Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، احمدعلی رمضانی شامگاه پنجشنبه در آئین افتتاح چهارمین مرکز تجمیعی تزریق واکسن کووید ۱۹ اظهار کرد: تعداد ۲۶۰ هزار واکسن کووید ۱۹ تاکنون به شهروندان آملی تزریق شد که در این بین ۸۰ هزار نفر دوز اول و دوم را دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲ تا ۳هزار نفر روزانه با ثبت‌نام در سامانه نام‌نویسی واکسیناسیون برای دریافت واکسن اعلام آمادگی می‌کنند، افزود: این افراد پس از ثبت‌نام نوبت‌دهی شده تا در سریع‌ترین زمان واکسینه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل با اعلام اینکه هم‌اکنون در نام‌نویسی و دریافت واکسن توسط متقاضیان به روز هستیم، تصریح کرد: البته در این بین افرادی هستند که به دلایل مختلف همانند بیماری یا موارد دیگر از دریافت واکسن منصرف شوند.

این مسؤول در مورد دریافت مرحله دوم واکسن اسپوتنیک‌وی و نبود این واکسن، بیان کرد: متأسفانه افراد زیادی دز اول واکسن خود را طی ماه‌های گذشته اسپتنیک وی دریافت کردند ولی بنا به نبود این واکسن، حدود ۳هزار نفر مرحله دوم را طبق مصوبه وزارت بهداشت واکسن استرازنکا تزریق کردند.

رمضانی با اشاره به اینکه روند کاهشی شیوع ویروس کرونا طی دو هفته گذشته تاکنون از خبرهای خوشایندی است که می‌شنویم، یادآور شد: با توجه تعداد کم در پذیرش بیماران کرونایی امیدواریم طی روزهای آینده با رعایت همه جانبه مردم و زدن ماسک روزهایی با رنگ آبی را در این شهرستان شاهد باشیم.

وی با اعلام اینکه وزارت بهداشت و درمان رنگ‌بندی شهرها را اعلام می‌کند، بیان کرد: روزانه حدود ۱۴ هزار واکسن در این شهرستان تزریق می‌شود و تعداد ۹مرکز تجمیعی علاوه بر همه مراکز خدمات جامع سلامت شهری، روستایی و خانه‌های بهداشت امر واکسیناسیون را عهده‌دار هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل با اشاره به ورود داوطلبانه ۸ پزشک خانواده شهری در طرح واکسیناسیون، خاطرنشان کرد: با توجه به ورود همه پزشکان خانواده شهری و تأمین حدود ۳۰ هزار واکسن روزانه بتوانیم طی ۲۰ روز آینده جمعیت‌های شهری و روستایی را واکسینه کنیم.

این مسؤول با درخواست از مردم و توجه جدی به زدن ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم برگزاری دورهمی و مهمانی‌ها، مراسم‌های ختم و ازدواج، گفت: امیدواریم با رعایت مردم و عدم برگزاری مراسم‌ها بتوانیم هرچه زودتر شاهد روند شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال باشیم.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: واکسیناسیون شبکه بهداشت آمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۱۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیوساینتیس، یک سیستم هوش مصنوعی اثبات کرده است که می‌تواند با هشدار دادن به پزشکان برای بررسی بیمارانی که نتایج آزمایش قلب به خطر مرگ اشاره دارد، جان آن‌ها را نجات دهد. در یک آزمایش بالینی تصادفی با تقریباً ۱۶ هزار بیمار در دو بیمارستان، هوش مصنوعی میزان مرگ و میر بیماران پرخطر را به میزان ۳۱ درصد کاهش داد.

اریک توپول از مؤسسه تحقیقاتی اسکریپس در کالیفرنیا، که در این تحقیق شرکت نداشت، می‌گوید: این واقعاً فوق‌العاده است. بسیار نادر است که یک دارو ۳۱ درصد مرگ و میر را کاهش دهد، و حتی این مورد برای موارد غیردارویی نادرتر است درحالی که این فقط نظارت بر افراد با هوش مصنوعی است.

چین لین در مرکز پزشکی دفاع ملی تایوان و همکارانش ابتدا هوش مصنوعی خود را بر روی بیش از ۴۵۰ هزار آزمایش الکتروکاردیوگرام (ECG) که فعالیت الکتریکی قلب را به همراه داده‌های بقای افراد اندازه گیری می‌کند، آموزش دادند. هوش مصنوعی یاد گرفت که خطر مرگ هر بیمار را با یک امتیاز درصدی نشان دهد. بر این اساس افرادی که حداقل ۹۵ درصد را کسب می‌کنند، به عنوان خطر بالا در نظر گرفته می‌شوند.

سپس محققان سیستم هشدار هوش مصنوعی را با ۳۹ پزشک در دو بیمارستان مختلف آزمایش کردند. هنگامی که پرستاران نتایج آزمایش‌های الکتروکاردیوگرام هر بیمار جدید را به یک سرور کامپیوتری بارگذاری می‌کردند، سیستم هوش مصنوعی نتایج را تجزیه و تحلیل می‌کرد و در صورتی که بیمار را پرخطر تشخیص می‌داد، سریعاً به پزشکان هشدار می‌داد.

سیستم هوش مصنوعی علاوه بر کاهش خطر مرگ به دلایل مختلف، مرگ و میر بیماران پرخطر ناشی از مشکلات قلبی را تا بیش از ۹۰ درصد کاهش داد.

لین و همکارانش حدس زدند که پیش‌بینی‌های هوش مصنوعی ممکن است به تمرکز روی گروه‌های پرخطر کمک کند. پزشکان معمولاً هشدار‌ها را با آزمایش‌های تشخیصی بیشتر و درمان‌های اضافی دنبال می‌کنند.

سیستم هشدار هوش مصنوعی در حال حاضر در ۱۴ بیمارستان نظامی در تایوان استفاده می‌شود.

توپول می‌گوید: این را می‌توان در هر بیمارستانی در سراسر جهان اجرا کرد از این رو نباید گران باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • وحیدی: قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • وزیر کشور: دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد