Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «فیلیپو گراندی» رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان در هشداری نسبت به وضعیت کنونی در افغانستان از نیاز این کشور به حمایت فوری و مداوم خبر داد.

این مقام ارشد بین‌المللی در اظهاراتی با هشدار بر آنکه وضعیت کنونی ممکن است بدتر شده و به بحران تبدیل شود، اعلام کرد که در چنین حالتی این مسئله گریبانگیر تمام کشور‌های جهان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گراندی این سخنان را پس از یک سفر ۳ روزه و بازدید از افغانستان مطرح کرد و گفت: «وضعیت بشردوستانه در افغانستان بسیار ناامید کننده است.»

او در ادامه افزود: «اگر خدمات عمومی و اقتصادی کاهش یابد، شاهد رنج و بی‌ثباتی و آوارگی بیشتر در داخل و خارج از این کشور خواهیم بود؛ بنابراین جامعه جهانی برای جلوگیری از بحران انسانی با پیامد‌های جهانی، باید هرچه سریعتر با افغانستان تعامل برقرار کند.»

گراندی پیش از تسلط گروه طالبان بر افغانستان نیز گفته بود: «بیش از ۱۸ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه احتیاج دارند.»

البته او ماه گذشته موج گسترده مهاجرت مردم افغانستان به خارج از کشور را رد کرد و گفت: «در واقع هم‌اکنون شمار افغان‌هایی که در داخل این کشور آواره شده‌اند یا آنچه که ما آوارگان داخلی می‌نامیم بیش از سه میلیون نفر برآورد می‌شود.»

پس از خروج عجولانه و آشفته نیرو‌های آمریکایی و ناتو از افغانستان، ماه گذشته گروه طالبان وارد کابل، پایتخت افغانستان شد و همزمان با آن «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان از این کشور خارج شد و قدرت به دست طالبان افتاد. پس از خروج اشرف غنی برخی کشور‌ها سفارت‌های خود را در کابل تعطیل کردند و یکی پس از دیگری دست به تخلیه نیرو‌ها و اتباع خود از افغانستان زدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیساریای عالی سازمان ملل تحولات افغانستان گروه طالبان بحران انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۸۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وقوع سیلاب در افغانستان

ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان از احتمال بارش برف، بارش شدید باران، رعد‌وبرق و سرازیرشدن سیلاب‌ در ۱۷ ولایت کشور هشدار داده است.

این ریاست بارش برف و باران و سرازیرشدن سیلاب‌ را برای فردا (دوشنبه، ۱۰ ثور) در ولایت‌های بدخشان، تخار، سمنگان، بغلان، نورستان، کنر، لغمان، ننگرهار، پنجشیر، کاپیسا، پروان، بامیان، کابل، میدان وردک، لوگر، پکتیا و خوست پیش‌بینی کرده است.

ریاست هواشناسی افغانستان همچنین میزان بارش باران را در نقاط مختلف این ولایت‌ها بین ۱۵ تا ۳۰ میلی‌متر پیش‌بینی کرده است.

گفتنی است که در روزهای اخیر شمار زیادی از ولایت‌های کشور شاهد بارش شدید باران و سرازیرشدن سیلاب‌ بوده است.

به تازگی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی اعلام کرد که بارندگی و سیلاب در سه روز اخیر در کشور جان هشت نفر را گرفته و سه نفر را زخمی کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم