Web Analytics Made Easy - Statcounter

در راستای سفر رئیس جمهوری به شهرستان طبس و دستور ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، هیاتی به ریاست حاتم شاکرمی، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و متشکل از مدیرکل روابط کار و جبران خدمت ومدیرکل بازرسی کار به شهرستان طبس سفر کرد.

به گزارش برنا؛ در این سفر مدیران کل حوزه معاونت نشست های تخصصی با تشکل های کارگری،کارفرمایی و بازرسی این شهرستان برگزار و موضوعات مختلف مربوط به این حوزه را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:  عملکرد 40 درصدی آراء سازشی و عدم تجمعات کارگری در استان  خراسان جنوبی نشان دهنده  نشاط و پویایی است.

 کوروش یزدان در نشست تخصصی و هم اندیشی منتخبین اعضای مراجع حل اختلاف و کارشناسان روابط کار مرکز استان خراسان جنوبی که با حضور شرکای اجتماعی برگزار شد، ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ سازش در مراجع حل اختلاف افزود: ترویج این فرهنگ علاوه بر اعتقاد مراجع حل اختلاف به اثرات مطلوب آن باعث رزق و روزی حلال نیز خواهد شد .  

یزدان در پاسخ به مباحث مطروحه توسط اعضای جلسه به لزوم توجه به  موضوع سازش مستقیم که  در ماده ۱۵۷ قانون کار به صراحت آمده،  نقش تشکل ها، انجمن های صنفی، نمایندگان کارگران و کارفرمایان را مهم دانست و خاطرنشان کرد: در صورت انجام درست این رسالت توسط تشکل ها خروجی مطلوبی خواهد داشت.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت تصریح کرد: همچنین رعایت مقررات و حفظ کرامت انسانی توسط شعب سازمان های حمایتی مثل تامین اجتماعی در پرداخت و‌توجه ویژه به کارگران بیکارشده باعث رفع بسیاری از مشکلات و اختلافات فی مابین ایشان و‌ کارفرما می شود.

یزدان در این نشست ۴ساعته ، ضمن تشریح دستورالعمل جدید تعیین صلاحیت و رتبه بندی و عملکرد سامانه جامع روابط کار بر  احصاء نقاط ضعف و قوت سیستم و ‌تلاش برای تقویت و ‌رفع آن بر اهتمام حوزه کاری به ارتقای مستمر آن تاکید کرد.

در نشست تخصصی بازرسان کار استان خراسان جنوبی راهبردهای کلان حوزه بازرسی کار تشریح شد

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی مظفری، مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ،  در نشست تخصصی  بازرسان کار استان خراسان جنوبی که با حضور اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد،  با تقدیر از زحمات بازرسان کار آن استان که به رغم همه محدودیت ها با تلاش حداکثری زمینه صیانت از نیروی کار استان را بر عهده دارند؛ به ‌تشریح راهبردهای کلان حوزه بازرسی کار کشور پرداخت و به پرسش های مطروحه از سوی بازرسان کار پاسخ داد.

دبیر شورای عالی حفاظت فنی همچنین از برنامه ابلاغ الکترونیک بازرسی کار در محل کارگاه خبر داد و گفت: با تجهیز بازرسان کار به ابزار الکترونیک ثبت نقایص مشهود از مقررات و آیین نامه های حفاظت فنی و ایمنی، این امکان فراهم خواهد آمد که بازرسان کار با مراجعه به محل هر کارگاه به صورت برخط ضمن ثبت و مستند سازی تصاویر نقایص مشهود، با تسریع در ابلاغ نقایص به کارفرمایان، امکان پایش آتی رفع اشکالات از سوی کارفرما را هم فراهم آورند که این اقدام تحولی مهم در بخش بازرسی کار محسوب می شود.

او ابراز امیدواری کرد: تا با تسریع در تکمیل زیرسامانه بازرسی های ادواری بازرسی کار و تامین تجهیزات مورد نیاز بازرسان کار شاهد عملیاتی سازی آن‌ طرح باشیم.

مظفری، همچنین با اشاره به مجوز جذب بازرس کار در پست های بلاتصدی گفت: این مجوز اخذ شده و مشروط به رعایت سقف نیروهای قراردادی اداره کل استان است؛ همچنین  برنامه ریزی به‌ منظور  تامین خودرو واحدهای اجرایی با رویکرد تخصیص خودرو با درج‌ نشان‌ بازرسی کار برای کاربری صرف در ادارات بازرسی کار از معاونت منابع وزارتخانه درخواست‌ شده و امید است که با دستور مساعد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این ‌مهم‌ محقق شود.

او افزود: با تکمیل زیرسامانه های تخصصی حوزه بازرسی کار از جمله زیر سامانه مشاغل سخت و زیان‌آور که طی آن سوابق بیمه ای متقاضیان با همکاری سازمان تامین اجتماعی در آن بارگذاری خواهد شد، این امکان فراهم‌خواهد شد که روند رسیدگی به درخواست متقاضیان تسریع و بهبود  یابد.

مظفری همچنین با طرح موضوع الحاق به مقاوله نامه شماره ۸۱ سازمان بین المللی کار تحت عنوان بازرسی کار گفت: موضوع الحاق به آن مقاوله نامه در اواخر دولت دوازدهم در انتظار طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بود که همچنان در دستور کار قرار دارد و امیدوارم که به زودی ضمن تحقق این مهم، زمینه ایجاد ساختارهای توسعه ای در بازرسی کار کشور را فراهم آورد.

موضوعات وجود حدود ۴۰ درصد پست های بلاتصدی بازرسی کار  در استان، روند رسیدگی‌ به درخواست های کارگران در کمیته های کارهای سخت و زیان آور در آن استان که سهم قابل توجهی از  نیروی بازرسان کار را به خود اختصاص داده است و همچنین  ضرورت تقویت کمی و‌ کیفی خودرو و سخت افزار مورد نیاز  بازرسان کار از  مهم‌ترین ‌مواردی بود که در این نشست مورد بحث قرار گرفت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی استان خراسان ترویج فرهنگ قانون کار تامین اجتماعی مشکلات روابط عمومی رفاه اجتماعی کار و رفاه نیروی کار الکترونیک آیین نامه خودرو وزارتخانه سازمان تامین اجتماعی دولت مجلس شورای اسلامی خدمت کارگر فرهنگ کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی وزارت تعاون بازرسان کار روابط کار بازرسی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۶۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیکاری در کشور تک رقمی شد

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام محمدی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این هفته شهرکرد، با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در هفته کار و کارگر، اظهار کرد: سخنرانی حضرت آقا درباره اهمیت کار و کارگر یک سخنرانی منشوری برای مسئولین مرتبط با کار و کارگر می‌باشد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری اهتمام مسرانه بر مسئولیت‌های دولت در قبال کارگران داشتند، بیان داشت: به مسئولین دستور دادند که به فکر پایداری کار کارگران باشند و امنیت شغلی را برای کارگران ایجاد کنید.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: مقام معظم رهبری توجه به آموزش‌های ایمنی کار دارند و فرمودند: قابل قبول نیست برخی از کارگران که برای امرارمعاش خانواده درخدمت تولید کشور هستند، صدمه جسمی و مالی ببینند.

وی با اشاره به جان باختن ۸۱۱ نفر ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۱ خاطر نشان کرد: حضرت آقا به مسئولین کار و تعاون دستور دادند به فکر این موضوع باشند و کارگران آموزش ببینند.

محمدی با اشاره به فعالیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه رفاه تصریح کرد: ۳ طرح حمایتی در حال اجرا می‌باشد که شامل یارانه متداول، کالابرگ فجرانه الکترونیکی و طرح یسنا که تقویت کننده امنیت غذایی مادران شیرده است.

وی افزود: تأمین امنیت غذایی برای کودکان ۹ تا ۵۹ ماهه که نزدیک ۱۳۰ هزار کودک بر مبنای تشخیص وزارت بهداشت توسط وزارت کار تقویت می‌شوند و به مادران ماهیانه ۶۰۰ هزار تومان برای تغذیه و تقویت کودکان هزینه داده می‌شود.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به فعالیت‌های وزارت در زمینه اقتصادی اشاره و اذعان داشت: در یک سال و نیم گذشته ۱۵۵ طرح اقتصادی در وزارت خانه با سرمایه گذاری ۷۷ هزار میلیارد تومان تکمیل شد.

وی ادامه داد: ۱۴۷ طرح جدید شروع شده که در سال آینده با پیش بینی سرمایه گذاری ۳۵ همتی، وارد مدار تولید می‌شود.

محمدی درباره اینکه میزان پوشش بیمه‌ها افزایش یافته است گفت: در صندوق بازنشستگی کشاورزان، روستاییان، ۴۰ درصد پوشش بیمه‌ها نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

وی درباره صیانت از نیروی کار که دغدغه مقام معظم رهبری می‌باشد، افزود: ۱۴ درصد آسیب‌های ناشی از کار نسبت به سال گذشته کاهش یافته و برای اولین بار بنگاه‌های دارای ۱۰ نفر یا کمتر تحت پوشش حفاظت و ایمنی کار قرار می‌گیرند.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: تفاهم نامه منعقد شده تا ۴ میلیون نفر کارگر برای اولین بار در کشور مورد آموزش ایمنی، حفاظت و ایمنی بیولوژیکی کار قرار گیرند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان در رسانه‌های معاند خاطر نشان کرد: وضعیت پایدار و رو به جلو می‌باشد، بیکاری در کشور تک رقمی شده؛ برای اولین بار میزان سرمایه گذاری افزایش یافته، نقدینگی مهار شده است.

محمدی گفت: به جوانان بگوید آنچه یک ملت را سر پا نگه می‌دارد امید است به آینده امیدوار باشیم.

کد خبر 6089132

دیگر خبرها

  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • عملکرد بخش تعاون در کاشان موفقیت‌آمیز نبوده است
  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است
  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا
  • بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود
  • برگزاری بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران