Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:28:30 GMT

«مهدی خلیلی» با ۷ رای شهردار بندرانزلی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۶۹۸۴

ایسنا/گیلان با هفت رای موافق اعضای شورای شهر بندرانزلی، مهدی خلیلی به عنوان شهردار انتخاب شد.

در دهمین جلسه فوق‌العاده و علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی که با دستور کار انتخاب شهردار بندرانزلی و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و بابک شکوهی‌راد، معاون عمرانی فرمانداری انزلی در محل شورا برگزار شد، مهدی خلیلی با هفت رای قاطع اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان شهردار بندرانزلی انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مرحله نخست رای گیری که طبق تصمیم اعضای شورا انجام شد، هر کدام از اعضا به دو نفر از هفت گزینه شهرداری بندرانزلی رای دادند که در مرحله نخست مجید کیاورز یک رای، امیر احمدی‌فرد دو رای، محمد انام‌پور یک رای، مصطفی مرتضوی یک رای، رضا رسولی سه رای و مهدی خلیلی پنج رای کسب کردند.

در مرحله دوم رای‌گیری از بین دو گزینه مهدی خلیلی و رضا رسولی که بیشترین آرا را داشتند مجددا اقدام به رای‌گیری شد و در نهایت مهدی خلیلی با کسب هفت رای و به اتفاق آرای اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان شهردار بندرانزلی انتخاب شد.

گفتنی است، مهدی خلیلی دارای کارشناسی ارشد مدیریت دولتی(مدیریت نیروی انسانی) و کارشناسی مدیریت دولتی است و از جمله سوابق اجرایی او می‌توان مدیر کارگزینی شهرداری بندر انزلی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و رئیس سازمان حمل و نقل شهری، بازرس سازمان آتش‌نشانی، مدیر اداره درآمدهای عمومی شهرداری، سرپرست شهرداری بندرانزلی در دو دوره، ناظر پروژه ISO۹۰۰۱ شهرداری بندر انزلی، شهرداری ناحیه غازیان و مدیر واحد GIS شهرداری بندر انزلی را نام برد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها بندر انزلي شهرداري شهردار بندرانزلی شورای اسلامی شهر اعضای شورای مهدی خلیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۶۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد

«صادق خان» موفق شد تا در انتخابات شهرداری لندن بر رقیب خود از حزب محافظه‌کار غلبه و کرسی شهرداری پایتخت انگلیس را برای سومین دور متوالی حفظ کند.

خان که از سال ۲۰۱۶ کرسی شهرداری لندن را بر عهده دارد، توانست با کسب ۴۳ درصد آراء سوزان هال از حزب محافظه‌کار را شکست داده و برای چهار سال دیگر بر مسند شهرداری لندن تکیه بزند.

این برای نخستین بار است که یک شهردار لندن برای سه دوره متوالی انتخاب می‌شود. گفتنی است که این سمت در سال ۲۰۰۰ ایجاد شد و نخستین کرسی آن به «کن لیوینگستون» از حزب کارگر رسید. هشت سال بعد یعنی سال ۲۰۰۸ بوریس جانسون بر مسند شهرداری لندن تکیه زد و سپس صادق خان انتخاب شد.

خان به دلیل مسلمان بودن در میان جوامع اسلامی طرفدارانی دارد؛ مواضع ضد امپریالیستی وی نیز به ویژه در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ هوادارانی را برای او در میان گروه‌های حقوق بشری دست و پا کرده است.

اما سیاست‌های سختگیرانه او در حوزه مقابله با تغییرات اقلیمی، با اعتراضات گسترده‌ای مواجه شده است. او تابستان سال گذشته طرح حذف خودرو‌های قدیمی از خیابان‌های شهر را به اجرا گذاشت و با این کار ده‌ها هزار راننده را به اصطلاح پیاده و یا با جریمه‌های سنگین مواجه کرد.

بر اساس طرح موسوم به یولز، روزانه ۱۲.۵ پوند (حدود ۱۶ دلار) برای اکثر خودرو‌های بنزینی و ون‌های تولید شده پیش از سال ۲۰۰۶ میلادی و خودرو‌های دیزلی قبل از ۲۰۱۵ میلادی جریمه تعیین شده است.

این طرح ابتدا در سال ۲۰۱۹ در مرکز لندن پیاده شد؛ در سال ۲۰۲۱ به حومه‌های داخلی شهر گسترش یافت و از تابستان سال گذشته کل لندن از جمله حومه‌های بیرونی آن که بیش از نیمی از جمعیت ۹ میلیون نفری شهر در آن زندگی می‌کنند را در بر گرفت.

بر اساس گزارش‌ها، حدود ۷۰۰ هزار خودرو با استاندار‌های طرح یولز سازگار نبودند و رانندگان این خودروها، در شرایط بغرنج اقتصادی و بحران هزینه‌های زندگی در انگلیس، ناگزیر به تعویض خودرو‌های خود شدند.

«خان» دو سال پیش گسترش طرح یولز در سراسر لندن را به رای گذاشت و ۶۰ درصد از مردم مخالفت کردند. او، اما با ادعای دستکاری شدن آرا، اعلام کرد این طرح را مطابق با آنچه وظیفه خود برای مقابله با تغییرات اقلیمی نامید و به رغم مخالفت دولت، پیش خواهد برد.

آمار‌ها نشان می‌دهد که اجرای طرح یولز در مناطق مرکزی لندن طی سال‌های گذشته، میلیون‌ها پوند برای شهرداری لندن منفعت مالی به همراه داشته و این مساله حسن نیت طرح «صادق خان» را در شرایطی که سیستم حمل و نقل لندن با کمبود بودجه و اعتراض گسترده کارکنان آن مواجه است، زیر سوال برده است.

آمار‌های رسمی نشان می‌دهد که شهرداری لندن فقط در سال گذشته میلادی ۲۲۴ میلیون پوند درآمد از اجرای این طرح به جیب زده است. حدود یک سوم از این مبلغ از طریق جریمه و مابقی آن به واسطه شارژ روزانه تردد رانندگان حاصل شده است.

سوزان هال رقیب خان گفته بود که طرح یولز منصفانه نیست و از نخستین روزی که بر کرسی شهرداری لندن تکیه بزند، این طرح را ملغی و سایر سیاست‌های سختگیرانه علیه رانندگان را کاهش خواهد کرد. او، اما سومین نماینده حزب محافظه‌کار است که طی ۸ سال گذشته دربرابر خان شکست خورد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • صادق خان شهردار لندن شد
  • صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر
  • معرفی قابلیت‌های گردشگری گیلان در جشنواره بهار نارنج
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • استیضاح شهردار ارومیه رای نیاورد
  • اعضای شورای شهر سنندج چه مطالباتی را در حضور استاندار کردستان مطرح کردند؟