Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام کاخ سفید روز پنجشنبه گفت، توافق همکاری در زمینه فناوری زیردریایی‌های اتمی با استرالیا، پیش‌تر به اطلاع فرانسه رسیده بود.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، این مقام کاخ سفید گفت:‌«مقامات ارشد دولت پیش از اعلام این توافق با همتایان فرانسوی خود در تماس بودند تا درباره این معاهده گفت‌وگو کنند».

این در حالی است که امروز (پنجشنبه) «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه از تصمیم استرالیا در خصوص ترک توافق ۹۰ میلیارد دلاری زیردریایی با این شرکت فرانسوی به‌شدت انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لودریان گفت: «این واقعاً خنجر از پشت است. ما با استرالیا رابطه اعتماد برقرار کرده‌ایم. این اعتماد تضعیف شده است. و امروز من از فسخ این قرارداد عصبانی هستم».

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه همچنین تاکید کرد که از استرالیا و همچنین ایالات متحده انتظار توضیح دارد.

سران کشورهای آمریکا،‌ انگلیس و استرالیا بامداد پنجشنبه توافقنامه همکاری در حوزه‌های دیپلماتیک، امنیتی و نظامی در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام امضا کردند. برنامه زیردریایی‌های اتمی استرالیا اولین پروژه بزرگ این توافق خواهد بود. در چارچوب این معاهده به استرالیا برای دستیابی به زیردریایی‌های اتمی کمک خواهد شد.

چند وزیر استرالیایی و «اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا امروز (پنجشنبه) در بیانیه مشترکی اعلام کردند: پیگیری فناوری زیردریایی‌های اتمی به این معنی است که استرالیا دیگر برنامه زیردریایی‌های متعارف تهاجمی با «نیوال گروپ» را ادامه نخواهد داد./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: کاخ سفید زیردریایی های اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۰۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری شدید بین تظاهرکنندگان و پلیس در فرانسه+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، پلیس فرانسه امروز چهارشنبه تظاهرات مردم این کشور در روز جهانی کارگر در شهر لیون را که در حمایت از غزه و فلسطین نیز برگزار شده بود، با شدت سرکوب کرد.

تصاویر منتشر شده از سوی رسانه ها نشان از آغاز درگیری های شدید میان تظاهرکنندگان و پلیس در تظاهرات اول ماه می در لیون و پاریس در فرانسه حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در تظاهرات هم پاریس ناآرامی‌ها ادامه دارد به نحوی که پلیس با استفاده از باتوم و سایر لولزم سرکوب در تلاش است تا تظاهرکنندگان را متفرق کند؛ هرچند تا کنون در این کار ناکام بوده است.

بر این اساس، تا کنون تنها در شهر لیون فرانسه ۱۷ نفر بازداشت شده اند.

بازداشت شهروندان فرانسه در شهر پاریس پایتخت این کشور هم ادامه دارد؛ اما تا کنون آمار و ارقام دقیقی از این رخ‌داد رسانه ای نشده است.

این در حالیست که در روز اول ماه می، به مناسبت روز کارگر، تظاهرات به طور سنتی در فرانسه برگزار می شود. در مجموع ۲۷۰ برنامه اعتراضی در سراسر این کشور اعلام شده است که تا ۱۵۰ هزار نفر می توانند در آن شرکت کنند. این تظاهرات ها امسال در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و با اعتراض به تداوم نسل کشی آن ها از سوی اشغالگران قدس رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است.

کد خبر 6094534

دیگر خبرها

  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه + فیلم
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • درگیری شدید بین تظاهرکنندگان و پلیس در فرانسه+ فیلم
  • انتقاد فرانسه از تصمیم رژیم صهیونیستی برای یورش به رفح
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • واکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان
  • ممنوعیت حجاب در المپیک پاریس برای زنان فرانسه!
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • تجمع ضدصهیونیستی در دانشگاه سوربن فرانسه
  • دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین