Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@11:56:46 GMT

آزادسازی حریم ۶۰ متری ساحل دریا در محمودآباد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۵۱۶۵

آزادسازی حریم ۶۰ متری ساحل دریا در محمودآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری و به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، با دستور دادستان شهرستان محمودآباد و با حضور یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور و با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی محمودآباد، سواحل جعفرآباد آزاد و در اختیار عموم مردم قرار گرفت.

مجلس شورای اسلامی در سال ۸۳  براساس ماده ۶۳ قانون برنامه چهارم توسعه طرح جامع ساماندهی سواحل کشور را  با هدف جلوگیری از تخریب و آلودگی سواحل، توسعه پایدار در مناطق ساحلی، تضمین حق بهره‌برداری عمومی از سواحل و ساماندهی استفاده از سواحل کشور با اولویت سواحل دریای خزر به تصویب رساند، تاکید رییس قوه قضاییه بر تسریع در آزادسازی حریم ۶۰ متری دریا و آزادسازی ۱۵ درصد باقی مانده از سواحل این دریا همواره در دستگاه قضایی استان پیگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، استان مازندران  ۴۷۳ کیلومتر از ساحل حدود ۸۵۰ کیلومتری خزر را در اختیار دارد که ۳۰ کیلومتر آن در شهرستان ساحلی محمودآباد قرار دارد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: محمودآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۵۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید به سواحل خلیج فارس به صورت یکپارچه نگریست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ علی محقق اظهار داشت: خلیج فارس همواره محل تلاقی شماری از کریدور‌ها بوده و توجه به اینکه بنادر ایرانی در این زنجیره ایفای نفش کنند بسیار مهم است.

وی افزود: در بحث یکپارچه نگری توجه به نیروی انسانی از اهمیت بالایی برخوردار است که دانشگاه خلیج فارس می‌تواند نقش محوری در این موضوع داشته باشد.

محقق با اشاره به اهتمام جمهوری اسلامی ایران به امنیت منطقه خلیج فارس توسط کشور‌های منطقه گفت: در راستای تحقق امنیت دریامحور تقویت همکاری‌های چند جانبه امنیتی از جمله مانور‌های مشترک نظامی مهم و پرمفهوم است.

رئیس اداره اسناد وزارت امورخارجه یادآور شد: رویکرد تقویت سیاست اهتمام به گسترش روابط با کشور‌های حاشیه خلیج فارس در سیاست‌های دولت سیزدهم مشهود است.

محقق با اشاره به اینکه تعاملات تاریخی و تمدنی خلیج فارس از موضوعات مورد توجه است گفت: نگاه استعماری در منطقه خلیج فارس از زمان پرتقالی‌ها و بریتانیایی‌ها که در این منطقه سیطره داشتند وجود داشته است.

وی افزود: این امر باعث شده بود تا کشور‌های استعماری همواره به دنبال این باشند که شمال خلیج فارس از جنوب آن جدا شود.

دیگر خبرها

  • باید به سواحل خلیج فارس به صورت یکپارچه نگریست
  • (تصاویر) شگفت‌انگیزترین اکتشافات در دل دریاها؛ از خوک باربی تا مارماهی کور ژلاتینی
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • صعود فرهنگیان ۸ استان جنوبی کشور به کوه بل اقلید
  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید