Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس وزارت جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) با صدور اطلاعیه ای، هشدارهای بخش کنسولی این وزارتخانه متعاقب انتشار مطالبی در برخی از سایتهای خبری و یا فضای مجازی مبنی بر موافقت دولت عراق با توافق لغو روادید دو کشور ایران و عراق و یا عزیمت زوار اربعین حسینی از مرزهای زمینی به عراق اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این اطلاعیه، توافق لغو روادید بین دو کشور ایران و عراق در حال طی کردن مراحل قانونی و اداری خود بوده و مانند هر توافق دیگری برای چگونگی و یا تاریخ اجرایی شدن آن نیازمند مذاکرات آتی بین مسئولان دو کشور است. لذا تا زمان اعلام رسمی دو دولت در خصوص چگونگی و زمان اجرایی شدن آن، عزیمت به عراق نیازمند اخذ و دارا بودن روادید رسمی آن کشور است.

در این اطلاعیه آمده است: از این‌رو به زائران محترم و کلیه عوامل دست اندرکار اعزام زوار از قبیل کاروانها، موکبها و شرکتهای هواپیمایی تأکید می شود بدون اخذ و دارا بودن روادید معتبر عراق، اقدام به انجام سفر و یا جابجایی مسافر نکنند.

این اطلاعیه می افزاید: همانطور که بارها ستاد مرکزی اربعین، سیاست دولت عراق مبنی بر بسته بودن مرزهای زمینی به مقصد عتبات عالیات را اعلام کرده است، مرزهای زمینی بین دو کشور بسته بوده و زائران اربعین حسینی صرفا می توانند از طریق هوایی و با دارا بودن روادید معتبر به قصد زیارت و انجام راهپیمایی به آن کشور عزیمت کنند.

در این اطلاعیه همچنین اعلام شده است: متاسفانه مطالبی در فضای مجازی در حال انتشار است که زوار را برای عزیمت زمینی از دیگر مناطق و اقلیم خارج از استانهای زیارتی عراق ترغیب می کند. عزیمت از اینگونه مناطق به مقصد اماکن زیارتی علاوه بر دارا بودن خطرات امنیتی در مسیر، موجب برخورد قانونی مسئولان نظامی و انتظامی عراق با متخلفان خواهد شد. زیرا مجوزهای مرزی برای ورود به برخی از مناطق عراق برای استفاده در دیگر مناطق این کشور بخصوص کربلا، نجف، سامراء و کاظمین معتبر نیست.

روابط عمومی وزارت امور خارجه در پایان این اطلاعیه از همه زوار حسینی و عاشقان آن حضرت موکدا درخواست کرده نسبت به ابعاد و نتایج حقوقی و کیفری اقدامات خلاف توافقات دو کشور در زمینه روادید، توجه کافی را داشتت و صرفا با استفاده از مسیر هوایی، برای عزیمت به عراق و شرکت در مراسم اربعین سالار شهیدان اقدام کنند.

کد خبر 627128 برچسب‌ها ماه محرم - اربعین سخنگوی وزارت خارجه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ماه محرم اربعین سخنگوی وزارت خارجه دارا بودن روادید دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۹۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خواست خدایی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست ساماندهی مرز بین‌المللی شلمچه به ساماندهی و نظم دهی به نحوه پارک خودروها در توقفگاه بزرگ اربعین اشاره کرد و افزود: امسال علاوه بر تمهیدات اندیشیده شده برای نظم دهی به نحوه پارک کردن خودروها، ۱۰ هکتار به توقفگاه اربعین اضافه خواهد شد تا زائران دغدغه کمتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) را وظیفه خود می‌دانیم و برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی (ع) در پایانه مرزی شلمچه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

فرماندار شهرستان خرمشهر بر ساماندهی زیرساخت‌ها در پایانه شلمچه در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: پلیس راهور، نیروی انتظامی، امنیتی، خدماتی در اولین فرصت نسبت به شناسایی نواقص و رفع آنها اقدام و اهتمام جدی داشته باشند و نیازمندی‌های خود را اعلام کنند.

وی با تاکید بر فعال شدن ایکس‌ری در ورودی پایانه مسافری تصریح کرد: در راستای بهبود روند بازرسی ورود و خروج زائران و مسافران و همچنین ارتقای امنیت پایانه گیت ویژه بازرسی نصب شود؛ همچنین اینکه دستگاه‌های خدمات رسان از قبیل آبفا، برق، گاز در مرز شلمچه استقرار داشته باشند تا در صورت وجود مشکل در اسرع وقت آن را رفع کنند.

فرماندار شهرستان خرمشهر خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی و رفع چند حاکمیتی در مرز شلمچه شد و گفت: در تلاش هستیم با همدلی و وحدت رویه کارهای خوبی در حوزه‌های مرزی، اقتصادی، زیارتی و گردشگری در پایانه مرزی شلمچه داشته باشیم.

کد خبر 6093565

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • عزیمت زائران مازندرانی به عمره مفرده
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال