Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – رئیس اتاق استان کرمان گفت: آمارها نشان از رهاشدگی و عدم توجه به صنایع کوچک در کشور و استان کرمان داشته و همه توجهات به صنایع بزرگ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سیدمهدی طبیب‌زاده صبح امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان که با حضور زینی‌وند استاندار و پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: توجه به اهمیت صنایع کوچک در استان یک ضرورت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آمارها نشان از رهاشدگی صنایع کوچک در کشور و استان کرمان دارد و همه توجهات به صنایع بزرگ است افزود: اگر بتوانیم این صنایع را فعال و مورد توجه قرار دهیم قطعاً می‌توانیم کمبودهای اشتغال استان را جبران کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه خالص اشتغال استان کرمان در سال گذشته منفی 33 هزار بوده و رتبه بیکاری استان کرمان به رتبه دهم کشور رسیده گفت: کرونا نیز باعث تعطیلی و بیکاری تعدادی از شاغلین صنایع کوچک استان شده است.

وی با بیان اینکه در برنامه وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت نیز توجه خاصی به صنایع کوچک وجود ندارد افزود: توجه به صنایع کوچک و متوسط کشور، مانند بسیاری از کشورها قانون خاص نیاز دارد و باعث افزایش جی دی پی، اشتغال و توسعه اقتصادی می‌شود.

طبیب‌زاده با اشاره به اینکه توجه به صنایع کوچک، رفاه اقتصادی و اجتماعی ایجاد می‌کند و نباید از آن غفلت کرد گفت: متأسفانه برخی قوانین هم که در حمایت از این صنایع وجود دارد، اجرا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ارزش افزوده صنایع بزرگ باید در استان هزینه شده و بازار کالاهای مورد نیاز صنایع بزرگ از طریق صنایع کوچک استان تأمین شود افزود: اگر بخواهیم بنیه اقتصادی کشور به‌صورت ریشه‌ای تقویت شود راهی جز توجه به صنایع کوچک و متوسط نداریم.

در این جلسه مجید غفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه در شمال استان هزار و 398 پروانه بهره‌برداری واحدهای کوچک و متوسط داریم اظهار داشت: از این تعداد هزار و 297 واحد، اشتغال کمتر از 50 نفر دارند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان کرمان در شاخص ارزش افزوده فعالیت‌های صنعتی رتبه چهارم را در کشور دارد گفت: استان کرمان بعد از استان‌های اصفهان، مرکزی و آذربایجان شرقی قرار دارد که به واسطه وجود صنایع بزرگ در استان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان با بیان اینکه کرمان در رتبه هشتم کشور در تعداد صنایع کوچک و متوسط قرار دارد افزود: حدود هزار و 300 واحد کوچک و متوسط صنعتی در استان کرمان است.

استاندار کرمان: معطل ماندن سرمایه گذاران برای جواب استعلام‌ها هیچ توجیهی نداردسوء مدیریت در تامین برق صنایع استان کرمان خسارات سنگین به این حوزه وارد کرد

وی با عنوان اینکه استان اصفهان با حدود 6 هزار و 500 واحد رتبه اول کشوری را دارد ادامه داد: کرمان در شاخص اشتغال در صنایع کوچک و متوسط نیز جزو هشت استان کشور است دارد و در مجموع در شاخص‌های ارزش افزوده، اشتغال و تعداد صنایع کوچک رتبه هشتم کشور است.

انتهای پیام/511/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان صنایع کوچک و متوسط توجه به صنایع کوچک استان کرمان صنایع بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۴۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای پیشکسوتان صنایع دستی به ارگ کریم‌خانی شیراز باز شد

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از واگذاری ۵ اتاق در عمارت ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۸ اردیبهشت در مراسمی که به منظور واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان برگزار شد، گفت: در راستای حمایت، توسعه، ترویج و آموزش صنایع دستی این اقدام صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵ اتاق از ارگ کریم خانی به اساتید دارای نشان درجه یک صنایع دستی اختصاص یافته است، تاکید کرد: چنانچه صنایع دستی حمایت شوند زمینه برای توسعه اقتصاد و اشتغال فراهم خواهد شد.

ثابت اقلیدی از مهم‌ترین اهداف چنین اقدامی را گردهمایی هنرمندان در یک مکان و معرفی آن‌ها تولیدات فاخرشان به بازدیدکنندگان و گردشگران عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه ارگ کریم‌خانی یکی از جاذبه‌های اصلی و پربازدید کننده‌ترین گردشگری شیراز است حضور هنرمندان صنایع دستی در این مکان تاثیر بسزایی در معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی فاخر استان دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • پای پیشکسوتان صنایع دستی به ارگ کریم‌خانی شیراز باز شد
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • مسولان استانی به شهرستان‌های کوچک بیشتر توجه کنند
  • وقتی می گوئیم چیدمان هوشمندانه داخل خانه دقیقا منظورمان این است!(+تصاویر)
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!