Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، حفظ و احیای تالاب ها را رویکردی اساسی دانست و گفت: همان اهتمام و جدیتی که در مورد تالاب بین المللی انزلی وجود دارد، شامل تالاب امیرکلایه نیز می شود.

جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری، آمایش سرزمین و محیط زیست گیلان با حضور مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط و به ریاست استاندار برگزار شد و تصویب طرح جامع تفصیلی شهر ماسال، تصویب طرح هادی روستاهای واقع در حریم شهرهای لاهیجان(نخجیرکلایه) و لنگرود(لیلاکوه) و موضوع ساخت و سازهای خارج از محدوده و حریم شهرها مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارسلان زارع در این جلسه با تاکید بر لزوم اهتمام به حفظ بافت روستایی و شهری و نیز اتخاذ راهکارهایی برای صیانت از زیبایی های خدادادی و طبیعی گیلان اظهار کرد: محیط زیست، موضوعی مهم و مربوط به مردم است و باید برای حراست از آن؛ از ظرفیت های مردمی، جوامع محلی و نیز سازمان های مردم نهاد بهره گیری شود.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران را باید برای انجام سرمایه گذاری در امور توسعه استان تشویق کنیم و تاکید دارم که با ارجحیت نگاه های برنامه ای، راهبردی و بلندمدت به توسعه گیلان بنگریم.

استاندار گیلان، حفظ و احیای تالاب ها را رویکردی اساسی دانست و گفت: همان اهتمام و جدیتی که در مورد تالاب بین المللی انزلی وجود دارد، شامل تالاب امیرکلایه نیز می شود.

زارع، بر ضرورت برگزاری منظم جلسه های این کارگروه تاکید و اضافه کرد: تصمیماتی که در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اتخاذ می شود؛ در قالب بررسی های کارشناسی همین کارگروه هاست که باید به طور منظم با دستور جلساتی مشخص، برگزار گردند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه طرح «تدوین برنامه جامع مدیریت زیست بومی تالاب بین المللی امیرکلایه» که توسط پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی به انجام رسیده است، مورد بررسی قرار گرفت و جهت تصویب به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارجاع داده شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تالاب امیرکلایه تالاب انزلي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۸۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان

صادق برزگر، ناظر گمرکات گیلان از صادرات ۱۰۵ هزار و ۶۱۸ تن کالای اساسی به ارزش ۵۱ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۹۲۶ دلار از ابتدای امسال تاکنون به کشور‌های همسایه از طریق گمرکات این استان خبر داد.

او با بیان اینکه این کالا‌ها شامل محصولات کشاورزی، معدنی و غذایی است، افزود: محصولات کشاورزی شامل انواع میوه، کیوی، سیب، پرتقال و سبزیجات و محصولات معدنی هم شامل سیمان، سنگ، نمک و شیشه بوده است. 

به گفته ناظر گمرکات گیلان، محصولات شیمیایی، پلاستیکی و صنایع غذایی شامل بیسکوییت، کلوچه، رب گوجه و کنسانتره نیز در این مدت به دیگر کشور‌ها صادر شده است.

برزگر مقصد کالا‌های صادراتی را کشور‌های هند، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، اوکراین، ترکمنستان و بلاروس اعلام کرد.

او تصریح کرد: این مقدار کالا از نظر وزن ۳ درصد و از نظر ارزش یک درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون