Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@14:40:37 GMT

راه اندازی کمپین من واکسن می‌زنم در جهرم

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۵۳۹۲

راه اندازی کمپین من واکسن می‌زنم در جهرم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  سید مجید ارجمند معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم در جلسه ستاد مقابله با کرونای این شهرستان  با اشاره به اینکه هدف این کمپین، واکسیناسیون افراد در نقاط حاشیه شهر و کم‌برخوردار است بیان کرد: گروه واکسیناسیون معاونت بهداشتی دانشگاه به همراه اورژانس ۱۱۵ در این مناطق مستقر شدند تا واکسیناسیون افراد به راحتی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر اینکه  معلولان نیازی به مراجعه به مراکز بهداشتی شهر و روستا ندارند تصریح کرد: در این کمپین، برای سهولت افرادی که دارای مشکل حرکتی هستند، امکانی فراهم آمده تا گروه واکسن با مراجعه به منازل این افراد، واکسیناسیون این افراد را انجام دهند.

ارجمند ادامه داد:  در این طرح، گروه سنی ۱۸ سال به بالا در نقاط کم برخوردار تحت واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم افزود: تیم واکسیناسیون معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم ، در کوی شهید سحرخیز  مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی امام محمد باقر (ع)  جهرم برای واکسیناسیون افراد مستقر شدند.

سرگرد پاسدار محمد کوثریان فرمانده حوزه مقاومت بسیج بقیه الله(عج) نیز اضافه کرد: طرح پایش سلامت خانه به خانه و واکسیناسیون محله‌ای، با اقدام جهادی بسیجیان عضو گروه جهادی شهید نامجو از حوزه مقاومت بقیه الله (عج)، در کوی شهید سحرخیز اجرا شد.

او اظهار کرد: ۷۰ نفر از بسیجیان عضو گروه جهادی شهید نامجو در قالب ۲۰ گروه به همراه سرگروه یک پرستار بسیجی به در منازل اعزام و اقدام به پایش سلامت کردند. 

شتاب گرفتن روند واکسیناسیون با تزریق میانگین روزانه ۴ هزار دوز واکسن در جهرم و خفر

 همچنین محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم گفت: تاکنون ١٠١ هزار و ٢٣٧ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۵۴ هزار و ٢۴۵  نفر نیز دوز دوم را تزریق کردند.

او بیان کرد:  تعداد یک هزار و ١٠٠ نفر از شهروندان خفر و ١٢٣ نفر از شهروندان کوی سحرخیز جهرم در قالب کمپین من واکسن می‌زنم  به صورت محله‌ای و در منازل واکسینه شدند که آمار قابل توجهی به شمار می آید.

رحمانیان تصریح کرد: در حال حاضر واکسیناسیون سنین ۱۸ سال به بالا در روستاها، مناطق عشایرنشین و حاشیه شهر در حال انجام است که با کمک های داوطلبانه نیروی های مقاومت بسیج، دانشجویان و داوطلبان هلال احمر سرعت بیشتری می گیرد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم به گروه‌های هدف و مهمی که تا به امروز  واکسینه شده ند اشاره کرد و  ادامه داد: کادر بهداشت و درمان، فرهنگیان، کادر آموزش و پرورش، ادارات، بانک ها، دانشجویان، اصناف، کادر نظامی و انتظامی، دانشگاهیان و خانواده های آنان از جمله افرادی هستند که تاکنون یک یا دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند. 

او با یادآوری جذب نیروهای داوطلب و همکاری‌های بین بخشی برای توسعه و افزایش سرعت کار مراکز تجمیعی واکسیناسیون، افزود: در حال حاضر به میزان کافی انواع واکسن های آسترازینکا، برکت و سینوفارم در سطح شهرستان موجود است و این نوید را به مردم می‌دهیم  که با افزایش مراکز تجمعی و اضافه شدن کانترهای واکسیناسیون و از هم مهمتر مشارکت مردم در مدت زمان کمی بیشترین جمعیت  تحت پوشش را واکسینه کنیم.  

رحمانیان  اضافه کرد: امروزه در تمام مطالعاتی که در دنیا انجام شده ثابت شد که واکسیناسیون تنها راه حل مبارزه با ویروس است و همان طور که آمار تلفات جانی این بیماری نشان می دهد بیشتر فوتی ها یا واکسن تزریق نکرده بودند و یا تنها یک دوز واکسن را دریافت کرده بودند. 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم اظهار کرد: در آینده، برای انجام بسیاری از مناسبات اجتماعی داشتن کارت واکسن الزامی  می شود همان گونه که در حال حاضر  برای سفرهای خارجی نیاز به کارت واکسن است.

او گفت: بنابراین بر همه افراد خانواده که واجد شرایط هستند لازم است برای دریافت واکسن شتاب کنند تا خود و افراد خانواده شان را  در برابر اثرات و تبعات این بیماری مرگبار ایمن کنند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم بهداشتی دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۵۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای سلماس برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد

هوای شهر سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام و مرکز بهداشت این شهرستان اقدام به صدور توصیه و هشدار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا وضعیت کیفیت هوای سطح شهر سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام شد.

از این رو مرکز بهداشت شهرستان سلماس اقدام به صدور توصیه و هشدار برای عموم شهروندان ساکن در این شهر به شرح ذیل کرد.

۱_ از تردد غیرضروری تمام افراد به ویژه افراد حساس شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی ممانعت شود.

۲_حضور در پارک‌ها و پیاده‌روی در شرایط آلودگی و گرد و غبار، صورت نگیرد .

۳_ استفاده از ماسک تنفسی فیلتردار N95 برای کارکنانی که به واسطه شغلی، بیشتر در معرض گردوغبار قرار دارند، مثل پلیس راهور, خدمات شهری و....ضروری است.

۴_ شهروندان در صورت مواجه با تنگی نفس و هر گونه ناراحتی قلبی- عروقی، سریعاً به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی یا بیمارستان مراجعه کنند.

۵_ برای پیشگیری از ورود گرد و غبار به داخل ساختمان، در و پنجره‌ها و منافذ را ببندید و از باز و بسته کردن غیر ضرور آن‌ها خودداری شود.

کد خبر 748505

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • هوای سلماس برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد