Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون پایش و نظارت حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از صدور اخطاریه کتبی به اداره آب و فاضلاب اهر از بابت ضرورت رفع ایرادات تصفیه‌خانه فاضلاب شهری و شهرداری اهر جهت ساماندهی زباله‌گاه خبر داد.

رضا فدایی در رابطه با اقدامات صورت گرفته جهت رفع منشأهای بوی نامطبوع در شهر اهر افزود: کارشناسان اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با همراهی فرماندار، رئیس دادگستری و دادستان اهر از منشأهای بوی نامطبوع در شهر بازدیدهایی انجام داده و محل‌ها را شناسایی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از شکایت اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از اداره آب و فاضلاب و شهرداری اهر در رابطه منشأهای بوی نامطبوع در شهر اهر خبر داد و گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب شهری و زباله‌گاه اهر جزو منشأهای بوی نامطبوع در شهر اهر هستند که از ادارات مربوطه شکایت کرده‌ایم و از طرفی این طرح شکایت از طریق دادستان اهر به تصفیه‌خانه فاضلاب و شهرداری اهر ابلاغ شده است، البته یکسری اقدامات در تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر انجام شده و چون ایرادات فنی در تصفیه‌خانه فاضلاب وجود دارد مؤثر بودن اقدامات زمان‌بر خواهد بود.


وی با بیان این‌که ساماندهی زباله‌گاه و رفع ایرادات تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر را از طریق مقامات قضایی پیگیر هستیم، گفت: همچنین اداره آب و فاضلاب به جهت تسریع در رفع ایرادات و نواقصات تصفیه‌خانه فاضلاب شهری و شهرداری اهر از بابت عدم ساماندهی زباله‌گاه اخطار کتبی دریافت کردند و اگر دستگاه‌های فوق به تعهدات عمل نکنند اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی اقدامات حقوقی انجام خواهد داد.


فدایی ادامه داد: مهلتی که اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان در قالب اخطاریه کتبی به اداره آب و فاضلاب و شهرداری اهر داده به معنی ضرب‌الاجل است، چراکه هرگونه تعلل در رفع ایرادات تصفیه‌خانه فاضلاب شهری و ساماندهی زباله‌گاه اهر پذیرفتنی نیست.


وی با ذکر این‌که اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی بر اساس قوانین و ضوابط در رابطه رفع بوی نامطبوع در شهر اهر، مسئولیت نظارتی دارد، گفت: کمیته‌ای به نام ایمنی فاضلاب با دبیری بهداشت و درمان وجود دارد و محیط زیست تنها عضوی از این کارگروه است؛ طبق قانون آبیاری باغات و اراضی کشاورزی با آب فاضلاب دارای آلودگی تخلف است و متولی رسیدگی به این موضوع وظیفه بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی است و حتی از نظر قانونی می‌توانند محصولات کشاورزی حاصل از آبیاری با آب فاضلاب آلوده را نیز امحاء کنند.


معاون پایش و نظارت حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر به رودخانه اهرچایی در نمونه‌برداری‌های محیط زیست آلودگی بیش از حد را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: اخیراً نمونه‌برداری دیگری انجام شده که در روزهای آینده نتیجه مشخص می‌شود و طبق تعریف‌های صورت گرفته نتیجه این نمونه‌برداری نیز آلودگی بالاتر از استاندارد را نشان خواهد داد.


به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، فدایی از حضور کارشناسان اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی برای ارزیابی اقدامات رفع ایرادات تصفیه‌خانه فاضلاب شهری و ساماندهی زباله‌گاه اهر در روزهای آینده در شهرستان اهر خبر داد و یادآور شد: شهرستان اهر از نظر اهمیت و جایگاه زیست محیطی برای اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی حائز اهمیت بوده و سعی می‌کنیم تا از آلایندگی‌های زیست محیطی این شهرستان جلوگیری کنیم، به همین علت کارشناسان و مدیران محیط زیست استان برای ارزیابی دقیق اقدامات جهت رفع ایرادات و آلایندگی تصفیه‌خانه فاضلاب شهری و ساماندهی زباله‌گاه اهر در شهرستان حضور می‌یابند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست استانی شهرستانها اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی تصفیه خانه فاضلاب شهری فاضلاب و شهرداری اهر ساماندهی زباله گاه اداره آب و فاضلاب زباله گاه اهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۵۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است

امین طلاب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اخیراً شاهد انتشار فیلم‌هایی در فضای مجازی مبنی بر برداشت غیر اصولی بارناکل از لاک‌پشت‌های دریایی در استان بودیم که این اقدام غیرقانونی و مغایر با اصول حفاظت از محیط زیست است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه بارناکل‌ها موجوداتی سخت‌پوست هستند که به طور طبیعی به سطوح سخت مانند صخره‌ها، کشتی‌ها، اسکله‌ها و حتی لاک لاک‌پشت‌های دریایی می‌چسبند، اظهار داشت: این موجودات بخش طبیعی از اکوسیستم دریایی هستند و می‌توانند فواید متعددی برای میزبان خود داشته باشند.

رئیس محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: برداشتن بارناکل‌ها از لاک لاک‌پشت‌های دریایی در اکثر موارد ضرورتی ندارد و این موجودات به ندرت به سلامتی لاک‌پشت‌ها آسیب می‌رسانند.

طلاب با تاکید بر اینکه برداشت غیر اصولی بارناکل‌ها می‌تواند برای لاک‌پشت‌ها استرس‌زا و آزاردهنده باشد و به پوسته آنها آسیب برساند و آنها را در معرض عفونت قرار دهد، تصریح کرد: برداشت بارناکل‌ها فقط در موارد خاص و توسط متخصصان مجرب و با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست باید انجام شود.

رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از مردم خواست در صورت مشاهده چنین اقداماتی، مراتب را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان یا پاسگاه‌های ساحلی اطلاع دهند.

وی خاطرنشان کرد: حفاظت از محیط زیست دریایی و جانوران ارزشمند آن وظیفه‌ای همگانی است و همه باید در این راستا تلاش کنیم.

بارناکل، گروهی از بندپایان زیرشاخه سخت پوستان، رده ماگزیلوپودا یا آرواره پایان و خرچنگ‌های دریایی محسوب می‌شود.

این جانور سخت پوست، معمولاً به سطوح مختلف آب از جمله صخره‌ها، اجسام غرق شده در آب، سازه‌های آبی و حتی بدنه کشتی‌ها و قایق‌ها می چسبد.

بارناکل‌ها همچنین رابطه همزیستی با برخی جانوران دریایی مانند خرچنگ، لاک پشت، وال و مارماهی دارند. این سخت پوستان دارای صفحاتی هستند که آنها را در برابر جانوران شکارچی محافظت می‌کند.

کد خبر 6089606

دیگر خبرها

  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه