Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@01:12:07 GMT

رئیس‌جمهور در سازمان ملل سخنرانی می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۱۴۸۷

رئیس‌جمهور در سازمان ملل سخنرانی می‌کند

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از نیویورک، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در روز نخست مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد.

مجید تخت روانچی با اشاره به این که سخنرانی رئیس جمهور به علت همه گیری کرونا، مجازی خواهد بود؛ گفت: هیات ایرانی به سرپرستی حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از روز دوشنبه وارد نیویورک می‌شود و جلسات متعددی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دیدار‌های دوجانبه با وزرای امور خارجه دیگر کشورها، نشست‌هایی با موضوعات منطقه‌ای همچون یمن و افغانستان و نشست‌هایی در سطح عالی با عنوان انرژی، سیستم غذا، تبعیض نژادی و لزوم امحای سلاح‌های کشتار جمعی را از دیگر جلسات هیات ایرانی برشمرد.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل همچنین از ملاقات امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد.

مجید تخت روانچی گفت: وزیر امور خارجه کشورمان با محققان ایرانی، خبرنگاران مقیم آمریکا و اعضای اندیشکده‌های متعدد جلسه خواهد داشت.

گفتنی است؛ هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل از روز ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) آغاز به کار کرده است، اما اجلاس سران کشورها از سه شنبه آینده ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور ماه) به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 پنجشیر اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت حسن میرکاظمی تخت روانچی نماینده ایران سازمان ملل رئیسی سخنرانی اربعین 1400 پنجشیر اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت حسن میرکاظمی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۱۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و سریلانکا همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را گسترش می‌دهند

نشست خبری مشترک روسای جمهور ایران و سریلانکا در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا،‌ در ابتدای این نشست خبری مشترک، «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا اظهار کرد: صمیمانه از رئیس‌جمهور ایران برای سفر به سریلانکا تشکر می‌کنم. در این سفر پروژه چندمنظوره سد افتتاح شد ،در این پروژه ۱۲۰ مگاوات برق به سریلانکا اضافه و با کمبود آب در برخی مناطق این کشور نیز مقابله شد.

وی ادامه داد: این افتتاح به افزایش کشاورزی، بهره‌وری و تامین زنجیره غذایی سریلانکا منجر می‌شود بار دیگر از جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت در ساخت این سد و نیز انتقال دانش و فناوری آن تشکر می‌کنم. با اجرای این طرح، تعهد خود را به روابط دوجانبه نشان دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در گفت‌وگوهای امروز با رئیس‌جمهور ایران درباره موضوعات دوجانبه‌ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و نیز ضرورت تقویت همکاری‌ها صحبت کردیم. دو دولت ۵ موافقت‌نامه در حوزه های گوناگون امضا کردند. دو کشور بر همکاری‌های چندجانبه در سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله سازمان ملل، جنبش عدم تعهد، گروه ۷۷ و نیز کمیسیون اقیانوس هند به توافقات خوبی رسیدند. در حوزه تغییرات اقلیمی، امنیت غذایی، فناوری و نیز ضرورت توسعه‌ همکاری‌ها به توافقات خوبی رسیدیم.

این خبر تکمیل می شود.

دیگر خبرها

  • سخنرانی رئیس جمهور در امامزاده حسن(ع) تهران
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • سفر به قلب سریلانکا
  • آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند
  • ایران و سریلانکا همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را گسترش می‌دهند
  • پروژه‌های بزرگ برق‌ آبی را در۲۰ کشور اجرایی می‌کنیم | انتقال دانش ایرانی به سریلانکا
  • رئیسی: پروژه‌های بزرگ برق‌ آبی را در۲۰ کشور اجرایی می‌کنیم/ انتقال دانش ایرانی به سریلانکا
  • رئیسی: در۲۰ کشور پروژه های بزرگ برق _آبی را اجرایی می‌کنیم | رئیس جمهور سریلانکا: از شما یاد گرفتیم
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا