وی در هیئت وزیرانی که روز یکشنبه با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در کابل ملاقات کردند ، نبود.

در این کلیپ ، او گفت که در آن زمان ، در سفر بوده است و نتوانسته به موقع برگردد.

روز چهارشنبه ، انس حقانی ، برادر کوچکتر سراج الدین حقانی ، سرپرست موقت وزارت داخله طالبان ، نیز با انتشار بیانیه ای در توئیتر گزارش شکاف های داخلی در این جنبش را تکذیب کرد. این شایعات پس از حدس و گمان در مورد رقابت بین فرماندهان نظامی مانند حقانی و رهبران دفتر سیاسی در دوحه مانند برادر ، که تلاش های دیپلماتیک را برای دستیابی به توافق با ایالات متحده رهبری می کردند ، مطرح شده است.. ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۴۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال

ایسنا/خوزستان پرونده نزاع خانوادگی بین دو برادر در اهواز با پیگیری کارگروه مشترک شورای حل اختلاف و زندان به صلح و سازش و فراهم شدن شرایط آزادی زندانی منجر شد.

حجت‌الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان امروز (۱۱ اردیبهشت‌ماه) در خصوص این پرونده به رسانه‌ها اظهار کرد: اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ بین دو برادر درگیری رخ داد که در این نزاع یکی از آنان مجروح و دیگری بازداشت و روانه زندان شد.  

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، پیشگیری از گسترش و تشدید اختلافات بین اعضای خانواده و همچنین ابراز ندامت و پشیمانی زندانی از بزه خود، پرونده برای حل و فصل به کارگروه مشترک شورای حل اختلاف و زندان ارجاع شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در ادامه گفت: خوشبختانه پس از برگزاری چندین جلسه، یکی از این برادران با بخشش و گذشت از حق و حقوق خود زمینه آزادی برادر خود از زندان را فراهم کرد و این پرونده پس از سه سال منتهی به صلح و سازش شد.  

وی افزود: از برنامه‌های مهم و کاربردی معاونت توسعه حل اختلاف خوزستان، تقویت شعب شورای حل اختلاف مستقر در زندان‌ها است و فعالیت این شعب می‌تواند در آزادی زندانیان تاثیر بسزایی داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قتل خشن دو برادر تهرانی با وینچستر در نمایشگاه خودرو
  • سوء قصد مرگبار با وینچستر به جان ۲ برادر در نمایشگاه ماشین
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • ببینید/ ماجرای پلاک آویخته بر گردن شمسایی چه بود؟
  • برادرکُشی به دلیل اختلافات مالی در مشهد
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • مردی با جیب پر از چک‌پول توسط برادرش به قتل رسید
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • مادرم با هدیه وحید شمسایی روحیه گرفت